  • 1. Data: 2006-09-20 11:47:51
    Temat: zadłużone mieszkanie
    Od: v...@g...com

    Co można ewentualnie zrobić i czy w ogole cos trzeba?
    Kupilismy mieszkanie, wlasciciel w akcie notarialnym potwierdzil, ze
    sprzedaje mieszkanie bez zadluzenia.
    A w gazowni okazalo sie, ze tamci panstwo maja dlugi.
    A w spoldzielni kaza nam placic za wode, ktora zuzyli nasi poprzednicy,
    byli wlasciciele.

  • 2. Data: 2006-09-20 13:18:34
    Temat: Re: zadłużone mieszkanie
    Od: "XIV LA" <b...@o...pl>

[...]

    Jeżeli informacje o braku zadłużenia były zawarte w akcie naotarialnym to
    wal do sądu, sprawę wtedy masz wygraną.

  • 3. Data: 2006-09-20 15:14:50
    Od: vel <...@b...de>

    v...@g...com napisał(a):
> [...]
    > A w gazowni okazalo sie, ze tamci panstwo maja dlugi.
    > A w spoldzielni kaza nam placic za wode, ktora zuzyli nasi poprzednicy,

    w sumie to nie mieszkanie jest zadluzone, ale oni - sprzedawcy - u
    odpowiednich dostawcow mediow etc.

    sprzedaz rzeczy w zasadzie (wyjatek hipoteka i zastaw) nie oznacza
    przejecia dlugow, ktore z ta rzecza sie wiaza.

    oczywiscie realia sa troche inne (a moze nawet prawo, nie znajac
    dokladnie ustaw o zaopatrzeniu w wode etc. nie moge sie na 100%
    wypowiadac i odsylam do poszczegolnych przepisow) i trudno kopac sie z
    koniem i np. meczyc sie bez wody przez jakis czas etc.

  • 4. Data: 2006-09-20 15:27:49
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    v...@g...com napisał(a):

> [...]
    > A w gazowni okazalo sie, ze tamci panstwo maja dlugi.
    > A w spoldzielni kaza nam placic za wode, ktora zuzyli nasi poprzednicy,

    Z tego co piszesz to nie mieszkanie jest zadłużone, lecz poprzedni
    właściciele. W akcie notarialnym właściciel mógł zaznaczyć, że na
    mieszkaniu nie jest ustanowiona hipoteka oraz że mieszkanie jest wolne
    od praw osób trzecich. No i pewnie tak jest.

    Kupiłeś mieszkanie, nie zobowiązania jakichś ludzi. Z gazownią będziesz
    musiał podpisać nową umowę, podobnie w spółdzielni będziesz musiał
    załatwić sprawy związane ze zmianą właściciela lokalu. Tak samo z
    zakładem energetycznym.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 5. Data: 2006-09-20 17:05:05
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    v...@g...com napisał(a):
> [...]
    > A w gazowni okazalo sie, ze tamci panstwo maja dlugi.
    > A w spoldzielni kaza nam placic za wode, ktora zuzyli nasi poprzednicy,

    po prostu sa bezczelni i licza na Twoja naiwnosc.
    mieszkanie nie ma zadnego zadluzenia, dlugi maja byli wlasciciele i to
    od nich gazownia/ elektrownia i inni dostawcy mediow maja sciagac te
    dlugi. Jesli chca od Was, to popros by to zyczenie wyrazili na pismie,
    a potem do sadu za bezprawna probe oszustwa / wyludzenia.

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)

  • 6. Data: 2006-09-20 21:36:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    v...@g...com wrote:

    > A w gazowni okazalo sie, ze tamci panstwo maja dlugi.

    No to oni mają długi. W czym problem?

    > A w spoldzielni kaza nam placic za wode, ktora zuzyli nasi poprzednicy,
    > byli wlasciciele.

    Niech spółdzielnia pozwie byłych właścicieli.

    Próba wymuszenia zapłaty za tamtych to zwykły rozbój.

  • 7. Data: 2006-09-21 18:43:24
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Bungo napisał:

> [...]
    > dlugi. Jesli chca od Was, to popros by to zyczenie wyrazili na pismie,
    > a potem do sadu za bezprawna probe oszustwa / wyludzenia.

    jak kupowalismy mieszkanie, okazalo sie (w trakcie zalatwiania
    formalnosci), ze nie wszystko jest zaplacone za wode. Pani w spoldzielni
    z rozbrajajaca szczeroscia stwierdzila, ze przeciez oni nie beda bylych
    wlascicieli scigac, dlug ciazy na mieszkaniu i to my bedziemy placic a
    ich to nic nie obchodzi... pomimo, ze notariusz i prawnik potwierdzili,
    ze spoldzielnia nie ma prawa czegos takiego robic, spoldzielnie
    obciazaja nowych wlascicieli dlugami poprzednich.

    pozdr

  • 8. Data: 2006-09-21 20:51:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Sep 2006, v...@g...com wrote:

    > A w gazowni okazalo sie, ze tamci panstwo maja dlugi.
    > A w spoldzielni kaza nam placic za wode, ktora zuzyli nasi poprzednicy,

    Pytaniem jest, czy dopilnowałeś "spisania liczników".
    Bo to jest dowód, że *nie Ty* zużyłeś gaz, wodę i prąd.
    No i ważne z czego są długi - czy z zaszłości, jasno udokumentowanych
    że to poprzednik zużył, czy są niepopłacone ostatnie rachunki.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2006-09-22 19:52:05
    Od: m...@w...pl

    v...@g...com napisał(a):
> [...]
    > A w gazowni okazalo sie, ze tamci panstwo maja dlugi.
    > A w spoldzielni kaza nam placic za wode, ktora zuzyli nasi poprzednicy,

    Poprzedni właściciele mieszkania pawdopodobnie poświadczyli prawdę,
    że nie mają długu. Z reguły odsprzedając mieszkanie należy
    zwrócić się do administracji o pismo o niezaleganiu. Jest ono pisane
    na koniec danego miesiąca. Prawdopodobne jest też, że administracja
    rozliczyła media za poprzedni rok i państwo Ci wyszli z niedopłatą
    na wodzie (o ile nie ma licznika na wodę). Proszę sprawdzić na swoim
    akcie notarialnym czy jest zapis, że nowy właściciel zgadza się
    pokryć te różnice wynikłe po rozliczeniu (nie wiem jak brzmi
    dokładnie ten zapis, ale występuje w większości aktów
    notarialnych). Jeżeli tak jest to niestety nowy właściciel musi
    pokryć tę należność. To samo by się stało gdyby na rozliczeniu
    wyszła nadpłata, chociaż wtedy byłoby przyjemniej :). Najlepiej
    proszę sprawdzić w spółdzielni z jakiego tytułu powstały te
    długi.
    Natomiast długi w gazowni to zupełnie inna sprawa, bo tam
    najczęściej zawiera się indywidualną umowę i raczej nie powinny
    one przechodzić na nowego właściciela mieszkania i ten dług nie ma
    nic współnego z zadłużeniem mieszkania.