  • 1. Data: 2008-11-28 11:56:38
    Temat: Kontrola pracownika na zwolnieniu
    Od: coder <j...@o...pl>

    Jeżeli pracownik jest na zwolnieniu lekarskim, ma zalecenie żeby
    leżeć, mieszka sam i zamiast leżeć u siebie kuruje się i leży u
    swojego kuzyna kilka domów dalej. Naprawdę jest chory i wykorzystuje
    zwolnienie zgodnie z zaleceniem lekarza (leży) to czy jeżeli do jego
    miejsca zamieszkania przyjdzie kontrola z ZUS i nikogo nie zastanie
    przez tydzień to czy jest podstawa do tego aby ZUS wyciągnął
    jakiekolwiek konsekwencje wobec takiego pracownika? (Podkreślam że nie
    oszukuje i nie symuluje, naprawdę jest chory, chociaż Zusowi nie udało
    się tego sprawdzić)

    Dzieki za odpowiedzi

  • 2. Data: 2008-11-28 12:00:49
    Temat: Re: Kontrola pracownika na zwolnieniu
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    coder wrote:
> [...]
    > jakiekolwiek konsekwencje wobec takiego pracownika? (Podkreślam że nie
    > oszukuje i nie symuluje, naprawdę jest chory, chociaż Zusowi nie udało

    To moze niech zglosi do pracodawcy (jesli <30dni) lub ZUSu gdzie go moga
    zastac.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2008-11-28 12:04:00
    Od: coder <j...@o...pl>

    > To moze niech zglosi do pracodawcy (jesli <30dni) lub ZUSu gdzie go moga
    > zastac.

    Chodziłoby mi o sytuacje kiedy tego nie zrobił co wtedy.

  • 4. Data: 2008-11-28 12:08:06
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    coder wrote:

    > Chodziłoby mi o sytuacje kiedy tego nie zrobił co wtedy.

    Bedzie sie musial tlumaczyc, jak nie zrobi tego w odpowiednim czasie
    (szybko) to pewnie najpierw cofna mu swiadczenie (ZUS nie wyplaci kasy
    za dany miesiac, podejrzewajac oszustwo) i aby to odzyskac bedzie sie
    musial bardziej tlumaczyc.
    Zazwyczaj ZUS zostawia informacje ze nie zastali tej osoby i masz np 3
    dni na zgloszenie sie do nich z wyjasnieniem. Jesli zaakceptuja - to nic
    sie nie dzieje - jesli nie zaakceptuja to zaczyna sie odwolywanie i
    ciaganie.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 5. Data: 2008-11-28 12:18:03
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik coder napisał:
> [...]
    > przez tydzień to czy jest podstawa do tego aby ZUS wyciągnął
    > jakiekolwiek konsekwencje wobec takiego pracownika?
    Szwagierka maila L4 na ostatni okres ciazy. Do poludnia siedziala sama w
    domu bo maz w pracy. Na podwurku jak zawsze biegal sobie pies a brama
    zawsze jest zamykana na klucz wiec trzeba zadzwonic zdwonkiem i poczekac
    chwile az ktos zejdzie i otworzy oraz zamknie psine.
    Podczas tego L4 byla u szwagierki pani z ZUSu chyba 3 lub 4 razy a przy
    ostatniej wizycie zostawial w bramce swistek, ze nie zastal osoby
    przebywajacej na zwolnieniu itp. oraz ze w celu wyjasnienia sprawy prosi
    o osobiste stawienie sie w ZUSie. Szwagierka byla oczywiscie w domu ale
    jak to bywa w ostatnim miesiacu ciazy ciezko szybko wstac nie mowiac juz
    o ubraniu sie i wyjsciu na zewnatrz. Efekt byl taki iz musiala sie
    osobiscie stawic w ZUSie i to w godzinach przedpoludniowych - maz musial
    brac urlop aby zalatwic sprawe - poza tym nie bylo innych konsekwencji.
    pozdrawiam

