  • 1. Data: 2006-10-06 18:22:41
    Temat: zwrot sprzetu uszkodzonego
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    prowadze sklep internetowy, sprzedaje mp4 palyery. Jeden z klientow otrzymal
    odtwrzacz, po 3 dniach napisal do mnie ze ma problemu z poruszaniem sie po
    menu, a za kolejne 2 ze ekran LCD jest stluczony i twierdzi ze taki
    otrzymal. Zazadal wymiany na nowy lub zwrotu pieniedzy. Ja odmowilem,
    twierdzac, ze sam uszkodzil odtwarzacz lub niedopelnil obowiazku sprawdzenia
    towaru przy jego odbieraniu ( w warunkach sprzedazy mam jasno napisane, ze
    nieprzyjuje rekalmacji gdy nie ma protokolu sporzadzonego w obecnosci
    kuriera ktory dostarczyl przesylke). Kazdy odtwarzacz jest sprawdzany przed
    wysylka. Sprawa trafila do sadu. Chcialbym sie dowiedzic jakie mam szanse na
    wygranie sprawy.

  • 2. Data: 2006-10-07 00:13:51
    Temat: Re: zwrot sprzetu uszkodzonego
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.10.2006 Fickman <f...@t...pl> napisał/a:
> [...]
    > nieprzyjuje rekalmacji gdy nie ma protokolu sporzadzonego w obecnosci
    > kuriera ktory dostarczyl przesylke). Kazdy odtwarzacz jest sprawdzany przed

    Są na to jakieś dowody?

    > wysylka. Sprawa trafila do sadu. Chcialbym sie dowiedzic jakie mam szanse na
    > wygranie sprawy.

    Jeśli możesz wykazać, że najpierw klient pytał o to menu a dopiero potem
    stwierdził, że wyświetlacz jest be, plus odpowiedź na powyższe pytanie
    jest twierdząca, to MZ szanse są duże.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2006-10-07 04:58:22
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    > Są na to jakieś dowody?

    robi to moj pracownik, zawsze moge miec dowod na pismie przez niego
    wystawiony - np liste wszytskich testowanych odtwrzaczy w danym dniu.

    > Jeśli możesz wykazać, że najpierw klient pytał o to menu a dopiero potem
    > stwierdził,

    mam maile z korespondencja i dla mnie jasno z nich wynika to co napisalem.

    że wyświetlacz jest be, plus odpowiedź na powyższe pytanie
    > jest twierdząca, to MZ szanse są duże.

    czyli w takim wypadku mam jedynie duze szanse? ( myslalem ze na pewno
    wygram )
    Czyli gdym nie mial tych dowodow to stalbym w po przegraniej stronie?
    Dlaczego brak sprawdzenia towaru w obecnosci kuriera ( zgodnie z warunkami
    zakupu) nie zrzuca winy automatycznie na klienta?

    pozdr
    Grzes

  • 4. Data: 2006-10-07 06:52:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.10.2006 Fickman <f...@t...pl> napisał/a:
> [...]
    > Dlaczego brak sprawdzenia towaru w obecnosci kuriera ( zgodnie z warunkami
    > zakupu) nie zrzuca winy automatycznie na klienta?

    To jest trochę skomplikowane, a ja w sumie przyjąłem najbardziej
    pesymistyczny dla Ciebie wariant. Całość MZ zależy od następujących
    czynninków: Możemy uznać, że to była reklamacja. Teraz pozostaje
    zastanowić się czy była ona z tyt. gwarancji czy niezgodności z umową.
    Jeśli nie było dołączonego dokumentu gwarancyjnego który kształtowałby
    warunki gwarancji (był?), to pewnie należy przyjąć, że była to reklamacja
    z tego drugiego tytułu. Jeśli tak, to istnieje tu domniemanie istnienia
    wady w momencie wydania (za to odpowiadasz) i w sumie nie istotne jaka
    jest to wada. Z takim domniemaniem możesz się nie zgodzić ale w tym
    momencie na Tobie spoczywa obowiązek wykazania, że jest inaczej (stąd moje
    pytania o dowody). Jeśli przyjąć że reklamacja została złożona z tyt.
    gwarancji, to powinno być łatwiej, bo takiego domniemania tam się raczej
    spodziewać nie należy.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2006-10-07 07:39:32
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    > To jest trochę skomplikowane, a ja w sumie przyjąłem najbardziej
    > pesymistyczny dla Ciebie wariant. Całość MZ zależy od następujących
    > czynninków: Możemy uznać, że to była reklamacja.

