    From: m...@w...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zadłużone mieszkanie
    Date: 22 Sep 2006 12:52:05 -0700

    v...@g...com napisał(a):
    > Co można ewentualnie zrobić i czy w ogole cos trzeba?
    > Kupilismy mieszkanie, wlasciciel w akcie notarialnym potwierdzil, ze
    > sprzedaje mieszkanie bez zadluzenia.
    > A w gazowni okazalo sie, ze tamci panstwo maja dlugi.
    > A w spoldzielni kaza nam placic za wode, ktora zuzyli nasi poprzednicy,
    > byli wlasciciele.

    Poprzedni właściciele mieszkania pawdopodobnie poświadczyli prawdę,
    że nie mają długu. Z reguły odsprzedając mieszkanie należy
    zwrócić się do administracji o pismo o niezaleganiu. Jest ono pisane
    na koniec danego miesiąca. Prawdopodobne jest też, że administracja
    rozliczyła media za poprzedni rok i państwo Ci wyszli z niedopłatą
    na wodzie (o ile nie ma licznika na wodę). Proszę sprawdzić na swoim
    akcie notarialnym czy jest zapis, że nowy właściciel zgadza się
    pokryć te różnice wynikłe po rozliczeniu (nie wiem jak brzmi
    dokładnie ten zapis, ale występuje w większości aktów
    notarialnych). Jeżeli tak jest to niestety nowy właściciel musi
    pokryć tę należność. To samo by się stało gdyby na rozliczeniu
    wyszła nadpłata, chociaż wtedy byłoby przyjemniej :). Najlepiej
    proszę sprawdzić w spółdzielni z jakiego tytułu powstały te
    długi.
    Natomiast długi w gazowni to zupełnie inna sprawa, bo tam
    najczęściej zawiera się indywidualną umowę i raczej nie powinny
    one przechodzić na nowego właściciela mieszkania i ten dług nie ma
    nic współnego z zadłużeniem mieszkania.