  • 11. Data: 2009-07-02 12:02:49
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy przez pracodawce
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 2 Jul 2009 13:52:07 +0200, Maciej K. aka Sesjusz napisał(a):

    > Sprawdzilem dokladniej:
    >
    > kwiecien - lipiec 2006: staż
    > lipiec - wrzesien 2006: okres probny
    > wrzesien 2006 - do teraz: na stałe
    >
    > [...] Jak tak licze to chyba wychodzi bez stazu 35 m-cy, zabraklo
    > jednego a w zasadzie kilku dni bo pod koniec czerwca dano mi podanie
    > do podpisania,

    Nic nie zabrakło. Spójrz na post Olgierda - ma rację że staż liczy się na
    KONIEC okresu wypowiedzenia, a nie na chwilę wręczenia wypowiedzenia.
    Wyjdzie Ci sporo różnicy tak w urlopie, poszukiwaniu pracy itp itd na
    "plus". Nie daj się dymać.

  • 12. Data: 2009-07-02 12:03:54
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 2 Jul 2009 13:56:59 +0200, cef napisał(a):

    > Cieszą się że nie muszą "zwracać" za dwa dni urlopu, a że należało

    Nie pisz w czasie przeszłym :)
    To mu się NALEŻY :)

  • 13. Data: 2009-07-02 12:06:05
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 2 Jul 2009 14:00:29 +0200, cef napisał(a):

    > Jakie podanie? To nie dostałeś wypowiedzenia?
    > A może Ty się zgodziłeś na porozumienie stron?

    Jeżeli to porozumienie stron i zastosowano skrócony okres wypowiedzenia, to
    pewnie przysługuje mu odszkodowanie :)

    PS - chyba ze "dano" mu do podpisu .,.. JEGO wypowiedzenie umowy o pracę :)
    Tak jak to praktykuje się z rachunkami wystawianymi przez zleceniodawcę w
    imieniu zleceniobiorcy :)

  • 14. Data: 2009-07-02 12:08:41
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 2 lipca 2009 (13:56:59) napisano:

    > Jak tu się potem nie dziwić, że ludzie dają się tak rolowac w umowach,
    > jak nie potrafią przeczytać ze zrozumieniem kilku zdań.
    > Cieszą się że nie muszą "zwracać" za dwa dni urlopu,
    > a że należało im się trzymiesięczne wypowiedzenie,
    > to nawet nie zdają sobie sprawy.

    Jako informatyk mam do czynienia często również z prawnikami,
    stwierdziłem u nich analogiczne ustępstwa w rzeczach jak najbardziej
    zrozumiałych i oczywistych, przez co są narażani na spore wydatki
    finansowe, a często utrudniają a nawet uniemożliwiają im pracę.
    Tłumaczę to sobie tak, że nie można być ekspertem w każdej dziedzinie
    i po tą są wszelakie specjalizacje, by sobie pomagać wzajemnie. A
    czasami faktycznie i w ich przypadku wystarczyło by coś przeczytać ze
    zrozumieniem.

    Staram się wszystko ogarnąć, ale często w dziedzinie prawa nie znam
    słów kluczowych, po których mógłbym znaleźć daną odpowiedź. Dlatego
    zaglądam do Was, specjalistów.

    Co do "zwracania" za dwa dni urlopu, jeżeli pracodawca jest skłonny
    oddać pieniądze za dni urlopu, które się nalicza wg. 2.16 dnia na
    miesiąc, na dany dzień miesiąca nie wykorzystany, to przynajmniej dla
    mnie możliwa jest taka chora ewentualność, że jak za dużo się weźmie
    na dany okres (urlop na zaś) to potem w drugą stronę - trzeba oddać za
    to pracodawcy, jako informatyk widzę wszystko binarnie, tu coś
    dokładam to tam coś znika ;) Nie drążmy już tego odnóża tematu,
    przyznaje się, umowy i kwestie prawne to moja nienajlepsza strona.

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej Kurkiewicz aka Sesjusz

  • 15. Data: 2009-07-02 12:13:56
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 2 lipca 2009 (14:00:29) napisano:

    > Jakie podanie? To nie dostałeś wypowiedzenia?
    > A może Ty się zgodziłeś na porozumienie stron?

