Spożywcze zakupy online? Poznaj prawa konsumentów
2017-09-18 13:07
Spożywcze zakupy online © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
Zakupy online to nie tylko szybkość i wygoda, ale również bardzo szeroka oferta produktowa. Nic więc dziwnego, że dla wielu konsumentów stały się one codziennością. Badanie zrealizowane dla Trusted Shops przez ośrodek Kantar dowodzi, że już 2 proc. Polaków zakupy online robi minimum jeden raz w tygodniu, a co ósmy - raz lub dwa razy w miesiącu.Łakomy kąsek
Swoje sklepy internetowe w sieci mają również najbardziej popularne supermarkety. Sporym zainteresowaniem kupujących cieszą się również e-markety wyspecjalizowane w produktach skierowanych do wąskiej grupy kupujących jak np. do wegan czy osób zmagających się z uczuleniami pokarmowymi. Anchois wprost z Atlantyku? Bez najmniejszego problemu. Makaron z kukurydzy? Oczywiście, w praktycznie dowolnym kształcie. Dzięki internetowi kuchnie najróżniejszych zakątków świata są dostępne za pomocą kilku kliknięć.
fot. mat. prasowe
Spożywcze zakupy online
Składając zamówienie trzeba pamiętać, że w przeciwieństwie do zakupu np. książki, zakup żywności w internecie obarczony jest pewnym ryzykiem. W przypadku jedzenia z krótką datą przydatności do spożycia nie przysługuje nam bowiem prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania towaru, jak jest w przypadku większości produktów. Takich problemów nie ma, gdy kupujemy żywność, którą można długo przechowywać, np. konserwy, makarony, przetwory. Możemy je zwrócić w ciągu dwóch tygodni, o ile nie otworzyliśmy opakowania. Jeżeli tak zrobiliśmy, zgodnie z prawem sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia od nas towaru.
Sprawdzaj daty
Co jednak zrobić, gdy otrzymaliśmy np. przeterminowany produkt?
– Ograniczenie związane z ustawowym prawem do odstąpienia od umowy nie oznacza, że jesteśmy całkowicie bezbronni – podkreśla Marcin Jędrzejak z firmy Trusted Shops, firmy oferującej gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych.Jeżeli otrzymaliśmy nieświeży produkt, możemy złożyć reklamację i np. żądać zwrotu pieniędzy albo wymiany produktu na świeży. Zawsze warto także sprawdzić przy dostawcy, czy wszystkie towary mają odpowiednią datę przydatności do spożycia.
Jeżeli robimy zakupy w sklepie internetowym, którego nie znamy, warto sprawdzić opinie na jego temat. Być może okaże się, że inni klienci nie są z niego zadowoleni. Wówczas sprawunki lepiej zamówić z innego sklepu.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Mobile coraz silniejszym trendem w zakupach online
-
Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety?
-
Wzrost cen największą bolączką branży spożywczej w Europie Środkowej
-
Zakupy internetowe - jak zmienia się e-klient?
-
Jak przez 10 lat zmienił się polski e-commerce?
-
Czy zakupy online robią już wszyscy?
-
Blisko 50% Polaków robi zakupy online za granicą
-
E-commerce: jak robimy zakupy online w nowej rzeczywistości?
-
E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)