eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawPoselski projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw

Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw

- znowelizowanie definicji ustawowych- znowelizowanie przepisów dotyczących rozstrzygania sporów pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi oraz pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi a konsumentami, kompetencji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), procedury odwoławczej odrozstrzygnięcia Prezesa UKE w sprawie określenia rynku właściwego, zasad gospodarowania częstotliwościami radiowymi, pozwolenia na używanie urządzeń radiowych, zbierania informacji niezbędnych do prowadzenia analiz rynku telekomunikacyjnego, przekazywania danych Komisji Europejskiej i organom regulacyjnym innych państw członkowskich UE oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) ? stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, określenia podmiotów podlegających wpisowi do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych, opłat za częstotliwości, wprowadzenia obowiązku czteroletniego okresu przechowywania danych transmisyjnych;

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1452
  • Data wpłynięcia: 2008-01-11
  • Uchwalenie: odrzucony na pos. nr 33 dn. 09-01-2009

1452

20
o którym mowa w art. 51, zgodnie z za-
twierdzonym przez Prezesa UKE opisem
kalkulacji kosztów oraz
2) stosowania opłat z tytułu dostępu teleko-
munikacyjnego, uwzględniających zwrot
uzasadnionych kosztów operatora, z za-
strzeżeniem ust. 7 i 8.
2. Operator, na którego nałożono obowiązki, o
których mowa w ust. 1, przedstawia Pre-
zesowi UKE, na jego żądanie, szczegółowe
uzasadnienie wysokości opłat opartych o uza-
sadnione koszty.
3. W celu weryfikacji prawidłowości obliczonych
przez operatora, o którym mowa w ust. 1,
uzasadnionych kosztów, Prezes UKE prze-
prowadza badanie, o którym mowa w art. 53
ust. 5.
4. Prezes UKE może, w drodze decyzji, ustalić
wysokość opłat z tytułu dostępu telekomu-
nikacyjnego i nałożyć obowiązek ich stoso-
wania w przypadku:

