  • 1. Data: 2009-04-28 20:20:16
    Temat: zwolnienie L4 ZUS
    Od: redgrist <r...@n...spam>

    Witajcie.
    Pytanie moje brzmi.
    Czy zwolnienia L4 mogą się na siebie nakładać? Jedno zwolnienie kończy
    się 1.05.09 a drugie zaczęło by się 30.04.09. Czy jest to możliwe?

    redgrist

  • 2. Data: 2009-04-28 20:34:26
    Temat: Re: zwolnienie L4 ZUS
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "redgrist" <r...@n...spam> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy zwolnienia L4 mogą się na siebie nakładać? Jedno zwolnienie kończy
    > się 1.05.09 a drugie zaczęło by się 30.04.09. Czy jest to możliwe?

    Ono się nie zacznie 30.04.2009 roku, tylko w tym dniu dostaniesz dokument,
    że będziesz niezdolna(-y) do parcy załóżmy do 9.05.2009 roku.

  • 3. Data: 2009-04-28 21:27:53
    Od: redgrist <r...@n...spam>

    Robert Tomasik pisze:

    > Ono się nie zacznie 30.04.2009 roku, tylko w tym dniu dostaniesz
    > dokument, że będziesz niezdolna(-y) do parcy załóżmy do 9.05.2009 roku.

    To jest dobra informacja, ale może uszczegółowię, aby mieć pewność.
    Pierwsze zwolnienie jest wystawione przez lekarza X z kodem X, a nowe
    zwolnienie zostanie wystawione przez lekarza Y prawdopodobnie z kodem Y.
    Na przyszłym zwolnieniu będzie widać datę wystawienia zaświadczenia w
    tym wypadku 30.04 oraz daty zwolnienia od -do i data "od" będzie 30.04
    mamy więc nakładkę 2 dni. Czy na pewno nie zrobi to problemu dla
    ZUS/pracodawcy. Czy ma to też znaczenie, że zwolnienie wystawia inny
    lekarz z inną jednostką?

    Z góry dzięki

    Redgrist

  • 4. Data: 2009-04-29 05:34:24
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 28 Apr 2009 23:27:53 +0200, redgrist napisał(a):

> [...]
    > tym wypadku 30.04 oraz daty zwolnienia od -do i data "od" będzie 30.04
    > mamy więc nakładkę 2 dni. Czy na pewno nie zrobi to problemu dla

    To nie jest problem pacjenta/pracownika. martwić się będą kadrowa i
    księgowa. W ewidencji czasu pracy w tych dniach "na zakładkę" figurować
    będzie "zw.lek" i wynagrodzenie za czas niezdolności do pracy z powodu
    choroby finansowane ze środków pracodawcy powinno być tylko z jednego
    zwolnienia ZUS ZLA, a nie za dwa (trzeba dopilnować).

    Jeśli przypadkiem się zdarzy tak, że zwolnienie jest finansowane ze środków
    ZUS... to ZUS na pewno nie wypłaci wynagrodzenia za czas niezdolności
    dopracy ze wszystkich zwolnień. Gdyby tak było to byłoby wielkie pole do
    nadużyć.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/

  • 5. Data: 2009-04-29 14:42:59
    Od: redgrist <r...@n...spam>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

> [...]
    > ZUS... to ZUS na pewno nie wypłaci wynagrodzenia za czas niezdolności
    > dopracy ze wszystkich zwolnień. Gdyby tak było to byłoby wielkie pole do

    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedz.

    redgrist

  • 6. Data: 2009-04-30 19:37:37
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:gt8ot3$eep$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > ZUS... to ZUS na pewno nie wypłaci wynagrodzenia za czas niezdolności
    > dopracy ze wszystkich zwolnień. Gdyby tak było to byłoby wielkie pole do

    Ładnie to wszystko opisałeś. Jest tylko jedno ale.
    W zasadzie nie do przejścia.
    ZUS odrzuci dokumenty RSA jeżeli zwolnienia będą się pokrywały.
    Jeżeli odrzuci to każe zakładowi zrobić korektę.
    Jeżeli zakład będzie musiał zrobić korektę to poprosi pracownika aby
    dostarczył poprawne zwolnienia.
    A w zasadzie to kadrowa nie powinna przyjąć zwolnień z datami pokrywającymi
    się.

    --
    PawełJ

  • 7. Data: 2009-05-04 08:51:14
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 30 Apr 2009 21:37:37 +0200, pawelj napisał(a):

    > Ładnie to wszystko opisałeś. Jest tylko jedno ale.
    > W zasadzie nie do przejścia.

