  • 1. Data: 2006-10-06 13:04:43
    Temat: Prawo autorskie, zdjecia i kibice
    Od: "Andrzej Drozdzal" <a...@z...zigzag.pl>

    Witam wszystkich,
    Na wstepie przepraszam tych ktorzy subskrybuja tez pl.rec.foto
    gdyz posta z podobnym zapytaniem wysłalem jakis czas temu na tamta grupe.
    Temat generalnie ten sam natomiast rozwoj sytuacji zmusil mnie
    do napisania takze tutaj.

    Hobbystycznie robie zdjecia na meczach pewnego klubu.
    Czesc z nich trafialo na nieoficjalna, kibicowska strone.
    Tymczasem ostatnio okazalo sie, ze na biletach wejsciowych na mecze
    sa wydrukowane zdjecia mojego autorstwa z postaciami zawodnikow.
    Znalazlem juz kilka takich biletow z tego, a takze z zeszlego sezonu.
    Wyglada na to, ze na cala runde jesienna powstala jednolita seria
    prawdopodobnie z moimi zdjeciami (tak twierdzi jeden z pracownikow)
    Oczywiscie klub nie mial zadnej zgody na uzywanie tych fotek.
    Nikt w tej sprawie nie kontaktowal sie rowniez z wlascielem strony www,
    a bylo to jedyne miejsce gdzie byly "publikowane".
    Jesli chodzi o dowod wlasnosci to mam oryginalne pliki jpg, z ktorych
    kadrowane byly fotki na strone www.
    Poczytalem juz sporo w archiwum, ale sprawa z fotograficznej rozija sie
    w innym kierunku. Zaproponowalem klubowi bezgotowkowa ugode,
    ktorej klub nie przyjal, gdyz mimo wszystko wiazala sie ona z jakimis
    wydatkami z ich strony. Wydatki te byly by duzo nizsze niz minimalna stawka
    za te zdjecia w/g tabel ZPAF...
    Za to podczas rozmow nie tylko wszelkie moje zadania zostaly odrzucone,
    ale dodatkow zaczeto mnie straszyc "zemsta kibicow" jesli sprawe oddam do
    sadu.
    Ogolnie zostalem zmieszany z blotem i nazwany wrogiem klubu.
    Dzialo sie to w gabinecie prezesa klubu w obecnosci 3 pracownikow
    no i mnie.
    Prosze poradzcie jak zareagowac. Jak dalej to poprowadzic.
    W tej chwili zostalo zlozone i potwierdzone w klubie pismo stwierdzajace
    fakt
    nielegalnego uzycia zdjec, wyszczegolnione stawki za zdjecia (ZPAF)
    i zaawierajace propozycje ugody (jak juz wiem - odrzuconej ).
    Czekam na oficjalna odmowe i zatanawiam sie jakie dalsze kroki podjac.
    Moze ktos mial jakis podobny przypadek??
    Z gory dzieki za wszelkie sugestie.
    POzdr
    Andrzej

  • 2. Data: 2006-10-06 14:47:14
    Temat: Re: Prawo autorskie, zdjecia i kibice
    Od: "PS" <p...@z...pl>

    Sprawa jest stosunkowo prosta, zostałeś okradziony przez klub i powinien on
    ponieść wszystkie związane z tym konsekwencje, chyba ze zapłaci
    wynegocjowaną sumę