    Poczatkowo to byla reklamacja, wyslal do mnie odtwrzacz z karta gwarncyjna z
    checia naprawy/wymiany na nowy

    > Teraz pozostaje
    > zastanowić się czy była ona z tyt. gwarancji czy niezgodności z umową.

    obecnie zmienil zdanie na niezgodnosc z umowa i chce zwrotu pieniedzy

> [...]
    > z tego drugiego tytułu. Jeśli tak, to istnieje tu domniemanie istnienia
    > wady w momencie wydania (za to odpowiadasz)

    z tego co pamietam to towar uznaje sie za wydany w momecie gdy przewoznik go
    ode mnie odbierze. A mysle ze moja obrona jest niesparwdzenie towaru w
    momecie przyjecia go od przewoznika. Dlaczego brak takiego sprawdzenia
    niewystarczy?

  • 6. Data: 2006-10-07 07:47:18
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Fickman napisał(a):
    > Dlaczego brak sprawdzenia towaru w obecnosci kuriera ( zgodnie z warunkami
    > zakupu) nie zrzuca winy automatycznie na klienta?

    Dlatego,że np.wada może ujawnić się dopiero po tygodniu, miesiącu od
    odbioru towaru.

  • 7. Data: 2006-10-07 08:01:27
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Fickman napisał(a):

    > Dlaczego brak sprawdzenia towaru w obecnosci kuriera ( zgodnie z warunkami
    > zakupu) nie zrzuca winy automatycznie na klienta?

    Czy masz zawartą umowę z kurierem na wykonywanie takiej usługi? I czy
    kurier poinformował o tym kupujacego?

    M.

  • 8. Data: 2006-10-07 10:39:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Poczatkowo to byla reklamacja, wyslal do mnie odtwrzacz z karta gwarncyjna z
    > checia naprawy/wymiany na nowy

    No to gwarancja.

    > obecnie zmienil zdanie na niezgodnosc z umowa i chce zwrotu pieniedzy

    Nie jestem przekonany czy można ot tak sobie zmienić tryb reklamacji. W
    międzyczasie doczytałem, że da się łatwiej niż kiedyś, ale powody wciąż
    powinny być i to wynikające z niemożliwości zaspokojenia żądania w obrębie
    danego trybu.

> [...]
    > ode mnie odbierze. A mysle ze moja obrona jest niesparwdzenie towaru w
    > momecie przyjecia go od przewoznika. Dlaczego brak takiego sprawdzenia

    A rozumiesz co wcześniej napisałem i co oznacza słowo "domniemanie"?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2006-10-08 06:24:06
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    > Dlatego,że np.wada może ujawnić się dopiero po tygodniu, miesiącu od
    > odbioru towaru.

    czyli jesli kupilem np monitor LCD po tygodniu ( lub 3 miesiacach) mi updal
    i ekran zostal uszkodzony, wyrazne linie pekniecia - ide do sklepu i do pol
    roku mam czas go oddac i dostac nowy? Domniemujac ze LCD mial juz wade w
    czasie wydania i wada ujawnila sie dopiero po tyg czy 3 miesiacach.
    NIewydaje mi sie zeby tak to dzialalo. Ale jesli sie myle i tak to dziala to
    chetnie sie o tym przekonam w sadzie i te bede takie prawo wykorzystywal.

  • 10. Data: 2006-10-08 06:30:02
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    > Czy masz zawartą umowę z kurierem na wykonywanie takiej usługi? I czy
    > kurier poinformował o tym kupujacego?

    nie mam takiej umowy, ale takei prawo jest zawarte rowniez w regulaminie
    przeowoznika. Mysle ze kurier niepoinformowal klienta o jego prawach i
    konsekwencjach z tego wynikajacych. Z tego co wiem wiekszosc sklepow ma taka
    regulke w swoim regulaminie o sprawdzaniu towaru w obecnosci kuriera, w
    przeciwnym wypadku nieponosza odpowiedzialnosci za szkody powstale w
    transporcie. Niejednokrotnie kupowalem towar w takich sklepach i jeszcze sie
    nie spotaklem z kurierem ktory poinformowalby mnie o mozliwosci sprawdzenia
    towaru, zawsze musialem to na nim wymoc.
    To moze mi zaproponujecie jak ustrzec sie na przyszlosc przed nieuczciwym
    kupujacym, uszkodzeniami w transporcie. Jednostkowa przegrana w sadzie i
    koszt rozprawu nie obciaza mnie za bardzo, ale chcialbym sie czegos nauczyc
    dzieki temu.

    Grzes