eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckie › Spożywcze zakupy online? Poznaj prawa konsumentów

Spożywcze zakupy online? Poznaj prawa konsumentów

2017-09-18 13:07

Spożywcze zakupy online? Poznaj prawa konsumentów

Spożywcze zakupy online © fot. mat. prasowe

Polacy pokochali zakupy online. I nie ma w tym właściwie nic zaskakującego - są na tyle szybkie i wygodne, że już całkiem pokaźna rzesza kupujących niemal całkowicie zrezygnowała z tradycyjnego kupowania. Coraz częściej w sieci robimy także zakupy spożywcze. Trusted Shops przypomina, jakie prawa konsumentów przysługują osobom kupującym żywność w internecie.

Przeczytaj także: Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy

Zakupy online to nie tylko szybkość i wygoda, ale również bardzo szeroka oferta produktowa. Nic więc dziwnego, że dla wielu konsumentów stały się one codziennością. Badanie zrealizowane dla Trusted Shops przez ośrodek Kantar dowodzi, że już 2 proc. Polaków zakupy online robi minimum jeden raz w tygodniu, a co ósmy - raz lub dwa razy w miesiącu.

Łakomy kąsek


Swoje sklepy internetowe w sieci mają również najbardziej popularne supermarkety. Sporym zainteresowaniem kupujących cieszą się również e-markety wyspecjalizowane w produktach skierowanych do wąskiej grupy kupujących jak np. do wegan czy osób zmagających się z uczuleniami pokarmowymi. Anchois wprost z Atlantyku? Bez najmniejszego problemu. Makaron z kukurydzy? Oczywiście, w praktycznie dowolnym kształcie. Dzięki internetowi kuchnie najróżniejszych zakątków świata są dostępne za pomocą kilku kliknięć.

fot. mat. prasowe

Spożywcze zakupy online

W przypadku jedzenia z krótką datą przydatności do spożycia nie przysługuje nam prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania towaru.


Składając zamówienie trzeba pamiętać, że w przeciwieństwie do zakupu np. książki, zakup żywności w internecie obarczony jest pewnym ryzykiem. W przypadku jedzenia z krótką datą przydatności do spożycia nie przysługuje nam bowiem prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania towaru, jak jest w przypadku większości produktów. Takich problemów nie ma, gdy kupujemy żywność, którą można długo przechowywać, np. konserwy, makarony, przetwory. Możemy je zwrócić w ciągu dwóch tygodni, o ile nie otworzyliśmy opakowania. Jeżeli tak zrobiliśmy, zgodnie z prawem sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia od nas towaru.

Sprawdzaj daty


Co jednak zrobić, gdy otrzymaliśmy np. przeterminowany produkt?
– Ograniczenie związane z ustawowym prawem do odstąpienia od umowy nie oznacza, że jesteśmy całkowicie bezbronni – podkreśla Marcin Jędrzejak z firmy Trusted Shops, firmy oferującej gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych.
Jeżeli otrzymaliśmy nieświeży produkt, możemy złożyć reklamację i np. żądać zwrotu pieniędzy albo wymiany produktu na świeży. Zawsze warto także sprawdzić przy dostawcy, czy wszystkie towary mają odpowiednią datę przydatności do spożycia.

Jeżeli robimy zakupy w sklepie internetowym, którego nie znamy, warto sprawdzić opinie na jego temat. Być może okaże się, że inni klienci nie są z niego zadowoleni. Wówczas sprawunki lepiej zamówić z innego sklepu.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: