  • 1. Data: 2008-11-28 16:49:28
    Temat: zalegle oc i nakaz zaplaty pomocy
    Od: hen <h...@w...pl>

    Dziś otrzymałem z Sądu Grodzkiego Nakaz Zapłaty w Postępowaniu Upominawczym.
    Może zacznę od początku żeby dobrze sprawę przedstawić:

    01.08.2008 zawarłem kolejną umowę OC na okres jednego roku.
    Składkę miałem wpłacić przelewem ale nie wpłaciłem a
    19.08.2008 sprzedałem samochód na Ukrainę.
    28.09.2008 zgłosiłem fakt sprzedaży auta u miejscowego agenta.
    Tak wiec termin 30 dni został przekroczony i gdyby kupujący był Polakiem
    i rejestrował auto w kraju to bym musiał zapłacić cala składkę OC bez
    cienia wątpliwości
    27.10.2008 samochód wyrejestrowałem w wydziale komunikacji
    Mam decyzje o trwałym wyrejestrowaniu pojazdu z dniem 27.10.2008.
    Dzwoniłem do Rzecznika Ubezpieczonych i dowiedziałem się ,ze skoro auto
    jest na stałe wyrejestrowane to OC nie trzeba płacić(W sumie już nie ma
    go na terytorium Polski)

    Ubezpieczyciel domaga się zapłaty składki za cały rok plus odsetki i
    koszta sadowe .
    Natomiast wg mnie powinienem zapłacić składkę od momentu zawarcia umowy
    OC do momentu wyrejestrowania auta na stale z ewidencji lub ewentualnie
    do momentu sprzedaży?

    Zamierzam złożyć sprzeciw ale mam wątpliwości szczególnie co do punktu 6
    Sprzeciwu Do Wyroku Zaocznego.
    Czy zaskarżyć nakaz w całości czy w części i co z kosztami sadowymi?
    A jeżeli w części to jak dokładnie określić cześć zaskarżoną?

    Zamierzam jako dowód przedstawić tylko Decyzje o Wyrejestrowaniu Pojazdu

    Mam co prawda od Agenta potwierdzenie ,ze zgłosiłem fakt sprzedaży auta
    w dniu 28.09.2008 ale raczej nie ma co go przedstawiać jako dowód ?

    Czy powinienem w którejś rubryce przedstawić mój punkt widzenia tzn.,ze
    wg mnie powinienem zapłacić cześć składki?
    Czy może zaskarżyć nakaz w całości przedstawiając,ze auto na stale
    wyrejestrowane i nie ma czego ubezpieczać?

    Dodam jeszcze ,ze skutecznie wezwanie do zapłaty nie było mi doręczone
    (nie otrzymałem żadnego listu).Dopiero z odpisu pozwu dowiedziałem się
    ,ze jakiś polecony był wysyłany.
    No ale to tez nie zmienia istoty sporu co do tego ze jakaś część skladki
    OC im się należy
    Bardzo proszę o pomoc
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-11-28 20:26:32
    Temat: Re: zalegle oc i nakaz zaplaty pomocy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    hen pisze:

    > Bardzo proszę o pomoc

    Według mnie jesteś im winny całą składkę OC z odsetkami od wymagalności,
    czyli co do zasady powództwo jest uzasadnione.
    Natomiast możesz podnieść zarzut potrącenia - po ich stronie jest
    obowiązek zwrotu składki za okres po wyrejestrowaniu samochodu (ale
    tylko za pełne miesiące).

    *im = zakład ubezpieczeń

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 3. Data: 2008-11-29 09:51:45
    Od: hen <h...@w...pl>

    Johnson pisze:

> [...]
    > Natomiast możesz podnieść zarzut potrącenia - po ich stronie jest
    > obowiązek zwrotu składki za okres po wyrejestrowaniu samochodu (ale

    Dziekuje za odpowiedz
    Czyli nie powinienem skladac sprzeciwu a wplacic to co wymagaja i
    dopiero potem do nich zlozyc pismo o zwrot czesci skladki ?
    Czy zlozyc sprzeciw i zaskarzyc go w calosci a na rozprawie sad ustali
    ile im jestem winien?

