  • 11. Data: 2020-08-04 13:12:12
    Temat: Re: zmieścisz się, śmiało
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 12:09, Liwiusz pisze:

    > Nie da się bezpiecznie zrobić, skoro lotnisko było zamknięte, a
    > przestrzeń powietrzna otwarta. Jak sobie wyobrażasz bezpieczny start,
    > gdzie ktoś obok może sobie lecieć awionetką lub dronem?

    Da się. Albo wystartować 8 minut wcześniej, albo przewidzieć, że może
    się coś nie powieść i zamówić innego kontrolera lotów, który będzie po
    22 miał służbę. Pewnie koledzy interesujący się bardziej lotnictwem
    wymyślą jeszcze z tuzin legalnych sposobów rozwiązania tego problemu. W
    ostateczności powinni poczekać na ziemi, a nie liczyć na fart.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2020-08-04 13:23:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Da się. Albo wystartować 8 minut wcześniej, albo przewidzieć, że może

    Podróże w czasie wstecz nie są jeszcze opracowane.

> [...]
    > wymyślą jeszcze z tuzin legalnych sposobów rozwiązania tego problemu. W
    > ostateczności powinni poczekać na ziemi, a nie liczyć na fart.

    Pomijając już fakt, skąd wziąć nowego kontrolera w 5 minut, skoro go
    fizycznie w mieście, czy w nawet w gminie nie ma, a może i nie ma w
    województwie, to dochodzi jeszcze niuans, polegający na tym, że tutaj
    publikacja NOTAM o wydłużeniu otwarcia lotniska przyszła o godzinie
    22.04. Tyle że taka publikacja NOTAM powinna być wydana z odpowiednim
    wyprzedzeniem, by każdy zainteresowany mógł z nią się zapoznać.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2020-08-04 13:33:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 13:23, Liwiusz pisze:

    > Podróże w czasie wstecz nie są jeszcze opracowane.

    Ale na etapie planowania, to nie wierzę, żeby nie dało się gdzieś te 10
    minut zaoszczędzić. tylko - moim zdaniem -wszyscy mieli do w d... .

> [...]
    > 22.04. Tyle że taka publikacja NOTAM powinna być wydana z odpowiednim
    > wyprzedzeniem, by każdy zainteresowany mógł z nią się zapoznać.

    To nie był lot ratujący życie po niedającym się przewidzieć zagrożeniu,
    a rzecz planowana pewnie od kilku tygodni. Chodzi mi o to, ze osoby
    odpowiedzialne za zaplanowanie tego dały ciała. Bo to, ze ja się na tym
    nie znam i niespecjalne wiem, jak wystartować samolotem 8 minut po
    zamknięciu lotniska, to nie jest problem. Ale osoby odpowiedzialne za
    planowanie takich operacji już powinny wiedzieć, jak to zrobić legalnie
    i bezpiecznie.

    Wszak w tej przestrzeni po 22, to nie tylko awionetka mogła sobie latać
    - ta jest duża i głośna, więc ją widać - ale jakiś większy dron, z
    którym zderzenie na pewno by pozytywnie na bezpieczeństwo operacji nie
    wpłynęło.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2020-08-04 13:52:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 04.08.2020 o 09:01, J.F. pisze:

> [...]
    >został przygotowany. Udało się! Po prostu udało się, ze się nic nie
    >stało. A tu nie ma nic do udawania się. To ma być dopięte.

    No jakos tak.

    >Zdaje się, że to jest tak, że jak w regulaminie lotniska jest, ze ma
    >być
    >kontroler, to on ma tam być i tyle.

    No i ma byc, ale do 22:00 :-)

    >nie ma, ze samolot sam sobie wystartuje. Da się to bezpiecznie
    >zrobić, ale nie powinno się.

    Zakladam, ze sami sobie nie wystartowali, zreszta gazety przeciez
    pisaly, ze rozmawiali i czekali.
    Az w koncu ktos zgode wydal, czy jakos uzgodnili, ze prawie bezpieczne
    to bylo ...

    J.

  • 15. Data: 2020-08-04 13:58:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Nie przesadzajmy - jarka na pokładzie nie było. Ponoć PAD strolował
    >tych ruskich pranksterów. Oni myśleli, że rozmawiają z najważniejszą
    >osobą w państwie!

    kiedy to bylo - 2 lipca ?
    No to notariusz bardzo awansowal, bo jego wycofanie z wyborow byloby
    powazną kleska dla PiS.

    No chyba ze ... rzad szybko wprowadza stan wyjatkowy, i wybory na nowo
    za 3 miesiace ...

    J.

