eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozałożenie księgi wieczystej mieszkania spółdzielczego własnościowego › Re: założenie księgi wieczystej mieszkania spółdzielczego własnościowego
    From: "Andrzej" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: założenie księgi wieczystej mieszkania spółdzielczego
    własnościowego
    Date: Sat, 8 Oct 2005 01:53:16 +0200

    > idziesz do spółdzielni i prosisz o zaświadczenie, powinien znaleźć się w
    > nim dokładny opis mieszkania (ile pokoi, pomieszczeń, która kondygnacja
    > itd.).
    > W większości przypadków przygotują dobrze.
    > W niektórych wydziałach ksiąg wieczystych do założenia KW potrzebny jest
    > również wypis z rejestru gruntów.

    Dziekuje za odpowiedzi. Po zakupie mieszkania natariusz, u ktorego
    zawieralem umowe przyrzeczona, wyslal poczta akt notarialny do odpowiedniej
    spoldzielni mieszkaniowej. Dowiedzialem sie w spoldzielni, ze do czasu
    nadejscia aktu notarialnego nic nie moge zrobic. Prawie codziennie
    wydzwanialem do spoldzielni z zapytaniem, czy moj akt juz dotarl. Akt
    podobno - wg pan pracujacych w spoldzielni - dotarl po 9 dniach od
    podpisania umowy. Od mojego posrednika z biura obrotu nieruchomosci
    dowiedzialem sie, ze spoldzielnia powinna wydawac zaswiadczenia dotyczace
    lokalu (na potrzeby zakladania ksiegi wieczystej) nawet dla osob nie
    nalezacych do spoldzielni. Niestety, kobiety, ktore pracuja w spoldzielni,
    robia szerokie oczy jak slysza cos takiego. Twierdza bowiem, ze one nie moga
    wydac mi zaswiadczenia, bo nie jestem jeszcze czlonkiem spoldzielni. A aby
    zostac czlonkiem trzeba wypelnic wniosek, zaplacic czlonkowskie i czekac
    cierpliwie na zebranie zarzadu spoldzielni, ktore ostatecznie doprowadzi
    mnie do przyjecia w poczet czlonkow spoldzielni. Chcialbym podkreslic, ze
    znaczna czesc kobiet napotkanych w spoldzielni jest tepa umyslowo, PRLowskie
    podejscie do swych obowiazkow to szara codziennosc w spoldzielni. Nie wiem,
    jak z takimi kobietami postepowac. Jesli kobieta twierdzi, ze nie wyda mi
    takiego zaswiadczenia, to co ja mam jej mowic? Nie sluchac jej i twierdzic,
    ze nie wyjde dopoki mi nie wyda tego zaswiadczenia?
    Czy aby na pewno mam prawo jako wlasciciel spoldzielczego mieszkania
    wlasnosciowego do zaswiadczenia od spoldzielni bez czlonkostwa?

    Pozdrawiam,
    Andrzej