    From: "pawelj" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwolnienie L4 ZUS
    Date: Mon, 4 May 2009 23:26:25 +0200

    > To już problem informatyków.
    Inforamtyk mówi "mój system jest na rynku 16 lat. Uzywa go xx tysięcy
    użytkowników - ja bardzo chę tnie to porawię tylko proszę o podstawę prawną
    bo do tej pory to nikomu nie przeszkadzało".

    > A podaje jakąś podstawę prawną? Bo kontrole, to miewają różne karkołomne
    > pomysły.
    NIe. Nie podaje. Ale za to pisze w protokole pokontrolnym zdanie typu "
    zapisy w systemie kadrowym nie pokrywają się z drukami zla". A przełożony
    takiego kadrowego nie wnika w szczegóły tylko patrzy na grubość protokołu

    > Bo na zdrowy rozsądek widać, że to kretyński pogląd.
    Wiem :)

    > Co to znaczy "poprawić"? Dokument został wytworzony i podpisany przez
    > lekarza. Tu nie ma nic do poprawiania, a wszelka poprawa będzie
    > przestępstwem.
    No niezupełnie tak to jest. lekarz może przecież zwolnienie poprawić.
    Tylko bez problemu robi się to do moementu kiedy kopia zwolnienia jest
    jeszcze u lekarza a z wiekszym problemem jak już pójdzie do zus.

    > Moim zdaniem piętrzysz nieistniejące problemy.
    Chciałbym żebyś miał rację.
    > Być może faktycznie zainspirowany jakimiś dziwnymi pomysłami
    > kontrolujących, ale to nie ma nic wspólnego z prawem.
    Ale ja nie twierdzę, że to ma coś wspólnego z prawem. I czasem to bardzo
    trudno się połapać czy to ma coś wspólnego czy nie.
    > Jeśli jakaś kontrola domagała się, by zwolnienia się nie zachodziły, to
    > była to absolutnie nieprawidłowa interpretacja i w razie podobnych
    > przypadków należy domagać się wskazania podstawy prawnej takich żądań.

    I tak też zrobiłem kiedy byłem świadkiem ostatniej kontroli zus - pani
    zaczęła kręcić, motać aż w końcu dała spokój.

    Tyle, że mi chodzi o coś innego - jeżeli pracownik świadomie bierze tak
    wypisane zwolnienie to musi sobie zdawać sprawę z tego że jego kadrowa
    będzie wolała wejść w konflikt z nim niż z kontrolerem.

    Niestety.

    --
    PawełJ