  • 4. Data: 2008-11-29 11:43:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    hen pisze:

    > Czyli nie powinienem skladac sprzeciwu a wplacic to co wymagaja i
    > dopiero potem do nich zlozyc pismo o zwrot czesci skladki ?

    albo zaskarżyć nakaz w części - jeśli potrafisz to policzyć, podnosząc
    zarzut potrącenia.

  • 5. Data: 2008-11-29 12:23:28
    Od: " " <b...@g...pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > albo zaskarżyć nakaz w części - jeśli potrafisz to policzyć, podnosząc
    > zarzut potrącenia.

    Mogę policzyc dzieląc kwote skladki przez ilosc dni i potem mnożąc wynik
    przez ilość dni od wyrejestrowania auta do konca umowy.
    Tylko czy tak wyliczona kwote bede mógł podac w sprzeciwie?
    A nie mogę napisac np. tak?
    zaskarzam nakaz w części zasądzającej należność główną w kwocie
    odpowiadajacej okresowi od dnia wyrejestrowania auta do konca obowiazywania
    umowy OC?

    Jezeli nie zlożę sprzeciwu zupelnie to czy potem droga do egzekwowania
    niewykorzystanej czesci skladki nie bedzie zamknieta?

  • 6. Data: 2008-11-29 12:50:03
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    b...@g...pl pisze:

> [...]
    >
    > Jezeli nie zlożę sprzeciwu zupelnie to czy potem droga do egzekwowania
    > niewykorzystanej czesci skladki nie bedzie zamknieta?

    Raczej dzilac skladke na 12 miesiecy i odliczyc miesiace przed
    wyrejestrowaniem. TU zwroci Ci kase za PELNE MIESIACE pozostale do konca
    trwania OC.

  • 7. Data: 2008-11-29 14:10:37
    Od: " " <b...@g...pl>

    Maverick <k...@g...pl> napisał(a):

    > Raczej dzilac skladke na 12 miesiecy i odliczyc miesiace przed
    > wyrejestrowaniem. TU zwroci Ci kase za PELNE MIESIACE pozostale do konca
    > trwania OC.

    tak.racja
    Ale zastanawiam sie czy skladac sprzeciw bo ,z tego co napisal johnson, TU
    nalezy sie cala skladka a mi dopiero pozniej zwrot niewykorzystanej czesci.
    Czyli sad moze odrzucic moj sprzeciw i nakazac mi zaplacenie calej skladki
    plus odsetki itd.
    I dopiero wtedy bede mogl od TU zadac zwrotu czesci skladki?
    Czy moge podniesc zarzut potracenia majac jako dowod decyzje o
    wyrejestrowaniu?

  • 8. Data: 2008-11-29 14:22:49
    Od: " " <b...@g...pl>

  • 9. Data: 2008-11-29 14:22:50
    Od: " " <b...@g...pl>

  • 10. Data: 2008-11-29 15:10:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Nov 2008, wrote:

> [...]
    > Czyli sad moze odrzucic moj sprzeciw i nakazac mi zaplacenie calej skladki

    O ile dobrze rozumiem, Johnson pisze, że "zwrotną" część składki uznajesz
    za *zapłaconą*.
    Potrącenie jest rodzajem zapłaty - art.498 § 2 K.C.: "Wskutek potršcenia
    obie wierzytelnoœci umarzajš się nawzajem do wysokoœci wierzytelnoœci
    niższej"

    Zauważ: "same się umarzają". Tak zapisał Wysoki Sejm (PRL ;))

    > I dopiero wtedy bede mogl od TU zadac zwrotu czesci skladki?

    W myśl litery powyższego przepisu - IMO nie.
    Tyle, że fakt potrącenia trzeba położyć sądowi przed nos, czyli jak
    to się określa: "podnieść".
    Sąd nie ma obowiązku z urzędu wpadać na to, ze pozwanemu przynależy
    a to prawo do przedawnienia, a to możliwość potrącenia...

    pzdr, Gotfryd