1) braku możliwości przeprowadzenia bada-
nia, o którym mowa w art. 53 ust. 5, z
przyczyn leżących po stronie operatora;
2) odmowy wyrażenia opinii przez podmiot
uprawniony do przeprowadzenia badania,
o którym mowa w art. 53 ust. 5, z uwagi
na zaistnienie, z przyczyn leżących po
stronie operatora, okoliczności uniemożli-
wiających jej sformułowanie;
21
3) wyrażenia przez podmiot uprawniony do
przeprowadzenia badania, o którym mowa
w art. 53 ust. 5, opinii negatywnej albo
opinii z zastrzeżeniami.
5. Przy ustalaniu opłat, o których mowa w ust. 4,
Prezes UKE może zastosować odpowiednie
metody ich ustalania, w tym wziąć pod uwagę
wysokość opłat stosowanych na porówny-
walnych konkurencyjnych rynkach europej-
skich.
6. W celu weryfikacji wysokości opłat, o których
mowa w ust. 1 pkt 2, Prezes UKE może
zastosować odpowiednie metody ustalania
opłat, w tym wziąć pod uwagę wysokość opłat
stosowanych na porównywalnych konkuren-
cyjnych rynkach europejskich.
7. W przypadku wystąpienia istotnych różnic
pomiędzy wysokością opłat, o których mowa
w ust. 1 pkt 2, a wysokością opłat wy-
znaczonych zgodnie z ust. 6, Prezes UKE
może, w drodze decyzji, określić wysokość
opłat z tytułu dostępu telekomunikacyjnego i
nałożyć obowiązek dostosowania do nich tych
opłat.
8. Prezes UKE wydając decyzję, o której mowa
w ust. 4 i 7, bierze pod uwagę promocję
efektywności i zrównoważonej konkurencji
oraz zapewnienie maksymalnej korzyści dla
użytkowników końcowych.”;
27) w art. 43:
22
a) ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1. Prezes UKE zatwierdza, w drodze decyzji,
projekt oferty ramowej o dostępie telekomuni-
kacyjnym, jeżeli odpowiada on przepisom prawa i
potrzebom rynku.
2. Jeżeli projekt, o którym mowa w ust. 1, nie
odpowiada przepisom prawa, obowiązkom re-
gulacyjnym ciążącym na operatorze, nie odpo-
wiada potrzebom rynku lub w przypadku zmiany
zapotrzebowania na usługi, Prezes UKE, w dro-
dze decyzji, zmienia projekt i go zatwierdza albo
go odrzuca.”,
b) po ust. 2 dodaje się ust. 2a-2c w brzmieniu:
„2a. Jeżeli oferta ramowa o dostępie telekomu-
nikacyjnym nie odpowiada warunkom rynko-
wym, Prezes UKE może, w drodze decyzji, z
urzędu lub na uzasadniony wniosek
przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, zobowią-
zać operatora do przedstawienia projektu
zmiany oferty ramowej lub projektu nowej oferty
ramowej, wskazując termin jej przedstawienia,
nie krótszy niż 30 dni.
2b. Do projektu zmiany oferty ramowej o dostępie
telekomunikacyjnym stosuje się odpowiednio
ust. 1i 2.
2c. W przypadku nieprzedstawienia przez zobo-
wiązanego operatora w terminie określonym
decyzją, o której mowa w ust. 2a lub w art. 42
ust. 1, projektu oferty ramowej lub jej zmiany
albo w przypadku odrzucenia takiego projektu,
23
Prezes UKE, w drodze decyzji, ustala ofertę
ramową o dostępie telekomunikacyjnym.”,
c) ust. 3 i 4 otrzymują brzmienie:
„3. Wniosek operatora o zatwierdzenie projektu oferty
ramowej lub jej zmiany zawiera informacje i
dokumenty wykazujące zgodność oferty ramowej
z przepisami prawa, obowiązkami regulacyjnymi
ciążącymi na operatorze oraz potrzebami rynku
wskazanymi w decyzji nakładającej obowiązek
przedłożenia oferty ramowej.
4. Prezes UKE publikuje zatwierdzone oferty ramowe
o dostępie telekomunikacyjnym lub ich zmiany na
stronie BIP UKE.”;
28) w art. 46:
a) w ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) obowiązki regulacyjne, o których mowa w art. 34,
36-40, 42, 44 i 45, nie doprowadziłyby do
osiągnięcia celów, o których mowa w art. 189
ust. 2, lub”,
b) w ust. 3:
– pkt 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1) określić przedział cen usług, maksymalne lub
minimalne ceny usług, w oparciu o koszty
świadczenia usług lub na podstawie cen
stosowanych na porównywalnych rynkach
państw członkowskich albo
2) określić formuły ograniczające wzrost cen
usługi lub koszyka usług , albo”,
– w pkt 3 lit. b otrzymuje brzmienie:
24
„b) prowadzenia kalkulacji kosztów usług zgodnie
z zatwierdzonym przez Prezesa UKE opisem
kalkulacji kosztów oraz”,
– pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) nałożyć obowiązek przedstawiania do za-
twierdzenia cennika, wzoru umowy o świad-
czenie usług lub regulaminu świadczenia
usług.”;
29) w art. 47 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Zaprzestanie świadczenia usługi łącza dzierżawio-
nego wymaga uprzedniej konsultacji z zaintere-
sowanymi użytkownikami.”;
30) art. 48 otrzymuje brzmienie:
„Art. 48. 1. Przedsiębiorca telekomunikacyjny, na którego
nałożono obowiązki regulacyjne, o których
mowa w art. 46 ust. 3 pkt 4 lub art. 47 ust. 8,
przedkłada Prezesowi UKE projekt:
1) cennika,
2) wzoru umowy o świadczenie usługi teleko-
munikacyjnej,
3) regulaminu świadczenia usługi teleko-
munikacyjnej
lub ich zmiany, wraz z uzasadnieniem, w ter-
minie, co najmniej 30 dni przed planowanym
wprowadzeniem ich w życie.
2. Prezes UKE, w drodze decyzji, w terminie 30
dni od dnia przedłożenia projektu, o którym
mowa w ust. 1, lub jego zmiany, może zgłosić
sprzeciw do całego projektu lub jego
strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 20 ... 54

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: