  • 1. Data: 2008-11-28 09:26:51
    Temat: Jak uwolnić się od agencji pracy?
    Od: ksl <j...@g...com>

    Witam serdecznie.
    W poniedziałek mam podpisać umowę o pracę na pełen etat i na 1 miesiąc,
    ale niestety przez agencję. Praca nie ma charakteru pracy tymczasowej,
    co dla mnie i dla agencji jest sytuacją niecodzienną. Podczas rozmowy
    kwalifikacyjnej szefowa tłumaczyła mi to trochę zawile, z czego ja
    zrozumiałem to, że muszę mieć miesiąc przerwy w tej pracy żeby ponownie
    się zatrudnić już bez agencji. Czy wiecie może na jakich zasadach takie
    agencje przyjmuję? Nie mogę znaleźć w internecie informacji a jest to
    dla mnie ważne gdyż nie wiem, czy po kilku miesiącach będę mógł liczyć
    na podwyżkę.
    Serdeczne dzięki za wszelkie wskazówki.
    Pozdrawiam, Jacek

  • 2. Data: 2008-11-28 09:31:45
    Temat: Re: Jak uwolnić się od agencji pracy?
    Od: ksl <j...@g...com>

    ksl pisze:
> [...]
    > agencje przyjmuję? Nie mogę znaleźć w internecie informacji a jest to
    > dla mnie ważne gdyż nie wiem, czy po kilku miesiącach będę mógł liczyć

    Aha, umowa jest na 1 miesiąc, ale pracodawca mnie zapewnił, że będą to
    przedłużać. Ten pracodawca to TPI i chyba mają takie wytyczne, żeby
    szukać przez agencję i zatrudniać na początku na 1 miesiąc...

  • 3. Data: 2008-11-28 09:57:23
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 28 Nov 2008 10:31:45 +0100, ksl napisał(a):

    > Aha, umowa jest na 1 miesiąc, ale pracodawca mnie zapewnił, że będą to
    > przedłużać. Ten pracodawca to TPI i chyba mają takie wytyczne, żeby
    > szukać przez agencję i zatrudniać na początku na 1 miesiąc...

    Tak abstrahując od głównego problemu - nigdy nie ufaj w zapewnienia typu
    "będziemy przedłużać" czy podobne. Skoro dostałeś umowę na miesiąc, nie
    planuj od razu że na podstawie takiego zapewnienia będziesz tam pracować
    przez dłuższy czas. Jakby im na Tobie naprawdę zależało, dostałbyś od razu
    umowę na czas nieokreślony, albo na kilka lat.

    Sam się już kilka razy na ładnych uśmiechach i zapewnieniach przejechałem.
    Zresztą niejeden grupowicz zapewne też to potwierdzi ;]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2008-11-28 11:45:44
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jakby im na Tobie naprawdę zależało, dostałbyś od razu
    > umowę na czas nieokreślony, albo na kilka lat.

    a kto przy zdrowych zmyslach, daje odrazu umowe na czas nieokreslony, zawsze
    jest jedna albo dwie umowy na czas probny, przewaznie jest to wlasnie
    miesiac, albo trzy, potem 3 miesiace albo rok i na czas nieokreslony,
    rzdziej miesiac albo 3 i czas nieokreslony, wszystko jednak zalezy od
    pracodawcy

    umowy odrazu na kilka lat, albo czas nieokreslony podpisuje sie glownie z
    ludzmi werbowanymi przez head hunterow, ale ludzie przez nich werbowani w
    robocie moga przebierac i to o nich sie stara, wiec jakby im ktos takie
    umowy proponowal, to by go wysmiali

  • 5. Data: 2008-11-28 11:56:16
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 28 Nov 2008 12:45:44 +0100, szerszen napisał(a):

> [...]
    > miesiac, albo trzy, potem 3 miesiace albo rok i na czas nieokreslony,
    > rzdziej miesiac albo 3 i czas nieokreslony, wszystko jednak zalezy od

    No racja, racja. Zarówno jednej jak i drugiej stronie może się nie
    spodobać. Ale w tym kontekście zapewnienia o przedłużeniu umowy przed
    rozpoczęciem pracy są cokolwiek zabawne, nie powiesz? ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2008-11-28 13:44:12
    Od: ksl <j...@g...com>

    > No racja, racja. Zarówno jednej jak i drugiej stronie może się nie
    > spodobać. Ale w tym kontekście zapewnienia o przedłużeniu umowy przed
    > rozpoczęciem pracy są cokolwiek zabawne, nie powiesz? ;)

    Akurat ja czuje się pewnie w tej robocie i na pewno sobie poradzę. :)
    Zresztą to, że miałbym tam pracować dłużej było postawione jako ich
    wymóg. Rozmawiałem z przyszłymi kolegami "na ty" i rzeczywiście
    potrzebują kogoś na dłużej.
    Jedyna moja wątpliwość to to, jak długo będę dostawał niższą pensję
    przez to, że jestem z agencji... Czy po zakończeniu okresu jednego
    miesiąca firma będzie mogła mnie zatrudnić już bez agencji, jako
    "wolnego" człowieka? :)

    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2008-11-28 14:49:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ksl" <j...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > to, że jestem z agencji... Czy po zakończeniu okresu jednego miesiąca
    > firma będzie mogła mnie zatrudnić już bez agencji, jako "wolnego"

    Ona może Cię zatrudnić od razu przecież. Skoro nie chce, to już trudno. Z
    tym, ze skoro Cię zapewniają, ze ma być później bezpośrednio, to ja bym na
    twoim miejscu poszedł na ten miesiąc (jak nie masz nic lepszego w tej
    chwili) i zobaczył po tym miesiącu. To nie długo. Jeśli nie dotrzymają
    słowa, to po prostu możesz przecież tej kolejnej umowy nie podpisać.

  • 8. Data: 2008-11-28 16:33:48
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > No racja, racja. Zarówno jednej jak i drugiej stronie może się nie
    > spodobać. Ale w tym kontekście zapewnienia o przedłużeniu umowy przed
    > rozpoczęciem pracy są cokolwiek zabawne, nie powiesz? ;)

    Rozwijając ten tok myślenia dojdziemy zaraz do wniosku, że w ogóle
    motywowanie pozafinansowe jako takie jest cokolwiek zabawne.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 9. Data: 2008-11-28 19:52:20
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-11-28 12:56 Kapsel napisał/a:

    > No racja, racja. Zarówno jednej jak i drugiej stronie może się nie
    > spodobać. Ale w tym kontekście zapewnienia o przedłużeniu umowy przed
    > rozpoczęciem pracy są cokolwiek zabawne, nie powiesz? ;)

    Po prostu dzielą się pieniedzmi z agencją, tzn dają agencji jakiś
    procent tego co byś mógł tam zarabiać i tak leci. Pewnie co m-c nowy
    pracownik jest zatrudniany.

    --
    animka

  • 10. Data: 2008-11-29 18:54:39
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 28 Nov 2008 17:33:48 +0100, Patryk Włos napisał(a):

    > Rozwijając ten tok myślenia dojdziemy zaraz do wniosku, że w ogóle
    > motywowanie pozafinansowe jako takie jest cokolwiek zabawne.

    O ile nie jest potwierdzone na papierze, to owszem. Bo najczęściej jak coś
    nie jest spisane, to jest szybko zapominane...

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net