  • 1. Data: 2005-09-29 22:42:43
    Temat: zakup notebooka w USA a VAT w Polsce
    Od: "k...@p...onet.pl" <k...@p...onet.pl>

    witam,
    Mam nastepujacy problem i nie wiem jak go rozgryzc, a niestety moja ksiegowa
    tez niezbyt wie:(
    Chce kupic notebooka na firme, waham sie czy w Polsce czy w USA. Na korzysc
    USA przemawiaja oczywiscie ceny, no ale rodzi sie kilka pytan:
    1. Czy sklep w USA moze i wystawic fakture VATowska?
    2. Czy jesli tak, to za taki sprzet musialbym placic jakies clo czy inne
    oplaty?
    3. Gdyby okazalo sie ze hamerykance nie moga wystawic mi f-ry VAT to:
    jezeli, ktos kupilby tego notebooka na siebie, przywiozl go do Polski w
    jakiejs walizecze;) a potem chialbym go kupic od znajomych prowadzacych
    sklep komputerowy, czy oni musieliby doliczyc mi VAT polski?
    Jesli ktos bedzie uprzejmy odniesc sie do tych pytan, to prosilbym (bez
    urazy of korz) o podanie zrodla informacji.
    Z gory dzieki za ewentualna pomoc!
    pozdr

  • 2. Data: 2005-09-29 23:23:34
    Temat: Re: zakup notebooka w USA a VAT w Polsce
    Od: buraxta <b...@g...com>

    k...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > 1. Czy sklep w USA moze i wystawic fakture VATowska?
    > 2. Czy jesli tak, to za taki sprzet musialbym placic jakies clo czy inne

    Kupujesz w USA bez żadnego podatku, w Polsce zapłacisz cło i VAT.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 3. Data: 2005-09-30 06:38:37
    Od: "k...@p...onet.pl" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "buraxta" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Kupujesz w USA bez żadnego podatku, w Polsce zapłacisz cło i VAT.
    *Wielkie dzieki*, a moge jeszcze spytac skad wziales te informacje? tzn czy
    z wlasnego doswiadczenia czy tez np jest gdzies jakis przepis o tym
    mowiacy - a jesli tak to gdzie go mozna znalezc? bez urazy, ale lubie
    wiedzic na jakiej podstawie prawnej opieraja sie tak wazne (dla mnie)
    informacje.

    Pozdr

  • 4. Data: 2005-09-30 06:43:31
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 30 Sep 2005 08:38:37 +0200,
    k...@p...onet.pl <k...@p...onet.pl> screamed:
> [...]
    > mowiacy - a jesli tak to gdzie go mozna znalezc? bez urazy, ale lubie
    > wiedzic na jakiej podstawie prawnej opieraja sie tak wazne (dla mnie)

    Niech zgadnę. Znajdziesz to na stronie UC?
    http://www.mf.gov.pl/sluzba_celna/index.php?wysw=4&s
    gl=2&dzial=516

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 08:43:08 user up 10750 days, 20:38, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    If you read in the bathroom, is that multitasking?

  • 5. Data: 2005-09-30 13:05:50
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "k...@p...onet.pl" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dhhql9$5ba$1@news.onet.pl...

    Przepisy USA stanowia ze zakupy dokonywane "zdalnie" w przypadku kiedy towar
    przekracza granice stanu w ktorym znajduje sie firma wynosza TAX zero .

    Dowodem ksiegowym w przypadku importu z panstwa takiego jak USA jest SAD
    CELNY a nie faktura . Do odprawy celnej nie jest potrzebna faktura (
    odprawy mozna dokonac na podstawie poswiadczenia zakupu , zamowienia z
    okreslona kwota potwierdzona papierkiem z banku VISA lub przelew . Faktura
    ( lub jakis dokument stwierdzajacy zakup )stanowi podstawe dla UC a nie dla
    US . Ty ksiegujesz SAD .

    J.

  • 6. Data: 2005-09-30 17:09:04
    Od: buraxta <b...@g...com>

    k...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > mowiacy - a jesli tak to gdzie go mozna znalezc? bez urazy, ale lubie
    > wiedzic na jakiej podstawie prawnej opieraja sie tak wazne (dla mnie)

    Ogólnie to tak chyba wygląda na całym świecie, a co do podstawy to zdaje
    się ktoś już ci ją podał :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 7. Data: 2005-10-01 19:04:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    fotomania wrote:
    > Dowodem ksiegowym w przypadku importu z panstwa takiego jak USA jest
    > SAD CELNY a nie faktura

    To zależy do jakiego celu dowodem.

> [...]
    > przelew . Faktura ( lub jakis dokument stwierdzajacy zakup )stanowi
    > podstawe dla UC a nie dla US . Ty ksiegujesz SAD .

    Dowodem księgowym nadal pozostaje faktura.
    SAD jest potrzebny właśnie do ustalenia wartości celnej
    oraz wysokości cła i podatku VAT.
    Niestety do uwzględnienia tego zakupu
    w kosztach potrzebna będzie faktura.
    (SAD nie jest dowodem zakupu)