  • 1. Data: 2006-09-20 09:12:13
    Temat: wypowiedzenie ubezpieczenia samochodu
    Od: "MAGDA" <s...@o...pl>

    kupilam samochod ktory jest ubezpieczony w Hestii.
    Chcialam wypowiedziec umowe i ubespieczyc gdzie indziej.Hestia przyslala mi
    odmowe powolujac sie na jakies paragrafy . Naprawde musze czekac do konca
    umowy ?
    pozdrawiam Magda

  • 2. Data: 2006-09-20 09:20:56
    Temat: Re: wypowiedzenie ubezpieczenia samochodu
    Od: "mfy" <m...@m...pl>

    Użytkownik "MAGDA" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chcialam wypowiedziec umowe i ubespieczyc gdzie indziej.Hestia przyslala
    > mi odmowe powolujac sie na jakies paragrafy . Naprawde musze czekac do
    Jak ja sprzedawałam samochód to dowiedziałam się, że moim obowiązkiem, jako
    sprzedającej, było wypowiedzenie ubezpieczenia więc chyba tylko sprzedający
    może to zrobić?

  • 3. Data: 2006-09-20 10:24:07
    Od: Piotr Biegała <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl>

    W dniu śro, 20 wrz 2006 o 11:12 GMT MAGDA napisał na grupę:

> [...]
    >odmowe powolujac sie na jakies paragrafy . Naprawde musze czekac do konca

    konkretnie - na jakie paragrafy???

    A co do sciezki prtawidlowej:
    - sprzedajacy ma obowiazek w ciagu 30 dni POINFORMOWAC swojego
    ubezpieczyciela o zbyciu, oraz WK o tym samym
    - kupujacy ma 30 dni na DECYZJE i jej realizxacje co do:

    a. przejecia dotychczasowego ubezpieczenia
    b. rezygnacji z niego w trybie natychmiastowym

    W obu przypadkach kontaktujesz sie z ubezpieczycielem i albo
    wypowiedzenie, albo przeliczenie okresu i skladki i oplata roznicy.

    piotr(szympans)biegala.pl Piotr Biegała

  • 4. Data: 2006-09-20 10:38:07
    Od: "Lewis" <lewisa@[WYRŻNIJ TO]poczta.onet.pl>

    > sprzedającej, było wypowiedzenie ubezpieczenia więc chyba tylko
    > sprzedający
    > może to zrobić?

    byzydura!!
    kupując moją sukę sam wypowiedziałem OC poprzedniego właściciela on tylko
    poszedł wziąc kase która została z niewykorzystanej składki (taki prezent na
    święta dostał odemnie) :P

    Lewis
    red GSF 400

  • 5. Data: 2006-09-20 16:34:12
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "mfy" <m...@m...pl> napisał:

    >Jak ja sprzedawałam samochód
    Magda kupiła samochód!

    > moim obowiązkiem, jako sprzedającej, było wypowiedzenie ubezpieczenia
    Nie istnieje taki obowiązek!

    --
    Artur Golański

  • 6. Data: 2006-09-20 16:34:12
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Piotr Biegała <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl> napisał:

    >b. rezygnacji z niego w trybie natychmiastowym
    Nie ma "trybu natychmiastowego". Umowa rozwiązuje się po 30 dniach od
    daty zakupu.

    > albo przeliczenie okresu i skladki i oplata roznicy.
    TU *może* przeliczyć, ale nie może zmusić zapłaty tak obliczonej
    różnicy (brak podstawy prawnej).

    --
    Artur Golański