  • 1. Data: 2005-08-15 17:39:58
    Temat: Mamy ustawę ! Ciekawe co będzie dalej
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Prezydent podpisał ustawę o adwokaturze
    (IAR, pb/15.08.2005, godz. 19:07)

    Prezydent podpisał nowelizację ustawy o adwokaturze. Ułatwia ona
    absolwentom prawa dostęp do zawodu adwokata. Zwiększa także rynek usług
    prawniczych, przez co większy dostęp do nich będą mieli obywatele.

    Ustawa została przyjęta przez Sejm 30 czerwca br.

    W specjalnym oświadczeniu Kancelarii Prezydenta napisano, ze Aleksander
    Kwaśniewski uznał wyższość racji dziesiątek tysięcy absolwentów wydziału
    prawa, stwarzając im szansę na wykonywanie zawodów prawniczych.

    Nowe prawo pozbawia korporację adwokacką wpływu na przyjęcia do
    palestry. Egzaminy mają przeprowadzać państwowe komisje. Dlatego też
    wielu prawników krytykowało projekt, apelując do prezydenta, by nie
    podpisywał ustawy.

    Prezes Naczelnej Rady Adwokackiej Stanisław Rymar wyjaśniał, że pracę w
    adwokaturze będzie teraz można podjąć bez aplikacji adwokackiej, zaraz
    po ukończeniu studiów prawniczych. Zdaniem Rymara, znaczenie obniży to
    poziom usług prawniczych.

    Do egzaminu bez aplikacji będą mogli przystąpić doktorzy prawa i
    prawnicy, którzy przez co najmniej pięć lat byli zaangażowani w procesy
    legislacyjne. Projekt ustawy przewiduje również, że do korporacji, bez
    egzaminu i aplikacji będą mogli dostać się prawnicy z tytułem doktora
    habilitowanego oraz osoby z egzaminem sędziowskim i prokuratorskim.
    --
    w adresie e-mail zamień wodę na tlen.

    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 2. Data: 2005-08-15 17:42:02
    Temat: Re: Mamy ustawę ! Ciekawe co będzie dalej
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    MarcinS napisał(a):
    > Prezydent podpisał ustawę o adwokaturze

    http://www.prezydent.pl/x.node?id=1011848&eventId=25
    26733

    źródła nie podałem.

  • 3. Data: 2005-08-15 18:25:03
    Od: t...@o...pl

    Dziękujcie PiS.

  • 4. Data: 2005-08-15 18:26:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik verbus napisał:
    [..]
    > usług radcowsko - adwokackich nie był najwyższy, czy dopuszczenie ludzi
    > bez aplikacji ten poziom podwyższy ?

    Bez najmniejszych wątpliwości.
    Do tej pory słabi prawnicy i tak mieli stały dopływ nowych klientów.
    Niedługo im się to skończy, stąd to straszne skomlenie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 5. Data: 2005-08-15 18:28:48
    Od: verbus <v...@i...pl>

    MarcinS napisał(a):

> [...]

    No właśnie, co będzie dalej. Wszyscy mówią, szansa dla młodych adeptów
    prawa, wolny rynek, niższe ceny usług itd. Ok, zgadzam sie.
    Ale czy będzie lepiej dla klientów, pomijając niższe ceny. Teraz poziom
    usług radcowsko - adwokackich nie był najwyższy, czy dopuszczenie ludzi
    bez aplikacji ten poziom podwyższy ?

    Pzdr.

  • 6. Data: 2005-08-15 18:33:39
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    verbus napisał(a):

> [...]
    > Ale czy będzie lepiej dla klientów, pomijając niższe ceny. Teraz poziom
    > usług radcowsko - adwokackich nie był najwyższy, czy dopuszczenie ludzi

    ludzie bez aplikacji "dopuścili się" sami.
    Nowela kpc, która weszła w zycie w lutym br. pozwoliła im stawać przed
    sądami w postępowaniu cywilnym.

    Wbrew wielu twierdzeniom samorzady radcowski i adwokacki dalej będą
    miały możliwość kontroli poziomu świadczonych usług (w szerokim sensie),
    ustawa wszak zmienia jedynie zasady tego, kto w korporacji będzie mógł być.

    A i tak "automatyzm" dotyczy tylko osób po innej aplikacji.
    Reszta musi zdać egzamin.

    pozdrawiam

    marcin

  • 7. Data: 2005-08-15 18:34:13
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Projekt ustawy przewiduje również, że do korporacji, bez
    > egzaminu i aplikacji będą mogli dostać się prawnicy z tytułem doktora
    > habilitowanego oraz osoby z egzaminem sędziowskim i prokuratorskim.

    ---------och, jakże mnie to cieszy! :D
    pozdro
    mk

  • 8. Data: 2005-08-15 18:35:22
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    t...@o...pl napisał(a):
    > Dziękujcie PiS.

    dziękujemy Ci PiS i pośle Gosiewski.
    dziekujemy też Marcinowi Gomole, Stowarzyszeniu Fair PLay,
    prof. Hołdzie, Rzeplińskiemu i temu trzeciemu, którego nie pamiętam,
    dziękujemy Helińskiej Fundacji Praw Człowieka i innym zaangazowanym.

    NIe dziękujemy NRA, KRRP i władzom samorzadu notarialnego :)

    pozdr.

    ms

  • 9. Data: 2005-08-15 18:38:04
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on 15 Aug 2005 20:25:03 +0200,
    t...@o...pl <t...@o...pl> screamed:
    > Dziękujcie PiS.

    Ja PiS już dawno podziękowałem.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:213B ]
    [ 20:37:44 user up 10704 days, 8:32, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Fremen add spice to life!

  • 10. Data: 2005-08-15 18:39:23
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 15 Aug 2005 20:28:48 +0200,
    verbus <v...@i...pl> screamed:

    > Ale czy będzie lepiej dla klientów, pomijając niższe ceny. Teraz poziom
    > usług radcowsko - adwokackich nie był najwyższy, czy dopuszczenie ludzi
    > bez aplikacji ten poziom podwyższy ?

    Czy podwyższy, czy obniży, czy nie zmieni, dowiemy się za jakiś czas.
    Imo wyjdzie wszystkim na zdrowie.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
    [ 20:38:16 user up 10704 days, 8:33, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Dead Atheist: All dressed up and nowhere to go!