    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwolnienie L4 ZUS
    Date: Mon, 4 May 2009 22:48:11 +0200

    Użytkownik "pawelj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gtnj1a$4on$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Popierdziałeś już to spróbuj wpisać na druk RSA kod choroby jezeli masz
    > różne - który jest ważniejszy? ten ze starego czy ten z nowego
    > zwolnienia?
    > jak już to zrobisz to napisz tu na grupie jak to zrobiłeś.
    > Potem wskaż podstawę prawną tego z czego wynika, że daty na zla mogą się
    > pokrywać bo jak na razie to kilka dni temu w pracy pojawił mi się problem
    > właśnie z tym.

    No to wyobraża sobie, ze ktoś choruje na grypę. Dostaje 7 dni zwolnienia.
    Dwa dni przed jego końcem idzie do lekarza i wpada pod samochód. Ląduje w
    szpitalu na dwa tygodnie. I co, szpital te pierwsze dwa dni ma w zwolnieniu
    pominąć? A może mają dwa dni poczekać z hospitalizacją, by Ci się
    zwolnienia nie nałożyły przypadkiem?

    > -Kontrola PIP twierdzi że ewidencja w systemie kadrowym musi się
    > pokrywać z druczkami ZLA.

    I się pokrywa przecież. Rozpoczynasz od pierwszego dnia i kończysz na
    ostatnim. Nie ma zakazu chorowania na dwie różne choroby i leczenia się u
    różnych specjalistów, a to spokojnie może wygenerować sytuację, ze będziesz
    dostawał zwolnienia lekarskie zachodzące na siebie.

    > - Kadrowa chce wpisać do systemu kadrowego zwolnienie - system nie
    > puszcza .

    To zmienia system, albo wpisuje ręcznie.

    > - Informatycy od systemu twierdzą, że robią to wg jakichś wytycznych i
    > nie mogą pozwolić żeby absencje pracownika sie pokrywały.

    To już problem informatyków.

    > -Kontrola PIP popiera informatyków - mówią że mają rację.

    A podaje jakąś podstawę prawną? Bo kontrole, to miewają różne karkołomne
    pomysły.

    > - No i jeszcze dochodzi twierdzenie niektórych ZUS-ów, że RSA ma się
    > pokrywać z ZLA (co zupełnie inaczej interpretują inne jednostki).

    Bo na zdrowy rozsądek widać, że to kretyński pogląd.

    > Ja też.
    > Ale widzą go kontrolerzy z zus i pip. Nie wszyscy - tylko niektórzy.

    To najlepszy dowód na to, że ci problemowi nie mają racji.

    > A teraz weź się zastanów co zrobi kadrowa w firmie która kiedyś już miała
    > problem z takimi zwolnieniami.
    > powie "no prosze to zwolnienie zostawić - ja będę się z zusem przer rok
    > kłócić że coś jest nie tak"
    > a może powie "to zwolnienie jest złe - proszę go poprawić"?

    Co to znaczy "poprawić"? Dokument został wytworzony i podpisany przez
    lekarza. Tu nie ma nic do poprawiania, a wszelka poprawa będzie
    przestępstwem.

    > Ty napisałeś teoretyczne rozważania - ja praktyczne.
    > A zainteresowany niech sobie wybierze lepsze dla niego rozwiązanie

    Moim zdaniem piętrzysz nieistniejące problemy. Być może faktycznie
    zainspirowany jakimiś dziwnymi pomysłami kontrolujących, ale to nie ma nic
    wspólnego z prawem. Jeśli jakaś kontrola domagała się, by zwolnienia się
    nie zachodziły, to była to absolutnie nieprawidłowa interpretacja i w razie
    podobnych przypadków należy domagać się wskazania podstawy prawnej takich
    żądań.