    From: hen <h...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zalegle oc i nakaz zaplaty pomocy
    Date: Fri, 28 Nov 2008 17:49:28 +0100

    Dziś otrzymałem z Sądu Grodzkiego Nakaz Zapłaty w Postępowaniu Upominawczym.
    Może zacznę od początku żeby dobrze sprawę przedstawić:

    01.08.2008 zawarłem kolejną umowę OC na okres jednego roku.
    Składkę miałem wpłacić przelewem ale nie wpłaciłem a
    19.08.2008 sprzedałem samochód na Ukrainę.
    28.09.2008 zgłosiłem fakt sprzedaży auta u miejscowego agenta.
    Tak wiec termin 30 dni został przekroczony i gdyby kupujący był Polakiem
    i rejestrował auto w kraju to bym musiał zapłacić cala składkę OC bez
    cienia wątpliwości
    27.10.2008 samochód wyrejestrowałem w wydziale komunikacji
    Mam decyzje o trwałym wyrejestrowaniu pojazdu z dniem 27.10.2008.
    Dzwoniłem do Rzecznika Ubezpieczonych i dowiedziałem się ,ze skoro auto
    jest na stałe wyrejestrowane to OC nie trzeba płacić(W sumie już nie ma
    go na terytorium Polski)

    Ubezpieczyciel domaga się zapłaty składki za cały rok plus odsetki i
    koszta sadowe .
    Natomiast wg mnie powinienem zapłacić składkę od momentu zawarcia umowy
    OC do momentu wyrejestrowania auta na stale z ewidencji lub ewentualnie
    do momentu sprzedaży?

    Zamierzam złożyć sprzeciw ale mam wątpliwości szczególnie co do punktu 6
    Sprzeciwu Do Wyroku Zaocznego.
    Czy zaskarżyć nakaz w całości czy w części i co z kosztami sadowymi?
    A jeżeli w części to jak dokładnie określić cześć zaskarżoną?

    Zamierzam jako dowód przedstawić tylko Decyzje o Wyrejestrowaniu Pojazdu

    Mam co prawda od Agenta potwierdzenie ,ze zgłosiłem fakt sprzedaży auta
    w dniu 28.09.2008 ale raczej nie ma co go przedstawiać jako dowód ?

    Czy powinienem w którejś rubryce przedstawić mój punkt widzenia tzn.,ze
    wg mnie powinienem zapłacić cześć składki?
    Czy może zaskarżyć nakaz w całości przedstawiając,ze auto na stale
    wyrejestrowane i nie ma czego ubezpieczać?

    Dodam jeszcze ,ze skutecznie wezwanie do zapłaty nie było mi doręczone
    (nie otrzymałem żadnego listu).Dopiero z odpisu pozwu dowiedziałem się
    ,ze jakiś polecony był wysyłany.
    No ale to tez nie zmienia istoty sporu co do tego ze jakaś część skladki
    OC im się należy
    Bardzo proszę o pomoc
    pozdrawiam