eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw

- projekt ma na celu uregulowanie mechanizmu tworzenia katalogu świadczeń gwarantowanych czyli tzw. koszyka świadczeń zdrowotnych. Projekt wprowadza przejrzyste mechanizmy podejmowania decyzji dotyczacych finansowania świadczeń gwarantowanych ze środków publicznych oraz określa zasady i tryb kwalifikowania świadczeń opieki zdrowotnej jako świadczeń gwarantowanych, tryb ich usuwania z wykazu świadczeń gwarantowanych, zmiany poziomu i sposobu finansowania lub warunków ich realizacji

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1590
  • Data wpłynięcia: 2009-01-14
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz ustawy o cenach
  • data uchwalenia: 2009-06-25
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 118, poz. 989

1590


6) prowadzenie książki kontroli i ewidencjonowanie dokumentacji z przeprowadzonych
kontroli;
7) przygotowywanie projektów odpowiedzi na wystąpienia organów kontroli zgodnie z
obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
8) wykonywanie innych zadań zleconych przez Prezesa Agencji .
§ 17. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i
Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej należy:
1) opracowywanie projektów zarządzeń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz
ochrony przeciwpożarowej;
2) organizowanie i prowadzenie okresowych szkoleń pracowników z zakresu
bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
3) przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przez pracowników
zasad i przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, a w przypadkach
stwierdzenia nieprawidłowości przedstawianie wniosków zmierzających do ich
usunięcia;
4) sporządzanie i przechowywanie dokumentacji kontroli, o których mowa w pkt 3;
5) przestrzeganie procedur związanych z zaistnieniem wypadku przy pracy oraz
sporządzanie dokumentacji;
6) udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz zachorowań na
choroby zawodowe;
7) sporządzanie rocznych informacji o stanie bezpieczeństwa i higieny pracy w Agencji;

8)
wydawanie instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na
poszczególnych stanowiskach pracy;
9) wykonywanie innych zadań zleconych przez Prezesa Agencji .
§ 18. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Radcy Prawnego należy:
1) przygotowywanie opinii prawnych z zakresu działania Agencji;
2) opiniowanie pod względem prawnym projektów aktów prawnych, projektów umów,
porozumień oraz innych propozycji zgłoszonych do zaopiniowania przez komórki
organizacyjne Agencji;

11

3) pomoc w negocjacjach i załatwianiu spraw, w których zakres wchodzą kwestie
wymagające opinii lub porad prawnych;
4) analizowanie i przedstawianie propozycji zmian aktów prawnych o charakterze
wewnętrznym w związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami lub zmieniającymi
się przepisami prawa;
5) prowadzenie rejestru wewnętrznych aktów prawnych wydawanych przez Prezesa
Agencji;

6)
prowadzenie rejestru udzielanych przez Prezesa Agencji upoważnień,
pełnomocnictw i kontrola ich ważności oraz ewidencjonowanie wygasłych lub
cofniętych pełnomocnictw;
7) wykonywanie innych zadań z zakresu obsługi prawnej Agencji;
8) wykonywanie innych zadań zleconych przez Prezesa Agencji.
§ 19. Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy Rzecznika Prasowego należy:
1) udzielanie informacji o funkcjonowaniu i działaniach Agencji, zgodnie z przepisami o
dostępie do informacji publicznej;
2) systematyczne przygotowywanie i przekazywanie informacji dla środków masowego
przekazu oraz redagowanie i publikowanie Biuletynu Informacji Publicznej;
3) zarządzanie i redakcja serwisu informacyjnego internetowego i intranetowego oraz
aktualizacja danych zamieszczonych na stronie internetowej Agencji;
4) przygotowywanie codziennego przeglądu prasy i mediów elektronicznych;
5) przygotowywanie konferencji prasowych;
6) archiwizacja informacji;
7) wykonywanie innych zadań zleconych przez Prezesa Agencji .
§ 20. Do zadań Sekretariatu należy:
1) obsługa kancelaryjno-organizacyjna;
2) zapewnienie sprawnego obiegu korespondencji przychodzącej, w tym:
a) przyjmowanie i ewidencjonowanie korespondencji, przesyłek i rachunków,
b) rozdzielanie korespondencji pomiędzy poszczególne komórki organizacyjne;
3) zapewnienie sprawnego obiegu korespondencji wychodzącej, w tym:
a) przyjmowanie i przygotowywanie korespondencji do wysyłki,

12

b) prowadzenie ewidencji wysyłanych pism,
c) obsługa organizacyjna spotkań i narad organizowanych przez Agencję;
4) obsługa urządzeń zapewniających realizację czynności kancelaryjnych;
5) dystrybucja wydawnictw i dzienników;
6) wykonywanie innych zadań zleconych przez Prezesa Agencji.























13


UZASADNIENIE


Projektowane rozporządzenie stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego z art. 31n
ustawy z dnia z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej
finansowanych ze środków publicznych (Dz. U z 2008 r. Nr 164, poz. 1027 oraz z 2009
r. Nr …, poz. …). Niniejsze rozporządzenie nadaje statut Agencji Oceny Technologii
Medycznych.
Zgodnie z upoważnieniem ustawowym projektowane rozporządzenie reguluje strukturę
organizacyjną Agencji Oceny Technologii Medycznych. Zanim AOTM zyskała status
jednostki, regulowanej ustawowo, kwestie dotyczące całokształtu jej funkcjonowania
zawarte były w zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie
Agencji Oceny Technologii Medycznych (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 10, poz. 53 oraz z
2007 r. Nr 15, poz. 80).

Projekt ustawy nie wymaga notyfikacji w rozumieniu przepisów rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania Krajowego
Systemu Notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039).


14

Ocena Skutków Regulacji (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałują projektowane regulacje
Projekt ustawy swoim zakresem wywiera wpływ na Agencji Oceny Technologii
Medycznych.
2. Konsultacje społeczne
Projekt zostanie przesłany do konsultacji społecznych Agencji Oceny Technologii
Medycznych.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i
budżet jednostek samorządu terytorialnego.
Projekt nie będzie miał wpływu na wydatki budżetu państwa oraz jednostek samorządu
terytorialnego.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie projektu nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność wewnętrzną i zewnętrzną gospodarki
Projekt nie będzie miał wpływu na konkurencyjność wewnętrzną i zewnętrzną
gospodarki.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionów
Projekt nie będzie miał wpływu na sytuację regionów.
7. Wpływ regulacji na ochronę zdrowia
Projekt nie będzie miał wpływu na ochronę zdrowia.
8. Wpływ regulacji na warunki życia ludności
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało bezpośredniego wpływu na warunki
życia ludności.
9. Zgodność z prawem Unii Europejskiej
Projekt nie jest objęty prawem Unii Europejskiej.


01/07si

15
strony : 1 ... 10 ... 17 . [ 18 ] . 19 ... 23

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: