  • 1. Data: 2009-07-02 10:10:58
    Temat: wypowiedzenie umowy przez pracodawce
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W firmie ktorej pracuje nastal kryzys, byly zwolnienia, szykuja sie
    na rozwiaizanie firmy.

    Zatrudniony jestem/bylem na czas nieokreslony, pracuje tu na umowe na
    czas nieokreslony niespelna 3 lata (zabraklo 3 miesiecy), wczesniej
    robilem tu staz 3 miesieczny i nastepnie okres probny 3 miesieczny (po
    czym dostalem umowe na czas nieokreslony). Mam miesieczny okres
    wypowiedzenia poniewaz pracuje niecale 3 lata, jak by bylo powyzej to
    bym mial 3 miesieczny, przynajmniej tak mi powiedzial pracodawca.

    W necie natomiast wyczytalem, ze powinienem dostac wynagrodzenie za
    caly przepracowany lipiec oraz za 2 miesiace z gory, tak wiec
    powinienem dostac 3 miesieczne wynagrodzenie, czy to prawda ?
    Jezeli tak to dostaje od razu w lipcu za 3 miechy czy co miesiac
    jedna wyplate tak jak bym tu pracowal ?

    No i ostatnie, przysluguje mi 26 dni urlopowych, nie wiedzialem, ze
    mnie zwolnia i jak zwykle bralem sobie urlop "na zas/z gory",
    wykorzystalem 17 dni urlopu i zostalo mi 9 dn urlopu. Slyszalem ze
    pracodawca jest sklonny zaplacic za niewykorzystany urlop, ale to
    chyba chodzi o urlop wypoczynkowy, nie do konca roku, tylko za okres
    kiedy pracuje sie w tej firmie ? Czyli srednio na miesiac wychodzi
    2.15 dnia urlopu wypoczynkowego, a wiec do konca lipca 15 dni. A ja
    juz wykorzystalem 17 ! Co teraz ? Innym daja kase za niewykorzystany
    kazdy dzien urlopu a mi zabiora za 2 dni bo wykorzystalem za
    duzo ? Wykorzystalem bo skad moglem wiedziec ze zostane
    zwolniony, czy tu jest jakas regula prawna ktora to okresla ?

    Slyszalem cos o kilku dniach, ktore powinien dac pracodawca na
    poszukiwanie pracy, 2 albo 3, albo jak pracuje ponizej 3 lat to 1
    dzien na posuzkiwanie pracy, ile to dni ? Czy dajac te dni pracodawca
    zabiera dni z urlopu wypoczynkowego ? Jezeli nie zabiera z
    wypoczynkowego a w moim przypadku mogliby mi zabrac kase za 2 dni
    urlopu wypoczynkowego wykorzystane za duzo (o czym pisalem powyzej)
    to czy moge oddac te 1/2/3 dni urlopu na poszukiwanie pracy w zamian
    za potracanie mi z wyplaty za wykorzystanie nadmiaru dni urlopowych ?

    Sorki za rozpisanie sie ale nie dalem rady krocej :) Mam nadzieje ze
    ktos bedzie na tyle biegly, ze bedzie potrafil mi troszke wyjasnic.

    --
    Pozdrowienia,
    Sesjusz www.mkhobby.com

  • 2. Data: 2009-07-02 10:27:49
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy przez pracodawce
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 02 Jul 2009 12:10:58 +0200, Maciej K. aka Sesjusz napisał(a):

    > Mam miesieczny okres
    > wypowiedzenia poniewaz pracuje niecale 3 lata, jak by bylo powyzej to
    > bym mial 3 miesieczny, przynajmniej tak mi powiedzial pracodawca.

    To źle Ci powiedział.
    Pomijając, że staż liczy się na dzień rozwiązania umowy, nie na dzień
    złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Potrzebny tani i dobry fotograf we Wrocławiu?

  • 3. Data: 2009-07-02 10:47:08
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 2 lipca 2009 (12:27:49) napisano:

    > To źle Ci powiedział.
    > Pomijając, że staż liczy się na dzień rozwiązania umowy, nie na dzień
    > złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu.