    --
    ----------> www.varius.jawnet.pl/fotki <----------
    Oskar Wilde

  • 6. Data: 2008-11-28 13:49:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ggonss$ojm$1@mx1.internetia.pl Gabriel'Varius'
    <g...@p...onet.pl> pisze:

    > Podczas tego L4 byla u szwagierki pani z ZUSu chyba 3 lub 4 razy a przy
    > ostatniej wizycie zostawial w bramce swistek, ze nie zastal osoby
    > przebywajacej na zwolnieniu
    Nie wie czy nie zastał. Po prostu nie otworzono natrętowi. Każdy ma prawo
    nie przyjmować niezapowiedzianych wizyt we własnym domu.

    Na podstawie świstka z bramki!???

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-11-28 13:50:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    m.googlegroups.com
    coder <j...@o...pl> pisze:

> [...]
    > jakiekolwiek konsekwencje wobec takiego pracownika? (Podkreślam że nie
    > oszukuje i nie symuluje, naprawdę jest chory, chociaż Zusowi nie udało
    Po pierwsze żaden przepis nie mówi gdzie ubezpieczony ma chorować (a wcale
    nie musi tego robić w miejscu zameldowania).
    Po drugie żaden przepis nie mówi, że ubezpieczony ma obowiązek zgłaszać
    komukolwiek gdzie choruje.
    Po trzecie chory ubezpieczony mieszkający sam i zmuszony do leżenia wstaje
    jedynie dla zaspokojenia podstawowych potrzeb życiowych, do których nie
    należy sprawdzanie kto dzwoni do drzwi (zresztą i zdrowego nie musi to
    interesować), a w ogóle to najlepiej dzwonek wyłączyć - chory potrzebuje
    spokoju.
    Nie wyobrażam sobie podawania jakiemuś pracodawczynie czy ZUSowi _cudzego_
    adresu jako miejsca pobytu podczas choroby - ktoś mi robi uprzejmość, a ja
    miałbym go w podzięce narażać na nachodzenie w jego domu przez jakieś
    dziadostwo?
    Jeśli ZUS na podstawie swego widzimisię cofnie świadczenie i utrzyma decyzję
    w mocy mimo odwołań pozostaje droga sądowa.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-11-28 19:53:36
    Od: <s...@a...pl>

    > Po pierwsze żaden przepis nie mówi gdzie ubezpieczony ma chorować (a wcale nie
    > musi tego robić w miejscu zameldowania).

    Przedmówca nic nie mówił o zameldowaniu.

> [...]
    > Jeśli ZUS na podstawie swego widzimisię cofnie świadczenie i utrzyma decyzję w
    > mocy mimo odwołań pozostaje droga sądowa.

    A czy nie prościej jest wyjaśnić sprawę tak zwyczajnie, po ludzku? Po co
    ciągaćsiepo sądach, po co dawać zarobić prawnikom ;-)

    pozdr.

  • 9. Data: 2008-11-28 20:35:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ggpi7t$ic2$1@news.onet.pl s...@a...pl
    <s...@a...pl> pisze:

    > Przedmówca nic nie mówił o zameldowaniu.
    Niezwykłe odkrycie.
    Niemniej ZUS czy pracodawca tam własnie może usiłować nachodzić. Miejsca
    zamieszkania znać nie musi.

    > A czy nie prościej jest wyjaśnić sprawę tak zwyczajnie, po ludzku? Po co
    > ciągaćsiepo sądach, po co dawać zarobić prawnikom ;-)
    Kwestia podejścia do pojęcia poszanowania swobód osobistych i zdrowego
    rozsądku..

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2008-11-28 21:12:53
    Od: <s...@a...pl>

    > Niezwykłe odkrycie.

    Poważnie?

    > Niemniej ZUS czy pracodawca tam własnie może usiłować nachodzić. Miejsca
    > zamieszkania znać nie musi.

    ZUS nie wiem, ale pracodawca musi! Potrzebne to mu jest choćby po to, by wysłać
    PIT-11 do właściwego US.