eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozwrot sprzetu uszkodzonego › Re: zwrot sprzetu uszkodzonego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu
    .pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwrot sprzetu uszkodzonego
    Date: Sat, 7 Oct 2006 14:52:37 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 23
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <l...@z...router>
    References: <eg6716$9gi$1@inews.gazeta.pl> <v...@z...router>
    <eg7c97$9p4$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm238.omega226.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1160204365 29708 218.186.226.238 (7 Oct 2006 06:59:25 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 7 Oct 2006 06:59:25 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:418321
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 07.10.2006 Fickman <f...@t...pl> napisał/a:
    > czyli w takim wypadku mam jedynie duze szanse? ( myslalem ze na pewno
    > wygram )
    > Czyli gdym nie mial tych dowodow to stalbym w po przegraniej stronie?
    > Dlaczego brak sprawdzenia towaru w obecnosci kuriera ( zgodnie z warunkami
    > zakupu) nie zrzuca winy automatycznie na klienta?

    To jest trochę skomplikowane, a ja w sumie przyjąłem najbardziej
    pesymistyczny dla Ciebie wariant. Całość MZ zależy od następujących
    czynninków: Możemy uznać, że to była reklamacja. Teraz pozostaje
    zastanowić się czy była ona z tyt. gwarancji czy niezgodności z umową.
    Jeśli nie było dołączonego dokumentu gwarancyjnego który kształtowałby
    warunki gwarancji (był?), to pewnie należy przyjąć, że była to reklamacja
    z tego drugiego tytułu. Jeśli tak, to istnieje tu domniemanie istnienia
    wady w momencie wydania (za to odpowiadasz) i w sumie nie istotne jaka
    jest to wada. Z takim domniemaniem możesz się nie zgodzić ale w tym
    momencie na Tobie spoczywa obowiązek wykazania, że jest inaczej (stąd moje
    pytania o dowody). Jeśli przyjąć że reklamacja została złożona z tyt.
    gwarancji, to powinno być łatwiej, bo takiego domniemania tam się raczej
    spodziewać nie należy.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1