    Hm, koledzy ktorzy sa na umowe o prace powyzej 3 lat maja okres
    wypowiedzenia 3 miesieczny, u mnie zabraklo 2 miesiecy, tak wiec dali
    mi miesiac wypowiedzenia, z konsultacji wywnioskowalem, ze jest to
    spowodowane tymi 3 latami. Papier wypowiedzenia dali mi ostatniego
    dnia czerwca, podpisalem, do konca lipca pracuje, jak kilku
    innych pracownikow zatrudnionych na umowe o prace ponizej 3 lat. Ci co
    sa powyzej maja 3 miesiace wypowiedzenia i pracuja do konca
    wrzesnia. To to jeszcze, ciesze sie ze zmieniam robote i dobrze ze
    tylko miesiac, chociaz jezeli mnie wycyckali to chcialbym tez to
    wiedziec. Najbardziej intetresuje mnie to by mi nie zabrali kasy za
    urlop, juz 17 dni wykorzystalem, no i jezeli tak to czy moge im oddac
    za to dni z urlopu na poszukiwanie pracy (o ile jest faktycznie cos
    takiego i jezeli za to nie zabieraja dni z ulrlopu wypoczynkowego).
    Uogólniając chcialbym jak najlepiej na tym wyjsc, szkoda ze nie mozna
    zrobic tak, by mi zaplacili ekwiwalent za pozostale dni urlopu 9 dni
    (do konca roku) a poza tym dali 3 dni na poszukiwanie pracy ;) No
    tylko nie wiem czy to 1 cz 2 dni czy 3, czy zabieraja z urlopu, czy mi
    zabiora kase za wziecie urlopu "na zas" :/

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej Kurkiewicz aka Sesjusz

  • 4. Data: 2009-07-02 11:33:59
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 02 Jul 2009 12:47:08 +0200, Maciej K. aka Sesjusz napisał(a):

> [...]
    > wypowiedzenia 3 miesieczny, u mnie zabraklo 2 miesiecy, tak wiec dali
    > mi miesiac wypowiedzenia, z konsultacji wywnioskowalem, ze jest to

    Okres próbny też się dolicza.

    > Najbardziej intetresuje mnie to by mi nie zabrali kasy za
    > urlop, juz 17 dni wykorzystalem, no i jezeli tak to czy moge im oddac
    > za to dni z urlopu na poszukiwanie pracy

    Nic Ci nie zabiorą, a przynajmniej -- nie mogą.

    > a poza tym dali 3 dni na poszukiwanie pracy No tylko
    > nie wiem czy to 1 cz 2 dni czy 3, czy zabieraja z urlopu, czy mi zabiora
    > kase za wziecie urlopu "na zas" :/

    Masz 2 dni wolnego na poszukiwanie pracy, niewymienne na pieniądze,
    niezaliczalne za/do urlopu.
    Chociaż w zasadzie powinieneś mieć 3 dni.

    Jeśli jest jak piszesz to sprawa kwalifikuje się do sądu, dostaniesz kasę
    za 1 miesiąc wypowiedzenia oraz 3-miesięczne odszkodowanie.

  • 5. Data: 2009-07-02 11:35:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maciej K. aka Sesjusz wrote:

> [...]
    > wypowiedzenia 3 miesieczny, u mnie zabraklo 2 miesiecy, tak wiec dali
    > mi miesiac wypowiedzenia, z konsultacji wywnioskowalem, ze jest to

    Coś źle skonsultowałeś.
    Do stażu skutkującego odpowiednim okresem wypowiedzenia
    liczy się całkowity okres pracy u danego pracowdawcy
    (a więc staż - jeśli była umowa o pracę - i okres próbny)
    do dnia ustania stosunku pracy - tak jak podał Olgierd.

    > Najbardziej intetresuje mnie to by mi nie zabrali kasy za
    > urlop, juz 17 dni wykorzystalem

    Będziesz miał wzmianke o ilości wykorzystanych dni na świadectwie pracy i po
    prostu
    u kolejnego pracodawcy będziesz miał prawo tylko do reszty rocznej puli
    dni urlopu, który Ci przysługuje.

    > za to dni z urlopu na poszukiwanie pracy (o ile jest faktycznie
    > cos takiego i jezeli za to nie zabieraja dni z ulrlopu
    > wypoczynkowego).

    To nie urop, tylko dodatkowe dni wolne,
    za ktore przysługuje wynagrodzenie.
    Sprawdź w KP ile dni Ci przysługuje.

  • 6. Data: 2009-07-02 11:44:47
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 2 Jul 2009 12:10:58 +0200, Maciej K. aka Sesjusz napisał(a):

    > Zatrudniony jestem/bylem na czas nieokreslony, pracuje tu na umowe na
    > czas nieokreslony niespelna 3 lata (zabraklo 3 miesiecy),

    Łącznie masz przepracowane 33 miesiące?

