  • 1. Data: 2004-12-10 08:38:00
    Temat: jakie prawa do lokalu daje akt wlasnosci?
    Od: "ytorkin [wawa]" <a...@c...usun.to.pl>

    Witam,

    Pytanie może brzmi nieco przewrotnie ale już wyjaśniam na czym polega
    problem.

    Zakupiłem mieszkanie spółdzielcze właśnościowe. Został podpisany akt
    notarialny, sprzedający otrzymał całą należną kwotę. I tu zaczynają się
    problemy. Mianowicie, poprzez różne dziwne zagrania sprzedającego i agencji
    nieruchomości a akcie notarialnym czas na przekazanie lokalu wyszedł baardzo
    długi. Wcześniej ustalone zostało, że ten długi okres jest tak na wszelki
    wypadak, ale lokal zostanie przekazany wcześniej.

    Niestety po otrzymaniu pieniędzy sprzedający wycofał się ze swoich obietnic
    (niestety nie zostały spisane). Więc powstaje problem. Jestem właścicielem
    mieszkania, którego sprzedający nie chce zwolnić, a ja nie mam gdzie
    mieszkać. Sprzedający teraz w ogóle nie chce ze mną rozmawiać, bo dostał
    pieniądze i zamierza mieszkać w mieszkaniu ile się da. Czy ja w tej sytuacji
    mam jakieś prawa do tego mieszkania, np. czy mogę również w nim zamieszkać?

    Byłbym niezmiernie wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
    Pozdrawiam Arek

  • 2. Data: 2004-12-10 10:54:49
    Temat: Re: jakie prawa do lokalu daje akt wlasnosci?
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > mieszkać. Sprzedaj?cy teraz w ogóle nie chce ze mn? rozmawiać, bo dostał
    > pieni?dze i zamierza mieszkać w mieszkaniu ile się da. Czy ja w tej sytuacji
    > mam jakie? prawa do tego mieszkania, np. czy mogę również w nim zamieszkać?

    Najnormalniej w swiecie czekasz az gosc wyjdzie i z odpowiednią firmą
    wymieniasz zamki. Pokazujesz im tylko akt notarialny oraz dowod
    osobisty ;)

  • 3. Data: 2004-12-10 11:04:56
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    KrzysiekPP pisze:

    > Najnormalniej w swiecie czekasz az gosc wyjdzie i z odpowiednią firmą
    > wymieniasz zamki. Pokazujesz im tylko akt notarialny oraz dowod
    > osobisty ;)

    I to tylko dzieki temu, ze malo komu chce sie przeprowadzic
    w sadzie "przywrocenie posiadania" i odszkodowanie za wlamanie..

    Normalnie zgodnie z prawem trzeba wyrok eksmisji ikomornika,

    a nie bandytow..

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-12-10 11:13:00
    Od: "ytorkin [wawa]" <a...@c...usun.to.pl>

    KrzysiekPP po głębszej zadumie, wystukał/a cichutko co następuje:

    > Najnormalniej w swiecie czekasz az gosc wyjdzie i z odpowiednią firmą
    > wymieniasz zamki. Pokazujesz im tylko akt notarialny oraz dowod
    > osobisty ;)

    No właśnie obawiam się, że to nie będzie zgodne z prawem. Ponieważ jest ów
    nieszczęsny zapis w akcie notarialnym, gdzie jest podany termin wydania
    lokalu:( Więc czegoś takiego zrobić raczej nie moge.

    Arek

  • 5. Data: 2004-12-10 15:03:19
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Mianowicie, poprzez różne dziwne zagrania sprzedającego i agencji
    > nieruchomości a akcie notarialnym czas na przekazanie lokalu wyszedł
    > baardzo
    > długi.

    Twój błąd. Zgodnie z prawem musisz czekać do tego czasu.
    Pozdrawiam,
    Beniamin