    From: "O,Connor" <k...@p...pf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zasiłek dla samotnie wychowujących?
    Date: Tue, 16 Aug 2005 20:31:32 +0200

    Kamil Walczak napisał(a):

    > A u kogo bylo dziecko przez czas kiedy konkubina pobierala swiadczenia
    > rodzinne, u Ciebie czy u niej?
    > Wyjasnienia MOPSu sa oczywiscie glupie, bo choc obowiazuje zasada, ze przy
    > zbiegu uprawnien do swiadczen rodzinnych wyplaca sie temu kto pierwszy zlozy
    > wniosek (zeby nie bylo takich sytuacji, ze zapobiegliwi rodzice pobieraja dwa
    > swiadczenia na jedno dziecko), to przeciez nikt nie zabroni rownie Tobie
    > zlozyc wniosku o swiadczenia rodzinne, a skoro tak, to MOPS bedzie musial
    > uzasadnic dlaczego Tobie odmawia przyznania swiadczen (z powodow jak wyzej)
> [...]

    Przez pięć lat mieszkaliśmy razem potem ona wyjechała a syn jest
    cały czas zemną.
    Tak, więc czasie, gdy ona pobierała zasiłek ja zajmowałem się dzieckiem.
    Z pytaniem byłem w Urzędzie Miasta - Wydział Spraw Społecznych, bo on
    wydał tą decyzje.
    Może warto było by wystąpić do MOPSu, ale gdzieś słyszałem, że nie można
    mieć więcej dochodu niż 500zł na osobę to się nie załapie.
    Mam pytanie, jaki jest tryb wydawania takich decyzji, kto je właściwie
    załatwia MOPS czy UM chyba, że urząd tylko firmuje?