eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna]
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 1. Data: 2006-10-06 18:39:07
    Temat: [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna]
    Od: "Mateusz Rutkowski" <m...@g...com>

    Witam!

    Wdrazam sklep internetowy. Zastanawialem sie nad ksztaltem regulaminu.
    Czy mam prawo do nieodpowiadania klientowi na pisma dostarczone poczta
    agrumentujac, ze prowadzimy tylko elektroniczna obsluge klienta
    (poprzez e-mail, faxem, poprzez system wiadomosci dostarczanych via
    www)? Dzeki za czas i uwage. Bede wdzieczny za wszelakie sugestie.

    Matt


  • 2. Data: 2006-10-06 18:47:06
    Temat: Re: [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna]
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "Mateusz Rutkowski" <m...@g...com> napisal
    >
    > Czy mam prawo do nieodpowiadania klientowi na pisma dostarczone poczta

    IMHO jako podmiot prywatny masz prawo nie odpowiadac na zadne listy, ale
    moze to rodzic negatywne dla ciebie konsekwencje.


  • 3. Data: 2006-10-06 19:02:52
    Temat: Re: [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna]
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Czy mam prawo do nieodpowiadania klientowi na pisma dostarczone poczta
    > agrumentujac, ze prowadzimy tylko elektroniczna obsluge klienta
    > (poprzez e-mail, faxem, poprzez system wiadomosci dostarczanych via
    > www)?

    Oczywiscie... odliczaj dni jak zbankrutujesz!

    +inz.prawa+


  • 4. Data: 2006-10-06 19:39:29
    Temat: Re: [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna]
    Od: "Mateusz Rutkowski" <m...@g...com>

    Chodzi mi o inny aspekt prawny. Prowadze firme ktora bedzie zajmowac
    sie serwisem www. Poniewaz prowadze dzialanosc gospodarcza w funkcj
    czasu klienci beda np. zadac wyjasnienia jakiejs tam sprawy, prosic np.
    o kopie faktur, rozliczen, kierowac zazalenia.

    Czy np. jesli klient skieruje zadanie wyjasnienia okreslonej sprawy
    powiedzmy, mam prawo (jako firma) nie odpowiadac na takowa
    korespondencje tlumaczac, ze obsluge klienta prowadze tylko droga
    elektroniczna (np. poprzez e-mail)?

    Matt


  • 5. Data: 2006-10-06 19:55:16
    Temat: Re: [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna]
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Czy np. jesli klient skieruje zadanie wyjasnienia okreslonej sprawy
    > powiedzmy, mam prawo (jako firma) nie odpowiadac na takowa
    > korespondencje tlumaczac, ze obsluge klienta prowadze tylko droga
    > elektroniczna (np. poprzez e-mail)?

    Rozumiem, że starasz się zrazić do siebie klientów? Bo poważna firma to
    akceptuje każdą formę kontaktów!

    +inż.prawa+


  • 6. Data: 2006-10-06 20:03:55
    Temat: Re: [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna]
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Mateusz Rutkowski napisał(a):

    > Czy np. jesli klient skieruje zadanie wyjasnienia okreslonej sprawy
    > powiedzmy, mam prawo (jako firma) nie odpowiadac na takowa
    > korespondencje tlumaczac, ze obsluge klienta prowadze tylko droga
    > elektroniczna (np. poprzez e-mail)?

    Już Alek Ci napisal - masz prawo. Ale konsekwencje poniesiesz Ty.
    Przyjętym w prawodawstwie, zarówno polskim, jak i międzynarodowym
    sposobem komunikacji miedzy stronami jest forma pisemna. Forma pisemna
    oznacza papier, na którym naniesiono tekst i (ewentualnie) podpis.

    Również np. odmowa przyjęcia przesyłki poleconej moze być odpowiednio
    potraktowana przed ewentualnym sądem.

    M.


  • 7. Data: 2006-10-06 20:17:49
    Temat: Re: [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna]
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Mateusz Rutkowski napisał(a):
    > Chodzi mi o inny aspekt prawny. Prowadze firme ktora bedzie zajmowac
    > sie serwisem www. Poniewaz prowadze dzialanosc gospodarcza w funkcj
    > czasu klienci beda np. zadac wyjasnienia jakiejs tam sprawy, prosic np.
    > o kopie faktur, rozliczen, kierowac zazalenia.
    >
    > Czy np. jesli klient skieruje zadanie wyjasnienia okreslonej sprawy
    > powiedzmy, mam prawo (jako firma) nie odpowiadac na takowa
    > korespondencje tlumaczac, ze obsluge klienta prowadze tylko droga
    > elektroniczna (np. poprzez e-mail)?

    Znaczy sie co? PDFy czy tym podobne cuda bedziesz sprzedawal?
    Bo rozumiem, ze towar fizyczny nie wchodzi w gre, skoro obsluga jest li
    tylko elektroniczna.

    A pomijajac to, to oczywiscie mozesz, niemniej, nie wroze długiej kariery...

    pozdrawiam,
    Przemek O.


  • 8. Data: 2006-10-06 20:29:31
    Temat: Re: [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna]
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia 6 Oct 2006 11:39:07 -0700, Mateusz Rutkowski napisał(a):

    > Wdrazam sklep internetowy. Zastanawialem sie nad ksztaltem regulaminu.
    > Czy mam prawo do nieodpowiadania klientowi na pisma dostarczone poczta
    > agrumentujac, ze prowadzimy tylko elektroniczna obsluge klienta
    > (poprzez e-mail, faxem, poprzez system wiadomosci dostarczanych via
    > www)? Dzeki za czas i uwage. Bede wdzieczny za wszelakie sugestie.

    Możesz robić sobie co chcesz, ale jeśli nawet nie będziesz odpowiadał na
    korespondencję e-mailową nie wróży Ci to długiego żywota.
    Do dobrego tonu należy zawsze podawać kontakt telefoniczy czy też adres
    siedziby firmy. Przecież nie robisz działalności widmo, więc po co ta
    anonimowość.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!


  • 9. Data: 2006-10-06 20:39:35
    Temat: Re: [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna]
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    ===Tomy=== napisał(a):

    > Możesz robić sobie co chcesz, ale jeśli nawet nie będziesz odpowiadał na
    > korespondencję e-mailową nie wróży Ci to długiego żywota.
    > Do dobrego tonu należy zawsze podawać kontakt telefoniczy czy też adres
    > siedziby firmy. Przecież nie robisz działalności widmo, więc po co ta
    > anonimowość.

    Przy DG podanie siedziby firmy nie lezy w kategoriach dobrego tonu,
    tylko obowiązku.

    M.


  • 10. Data: 2006-10-06 21:17:27
    Temat: Re: [obsluga klienta - tylko droga elektroniczna]
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Maciej Bebenek* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Przyjętym w prawodawstwie, zarówno polskim, jak i międzynarodowym
    > sposobem komunikacji miedzy stronami jest forma pisemna. Forma pisemna
    > oznacza papier, na którym naniesiono tekst i (ewentualnie) podpis.

    Tylko jeśli wymogiem jest zachowanie formy pisemnej, w normalnych
    warunkach takie oświadczenie woli może być skutecznie dokonane w każdy
    sposób, także drogą elektroniczną (art. 61 par. 2 kc).
    Do tego - wracając do zachowania formy pisemnej - trzeba pamiętać o
    art. 78 par. 2 kc, aczkolwiek czy takowa jest niezbędna zależeć będzie
    raczej od regulaminu świadczenia usług, który przedsiębiorca
    świadczący usługi drogą elektroniczną powinien przygotować i
    przestrzegać.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1