eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo gospodarcze › Jak dostać dofinansowanie z urzędu pracy?

Jak dostać dofinansowanie z urzędu pracy?

2015-06-17 00:23

Przeczytaj także: Jak założyć działalność gospodarczą w mieszkaniu?


Dotacja z PUP, a biznesplan


Przedsiębiorca, który składa do urzędu pracy wniosek o dofinansowanie, powinien opracować dokładny biznesplan i dołączyć go do podania. Nie zawsze znajduje się on na liście wymaganych przez urząd pracy dokumentów, ale z całą pewnością poprawi wizerunek wnioskodawcy i zwiększy jego szanse na uzyskanie dotacji. Biznesplan pozwala także lepiej zorganizować prowadzenie firmy, a także przybliża przyjmującym wniosek profil działalności.

Jakie dokumenty należy zgromadzić?


Wszystkie dokumenty, które mogą poświadczyć umiejętności i wiedzę wnioskodawcy są dla niego szczególnie cenne w procesie zdobywania dofinansowania. Z pewnością urząd pracy chętniej przyzna dotację osobie, która interesuje się branżą swojej przyszłej firmy i szuka na ten temat informacji.

Dotacja z urzędu pracy, a dotacje z innych źródeł


Należy pamiętać, że ubieganie się o dotację z urzędu pracy i dofinansowanie z innego źródła nie jest możliwe. Jednak wsparcie dla przedsiębiorcy nie musi oznaczać jedynie wsparcia pieniężnego. Osoba, która ubiega się o dofinansowanie na otworzenie własnej działalności gospodarczej może starać się także o inne ułatwienia - chociażby refundację kosztów związanych z wyposażeniem czy doposażeniem stanowiska pracy lub środki unijne. W takiej sytuacji należy jednak zapoznać się z regulaminami i zorientować się, czy nasze przedsiębiorstwo kwalifikuje się do danego programu pod względem rodzaju działalności, sposobu finansowania lub położenia.

Prowadzenie działalności gospodarczej w przeszłości, a dotacja z urzędu pracy


Głównym warunkiem otrzymania dofinansowania z urzędu pracy jest nieprowadzenie działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy przed wniesieniem wniosku. Jednak prowadzenie przedsiębiorstwa wcześniej nie stanowi okoliczności, która dyskwalifikowałaby wnioskodawcę. Może nawet wpłynąć na jego korzyść,wskazuje bowiem na doświadczenie i wiedzę wnioskującego.By otrzymać dotację z urzędu pracy, nie trzeba jednak mieć wieloletniego doświadczenia i wiedzieć wszystkiego o branży, w której chcemy działać. Takie okoliczności z pewnością zwiększą nasze szanse, jednak przede wszystkim należy skompletować dokumenty, skonstruować dobry biznesplan i zadeklarować chęć poszerzania swojej wiedzy. Warto też zwrócić uwagę na lokalizację urzędu, do którego składamy wniosek - w mniejszych miejscowościach o wiele łatwiej zdobyć dotację.

Andrzej Lazarowicz, Prezes

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: