    From: "Michael" <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zdegustowany konsument
    Date: Fri, 12 Jul 2002 21:11:48 +0200

    Sytuacja:
    idę sobie do sklepu. Wkładam do koszyka towar. Idę do kasy. Pani w kasie
    stwierdza że pieniądz jest fałszywy. Było to 200 PLN. Kobieta patrzyła pod
    światło szukając w prawym dolnym rogu znaku w postaci korony. Nie znlazazła.
    Narobiła krzyku w sklepie że mam podrobioną kase i bezczelnie mnie spławiła
    robiąc mi przy tym obciach.

    Tak mnie to wkurzyło że zaglądnąłem sobie na stronę nbp.pl gdzie wyczytałem:
    " widoczne pod kątem /efekt kątowy/ na stronie przedniej w prawej dolnej
    części na wyodrębnionej płaszczyźnie widoczne w zależności od kąta patrzenia
    korona w owalu lub liczba "200" "

    Wydrukowałem więc ten oto tekst i zaniosłem go szanownej pani do sklepu.
    Wymiana zdań trwała jakieś 10 minut i pani nie raczyła spojrzeć na banknot
    ponownie. Oczywiście dobrze wiedziała że nie ma racji ale przecież jak tu
    się przyznać do błędu przy masie klientów, którzy stali za moimi plecami.

    Oczywiście chciałem się udać do kierownictwa sklepu ale kierownikiem sklepu
    okazała się owa super inteligentna, wykształcona, pewna swoich racji i
    doskonale znająca się na podrabianiu pieniądzy.......... *********. :-)

    Do czego zmierzam: Czy jest instytucja broniąca praw konsumenta ? Czy mając
    świadków jestem w stanie coś zdziałać aby owa pani w przyszłości nie robiła
    takich świństw ? Dużych nadziei sobie nie robię bo niestety żyjemy w Polsce
    gdzie o konsumenta się nie dba - a może się myle ?

    zdegustowany
    pozdrawiam