    Szukasz dziury w całym :)

    > ZUS odrzuci dokumenty RSA jeżeli zwolnienia będą się pokrywały.

    Ale dlaczego mają się pokrywać?

    > Jeżeli odrzuci to każe zakładowi zrobić korektę.

    Nie widzę podstaw by system odrzucił POPRAWNIE wypełnione RSA.

    > Jeżeli zakład będzie musiał zrobić korektę to poprosi pracownika aby
    > dostarczył poprawne zwolnienia.

    A co złego jest "obecnych" ZLA?

    > A w zasadzie to kadrowa nie powinna przyjąć zwolnień z datami pokrywającymi
    > się.

    Pierdu, pierdu. Jakiś logiczny argument?

    Hint - w RSA wpisujesz OKRES zasiłkowy a nie wypisujesz NUMERYCZNIE kazdego
    druku ZLA. Ewentualnie na RSA w sytuacji kiedy przekraczany jest termin
    33dni zwolnienia, wykazuje sie z drugim kodem okres zasilkowy (313 i 331).

    Ja tu absolutnie nie widze problemu, tak ze strony systemu ZUS, jak i
    prawidlowosci wystawionych ZLA.

  • 8. Data: 2009-05-04 20:24:15
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Szukasz dziury w całym :)
    Nie ja jej szukam - tylko wskazuje gdzie one są

    > Ale dlaczego mają się pokrywać?
    Bo tak były wpisane ZLA.

    > Nie widzę podstaw by system odrzucił POPRAWNIE wypełnione RSA.
    Poprawnie będzie jeżeli daty nie będą się pokrywać.

    > A co złego jest "obecnych" ZLA?
    A to że daty zwolnień zachodzą na siebie

    > Pierdu, pierdu. Jakiś logiczny argument?
    Popierdziałeś już to spróbuj wpisać na druk RSA kod choroby jezeli masz
    różne - który jest ważniejszy? ten ze starego czy ten z nowego zwolnienia?
    jak już to zrobisz to napisz tu na grupie jak to zrobiłeś.
    Potem wskaż podstawę prawną tego z czego wynika, że daty na zla mogą się
    pokrywać bo jak na razie to kilka dni temu w pracy pojawił mi się problem
    właśnie z tym.

    -Kontrola PIP twierdzi że ewidencja w systemie kadrowym musi się pokrywać z
    druczkami ZLA.
    - Kadrowa chce wpisać do systemu kadrowego zwolnienie - system nie puszcza
    .
    - Informatycy od systemu twierdzą, że robią to wg jakichś wytycznych i nie
    mogą pozwolić żeby absencje pracownika sie pokrywały.
    -Kontrola PIP popiera informatyków - mówią że mają rację.
    - No i jeszcze dochodzi twierdzenie niektórych ZUS-ów, że RSA ma się
    pokrywać z ZLA (co zupełnie inaczej interpretują inne jednostki).

> [...]
    > 33dni zwolnienia, wykazuje sie z drugim kodem okres zasilkowy (313 i 331).
    Niestety taki hint nie zawsze jest poprawny.

    > Ja tu absolutnie nie widze problemu, tak ze strony systemu ZUS, jak i
    > prawidlowosci wystawionych ZLA.
    Ja też.
    Ale widzą go kontrolerzy z zus i pip. Nie wszyscy - tylko niektórzy.

    A teraz weź się zastanów co zrobi kadrowa w firmie która kiedyś już miała
    problem z takimi zwolnieniami.
    powie "no prosze to zwolnienie zostawić - ja będę się z zusem przer rok
    kłócić że coś jest nie tak"
    a może powie "to zwolnienie jest złe - proszę go poprawić"?

    Ty napisałeś teoretyczne rozważania - ja praktyczne.
    A zainteresowany niech sobie wybierze lepsze dla niego rozwiązanie

    --
    PawełJ

  • 9. Data: 2009-05-04 20:48:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pawelj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pokrywać bo jak na razie to kilka dni temu w pracy pojawił mi się problem

    No to wyobraża sobie, ze ktoś choruje na grypę. Dostaje 7 dni zwolnienia.
    Dwa dni przed jego końcem idzie do lekarza i wpada pod samochód. Ląduje w
    szpitalu na dwa tygodnie. I co, szpital te pierwsze dwa dni ma w zwolnieniu
    pominąć? A może mają dwa dni poczekać z hospitalizacją, by Ci się
    zwolnienia nie nałożyły przypadkiem?

    > -Kontrola PIP twierdzi że ewidencja w systemie kadrowym musi się
    > pokrywać z druczkami ZLA.

