  • 1. Data: 2004-12-10 11:42:23
    Temat: wplata calej sumy przed otrzymaniem towaru ???
    Od: "m[...]" <p...@g...pl>

    witam

    nie do konca jestem pewien czy to wlasciwa gupa ano ale sprobuje.
    Zamowilismy w duzej i znanej firmie mebelek. Wplacilismy czesc kwoty,
    dostalismy odpowiedni kwitek to potwierdzajacy. Wczoraj do nas
    zadzwoniono ze mebelek juz jest i terza trzeba wplacic pozostala czesc
    kwoty i umowic sie z firma transportowa ich obslugujaca na odbior
    towaru. Nie do konca podoba mi sie taka procedura. Czy to regukluje
    jakies przepisy? Kiedy wplacalismy zaliczke nikt nas nie poinformowal ze
    tak to bedzie wygladalo

    pozdrawiam

    m [...]

  • 2. Data: 2004-12-10 13:20:49
    Temat: Re: wplata calej sumy przed otrzymaniem towaru ???
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "m[...]" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    Kwestia umowy. jeśli z Waszej umowy nie wynikało, że dostarczą na miejsce,
    to moim zdaniem wszystko jest w porządku. W sumie chcieli by dostać
    pieniążki chwili sprzedaży,a ta następuje z chwilą wydania przewoźnikowi
    towaru.

  • 3. Data: 2004-12-10 14:38:22
    Od: "Boa" <u...@p...onet.pl>

    Ja mam podobnie - sklep BRW we Wrocławiu.
    Zamawiasz meble, wpłacasz zaliczkę. Gdy meble są do odbioru, dzwonią do
    Ciebie, żebyś przyszedł i wpłacil resztę. Przychodzisz, wpłacasz resztę i
    jednocześnie umawiasz się na trasport.
    Boa.

  • 4. Data: 2004-12-10 16:03:07
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > to moim zdaniem wszystko jest w porządku. W sumie chcieli by dostać
    > pieniążki chwili sprzedaży,a ta następuje z chwilą wydania przewoźnikowi

    Tyle że artykuł zawierający taką zasadę ma jeszcze §2: "Jednakże
    kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po nadejściu rzeczy na
    miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania rzeczy." Więc jeśli
    umowa nie stanowiła inaczej... :)
    Poza tym w zależności od okoliczności dowiezienie mebli może być uznane
    za zmianę miesca wykonania świadczenia.

    KG

  • 5. Data: 2004-12-10 22:51:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po nadejściu rzeczy na
    > miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania rzeczy." Więc jeśli

    Z tego co pisze pytajacy, to ja wnoszę, że umowa opeiwa wydanie mebla w
    sklepie. Sklep po prostu ewentualnie zapewnia kontakt z firma transportową.
    Zaznaczyłem, że jeśli umowa opiewa na dostarczenie do domu, to jest inaczej.

    > Poza tym w zależności od okoliczności dowiezienie mebli może być uznane
    > za zmianę miesca wykonania świadczenia.

    To zależy, czy świadczy to sklep, czy przewoźnik. W tym wypadku wygląda na
    to, ze przewoźnik.