    > wczesniej robilem tu staz 3 miesieczny i nastepnie okres probny 3
    > miesieczny (po czym dostalem umowe na czas nieokreslony).

    Czyli masz 33 miesiące z Umowy o prace na czas nieokreślony, plus 3
    miesiące na czas próby?
    Przecież staż nie wynika z okresu na jaki się podpisało umowę, tylko od
    faktycznego zatrudnienia.

  • 7. Data: 2009-07-02 11:45:02
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 2 lipca 2009 (13:33:59) napisano:

    > Chociaż w zasadzie powinieneś mieć 3 dni.
    > za 1 miesiąc wypowiedzenia oraz 3-miesięczne odszkodowanie.

    Dzieki, sprawdzilem dokladniej:

    kwiecien - lipiec 2006: staż
    lipiec - wrzesien 2006: okres probny
    wrzesien 2006 - do teraz: na stałe

    Rozwiazanie umowy i papier dali mi pod koniec czerwca, tak wiec
    zabraklo mi miesiaca, a dokladnie kilku dni (!!) by był lipiec i
    wskoczyć na 3 miesięczny okres wypowiedzenia (bo od lipca 2006 bylem
    na okresie próbnym). Wiele mi wyjaśniłeś, uspokoiłeś że mi nie zabiorą
    kasy za wzięcie nadmiaru urlopu jak na dzisiejszą datę (urlop brany na
    zaś), i oswieciles ze moge wziac jeszcze 2 dni na szukanie roboty.

    To jak juz tak super Ci idzie ;) ... zostanie mi 9 dni urlopu
    wypoczynkowego, czy przechodzi do to kolejnej roboty którą zaczne w
    tym roku ? Powiedzmy, że zaczne pracowac u kogos we wrzesniu, sierpien
    sobie zrobie wolny, wiec 2,16 dnia mi odpadnie za sierpien bo nigdzie
    nie bede pracowac, zostanie mi 7 dni urlopu wypoczynkowego, powinno
    przejsc to do miejsca, w ktorym zaczne prace, zgadza sie ?

    Dziekuje Olgierd za pomoc !

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej aka Sesjusz

  • 8. Data: 2009-07-02 11:52:07
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 2 lipca 2009 (13:44:47) napisano:

    > Łącznie masz przepracowane 33 miesiące?

    Sprawdzilem dokladniej:

    kwiecien - lipiec 2006: staż
    lipiec - wrzesien 2006: okres probny
    wrzesien 2006 - do teraz: na stałe

    Staż był sponsorowany przez unie europejska wiec mialem umowe z
    "biurem karier" jako absolwent polibudy, potem od lipca 2006 okres
    probny juz dany przez pracodawce, a od wrzesnia jechalem na umowie na
    stale. Jak tak licze to chyba wychodzi bez stazu 35 m-cy, zabraklo
    jednego a w zasadzie kilku dni bo pod koniec czerwca dano mi podanie
    do podpisania, to o rozwiazanie umowy, no pech, nowe, lepsze
    perspektywy przede mna :)

    > staż nie wynika z okresu na jaki się podpisało umowę, tylko od
    > faktycznego zatrudnienia.

    Racja, racja, dzieki. Wiele mi uzmyslowiliscie.

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej aka Sesjusz

  • 9. Data: 2009-07-02 11:56:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maciej K. aka Sesjusz wrote:

> [...]
    > zabraklo mi miesiaca, a dokladnie kilku dni (!!) by był lipiec i
    > wskoczyć na 3 miesięczny okres wypowiedzenia (bo od lipca 2006 bylem

    Jak tu się potem nie dziwić, że ludzie dają się tak rolowac w umowach,
    jak nie potrafią przeczytać ze zrozumieniem kilku zdań.
    Cieszą się że nie muszą "zwracać" za dwa dni urlopu,
    a że należało im się trzymiesięczne wypowiedzenie,
    to nawet nie zdają sobie sprawy.

  • 10. Data: 2009-07-02 12:00:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maciej K. aka Sesjusz wrote:

    > pod koniec czerwca dano mi podanie
    > do podpisania, to o rozwiazanie umowy,

    Jakie podanie? To nie dostałeś wypowiedzenia?
    A może Ty się zgodziłeś na porozumienie stron?