    I się pokrywa przecież. Rozpoczynasz od pierwszego dnia i kończysz na
    ostatnim. Nie ma zakazu chorowania na dwie różne choroby i leczenia się u
    różnych specjalistów, a to spokojnie może wygenerować sytuację, ze będziesz
    dostawał zwolnienia lekarskie zachodzące na siebie.

    > - Kadrowa chce wpisać do systemu kadrowego zwolnienie - system nie
    > puszcza .

    To zmienia system, albo wpisuje ręcznie.

    > - Informatycy od systemu twierdzą, że robią to wg jakichś wytycznych i
    > nie mogą pozwolić żeby absencje pracownika sie pokrywały.

    To już problem informatyków.

    > -Kontrola PIP popiera informatyków - mówią że mają rację.

    A podaje jakąś podstawę prawną? Bo kontrole, to miewają różne karkołomne
    pomysły.

    > - No i jeszcze dochodzi twierdzenie niektórych ZUS-ów, że RSA ma się
    > pokrywać z ZLA (co zupełnie inaczej interpretują inne jednostki).

    Bo na zdrowy rozsądek widać, że to kretyński pogląd.

    > Ja też.
    > Ale widzą go kontrolerzy z zus i pip. Nie wszyscy - tylko niektórzy.

    To najlepszy dowód na to, że ci problemowi nie mają racji.

> [...]
    > kłócić że coś jest nie tak"
    > a może powie "to zwolnienie jest złe - proszę go poprawić"?

    Co to znaczy "poprawić"? Dokument został wytworzony i podpisany przez
    lekarza. Tu nie ma nic do poprawiania, a wszelka poprawa będzie
    przestępstwem.

    > Ty napisałeś teoretyczne rozważania - ja praktyczne.
    > A zainteresowany niech sobie wybierze lepsze dla niego rozwiązanie

    Moim zdaniem piętrzysz nieistniejące problemy. Być może faktycznie
    zainspirowany jakimiś dziwnymi pomysłami kontrolujących, ale to nie ma nic
    wspólnego z prawem. Jeśli jakaś kontrola domagała się, by zwolnienia się
    nie zachodziły, to była to absolutnie nieprawidłowa interpretacja i w razie
    podobnych przypadków należy domagać się wskazania podstawy prawnej takich
    żądań.

  • 10. Data: 2009-05-04 21:26:25
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > To już problem informatyków.
    Inforamtyk mówi "mój system jest na rynku 16 lat. Uzywa go xx tysięcy
    użytkowników - ja bardzo chę tnie to porawię tylko proszę o podstawę prawną
    bo do tej pory to nikomu nie przeszkadzało".

    > A podaje jakąś podstawę prawną? Bo kontrole, to miewają różne karkołomne
    > pomysły.
    NIe. Nie podaje. Ale za to pisze w protokole pokontrolnym zdanie typu "
    zapisy w systemie kadrowym nie pokrywają się z drukami zla". A przełożony
    takiego kadrowego nie wnika w szczegóły tylko patrzy na grubość protokołu

    > Bo na zdrowy rozsądek widać, że to kretyński pogląd.
    Wiem :)

    > Co to znaczy "poprawić"? Dokument został wytworzony i podpisany przez
    > lekarza. Tu nie ma nic do poprawiania, a wszelka poprawa będzie
    > przestępstwem.
    No niezupełnie tak to jest. lekarz może przecież zwolnienie poprawić.
    Tylko bez problemu robi się to do moementu kiedy kopia zwolnienia jest
    jeszcze u lekarza a z wiekszym problemem jak już pójdzie do zus.

    > Moim zdaniem piętrzysz nieistniejące problemy.
    Chciałbym żebyś miał rację.
    > Być może faktycznie zainspirowany jakimiś dziwnymi pomysłami
    > kontrolujących, ale to nie ma nic wspólnego z prawem.
    Ale ja nie twierdzę, że to ma coś wspólnego z prawem. I czasem to bardzo
    trudno się połapać czy to ma coś wspólnego czy nie.
    > Jeśli jakaś kontrola domagała się, by zwolnienia się nie zachodziły, to
    > była to absolutnie nieprawidłowa interpretacja i w razie podobnych
    > przypadków należy domagać się wskazania podstawy prawnej takich żądań.

    I tak też zrobiłem kiedy byłem świadkiem ostatniej kontroli zus - pani
    zaczęła kręcić, motać aż w końcu dała spokój.

    Tyle, że mi chodzi o coś innego - jeżeli pracownik świadomie bierze tak
    wypisane zwolnienie to musi sobie zdawać sprawę z tego że jego kadrowa
    będzie wolała wejść w konflikt z nim niż z kontrolerem.

    Niestety.

    --
    PawełJ