  • 16. Data: 2020-08-04 14:05:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Podróże w czasie wstecz nie są jeszcze opracowane.

    A to wymagalo podrozy w czasie, czy np planowego skonczenia bankietu ?

  • 17. Data: 2020-08-04 14:21:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 13:58, J.F. pisze:

    > kiedy to bylo - 2 lipca ?
    > No to notariusz bardzo awansowal, bo jego wycofanie z wyborow byloby
    > powazną kleska dla PiS.

    To zależy - czy na jego miejsce wpadłby hołownia, czy bez żadnego trybu
    inny (zakładam, że wycofalby się w temacie wątku s sensie "poległ")

    --
    Shrek

  • 18. Data: 2020-08-04 14:23:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 13:52, J.F. pisze:

    > Zakladam, ze sami sobie nie wystartowali, zreszta gazety przeciez
    > pisaly, ze rozmawiali i czekali.
    > Az w koncu ktos zgode wydal, czy jakos uzgodnili, ze prawie bezpieczne
    > to bylo ...

    Jeśli to było z niekontrolowanego lotniska, to IMHO zgody nie
    potrzebowali jako takiej, tylko zaakcaptowany plan lotu. Plan zapewne
    mieli, tylko okoliczności się nieco zmieniły, ale... w razie czego
    mieli;) A że to niezgodne z manualem lotu i head, to inna sprawa -
    pytanie czy to stanowi "prawo" czy raczej "zalecenie".

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2020-08-04 14:47:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Ale na etapie planowania, to nie wierzę, żeby nie dało się gdzieś te
    >10
    >minut zaoszczędzić. tylko - moim zdaniem -wszyscy mieli do w d... .

    Dokladnie. Prezydentowi nie pozwola poleciec ?
    I cos mi sie widzi, ze z podkarpackiego by polecial za zgoda kontroli,
    ale w lubuskim to ma tylko 40% zwolennikow :-)

> [...]
    >zamknięciu lotniska, to nie jest problem. Ale osoby odpowiedzialne za
    >planowanie takich operacji już powinny wiedzieć, jak to zrobić

    IMO - niekoniecznie. Moze zaplanowali dobrze, tylko potem kto powie
    panu prezydetowi, ze czas konczyc, bo tam kontroler sobie pojdzie do
    domu.
    A wszystkich konsekwencji spoznienia sie nie przewidzi.

    Ale wyglada na to, ze jednak planowanie zawiodlo.
    https://www.newslubuski.pl/spoleczne/item/8804-prezy
    dent-andrzej-duda-zawita-do-lubuskiego-bedzie-w-nowe
    j-soli-i-sulecinie.html

    Nowa Sól godz 20:15.
    Do Babimostu jest 55 km, nawet biorac pod uwage, ze sporo po S3, to i
    tak musialby gonic ostro. No chyba, ze helikopterem ... ale tylko
    godzinke na spotkanie ?
    No w sumie - az za duzo na przemowienie, a pytania to rzecz
    niebezpieczna :-)

    16:30 w Sulecinie, do Nowej Soli 120km, ale autostrady i S-ki, to sie
    spokojnie dojedzie w 1.5h ... kupa czasu

    >Wszak w tej przestrzeni po 22, to nie tylko awionetka mogła sobie
    >latać
    >- ta jest duża i głośna, więc ją widać - ale jakiś większy dron, z

    Niekoniecznie taka glosna, a na pewno nie z kabiny jeta.
    Poza tym z Leszna to tylko 80km, ale moze o tej porze szybowce juz nie
    lataja..

    >którym zderzenie na pewno by pozytywnie na bezpieczeństwo operacji
    >nie
    >wpłynęło.

    Gdzies tam jeszcze radary powinny byc, i awionetke zobaczyc - ale
    drona niekoniecznie.
    No i zawsze mozna bylo wezwac ze dwa F-16 - polecialyby z przodu i
    wypatrywaly zagrozen :-)

    J.

  • 20. Data: 2020-08-04 15:28:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >potrzebowali jako takiej, tylko zaakcaptowany plan lotu. Plan zapewne
    >mieli, tylko okoliczności się nieco zmieniły, ale... w razie czego

    Plan pewnie mieli, ale na ktorą godzinę ?

    Te plany jakos automatycznie nie wychwytuja, ze lotnisko zamkniete ?

    >A że to niezgodne z manualem lotu i head, to inna sprawa - pytanie
    >czy to stanowi "prawo" czy raczej "zalecenie".

    IMO - czasem prezydent czy minister chce poleciec do Afgaistanu w
    czasie wojny ...

    J.