  • 1. Data: 2004-12-10 11:24:07
    Temat: zwrot kosztów szkolenia
    Od: "news.tpi.pl" <r...@o...pl>

    W odrębnej umowie z pracodawcą mam paragraf, który mówi:

    W przypadku chęci rozwiązania umowy przez pracownika, pracownik jest
    zobowiązany do zwrotu kosztów studiów w ciągu 3 lat licząc od momentu
    zakończenia nauki.

    Pracodawca chcę mnie obciążyć w kwocie proporcjonalnej do okresu
    zatrudnienia po ukończeniu nauki za czesne dojazdy i noclegi (z czym się
    zgadzam). Ponadto żąda zwrotu kosztów związanych z przyznanym dodatkowym
    urlopem szkoleniowym. W umowie są zapisy , które mówią o tym, że urlop jest
    mi przyznany i jest używany termin "świadczenie". Fakt zwrotu kosztów za
    urlop szkoleniowy nie jest jasno określony w umowie. Używa się ogólnego
    terminu "zwrot kosztów świadczeń". W momencie podpisywania umowy nie bylem
    świadom faktu, że tego typu urlop jest traktowany jako wymierne świadczenie
    mogące być przedmiotem materialnych roszczeń. Gdyby bylo to jasno określone
    wówczas wykorzystywalbym z urlop wypoczynkowy na zjazdy (studia
    podyplomowe).
    Czy żądanie kwoty odpowiadającej równowartości urlopu szkoleniowego jest
    uzasadnione prawnie, czy w przypadku sporu można go w jakiś sposób podważyć
    ?

    z góry dziękuje za odpowiedź

    Rafal