    Nie mam ochoty na zarty i ironie, na jedna juz Ci odpisalem kilka
    minut wczesniej. Nie bywam tu na grupie i nie jestem mega wypasem w
    kwestiach prawnych jak ma to miejsce u Ciebie, jednak kiedy zajrzysz na
    inne grupy pomoge Ci i nie bede ironizowac z Twoich
    niewyspecjalizowanych okreslen i uogólnień, o ile oczywiscie się takie
    pojawią.

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej aka Sesjusz

  • 16. Data: 2009-07-02 12:58:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Maciej K. aka Sesjusz pisze:
> [...]
    > inne grupy pomoge Ci i nie bede ironizowac z Twoich
    > niewyspecjalizowanych okreslen i uogólnień, o ile oczywiscie się takie

    Ale masz tylko powiedzieć co dostałeś - wypowiedzenie, rozwiązanie umowy
    za porozumieniem stron czy może podsunięto ci do podpisu Twoje własne
    wypowiedzenie umowy, spisane tak jakbyś to Ty chciał się zwolnić a nie
    pracodawca Ciebie.

    Nie rozumiesz co napisali na tym papierze który dostałeś do podpisu -
    przepisz go nam. Ktoś ci to tutaj przetłumaczy z polskiego na nasze.
    Naprawdę, będzie prościej i szybciej.

    Więcej bitów zmarnowałeś na usprawiedliwianie się zawodem niż na
    przekazanie rzeczowych informacji, a co przekazałeś to mętnie.
    Niech zgadnę - programujesz w pearlu?

    ps. To jest lista _dyskusyjna_. Ludzie tu sobie _dyskutują_ na temat
    prawa. http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=dyskusja
    Jak z tej _dyskusji_ coś pożytecznego dla Ciebie wyniknie to świetnie.
    Ale może się nikomu nie chcieć wyciągać z Ciebie informacji na siłę.
    Zwłaszcza jak się obrażasz i tupiesz nóżkami.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 17. Data: 2009-07-02 13:24:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 02 Jul 2009 13:45:02 +0200, Maciej K. aka Sesjusz napisał(a):

    > Rozwiazanie umowy i papier dali mi pod koniec czerwca, tak wiec
    > zabraklo mi miesiaca, a dokladnie kilku dni (!!) by był lipiec i
    > wskoczyć na 3 miesięczny okres wypowiedzenia (bo od lipca 2006 bylem
    > na okresie próbnym).

    Nic Ci nie zabrakło.
    Staż liczy się na *koniec* okresu wypowiedzenia, nie na *dzień
    wypowiedzenia*.
    Skoro Twój stosunek pracy miałby upłynąć 31 lipca, a wówczas mamy już 3-
    miesięczny okres wypowiedzenia, to automagicznie cała sprawa przesuwa się
    do 30 września.

    Teraz się zastanów: masz 5 pensji do wzięcia. Trzeba się schylić ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Potrzebny tani i dobry fotograf we Wrocławiu?

  • 18. Data: 2009-07-02 13:33:24
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 2 lipca 2009 (14:58:38) napisano:

> [...]
    > Ale może się nikomu nie chcieć wyciągać z Ciebie informacji na siłę.
    > Zwłaszcza jak się obrażasz i tupiesz nóżkami.

    Hehe, nie no ja sie wcale nie obrazam :) Po prostu temat nabral kilku
    wg. mnie niepotrzebnych odnozy, po co zasmiecac usnet. Dostalem
    wypowiedzenie umowy o prace, napisane przez pracodawce, wszystko
    zrozumiale, napisane, że ze wzgledu na zaszle procesy wewnetrzne w
    firmie itp idt. Na wypowiedzeniu nie ma mowy o zadoscuczynieniu i
    regulacji kwestii urlopowych, to mamy zalatwiac indywidualnie w
    odpowiednim dziale. By sie przygotowac podpytalem na Waszej grupie.
    Czyli na wypowiedzeniu krotko i na temat plus data i podpis, wszyscy w
    sumie mnie tu dobrze odebrali udzielili mi juz odpowiedzi,
    wszystko zrozumialem i podziekowalem za rady. Teraz bede musial
    wyjasnic kwestie tego, ze tak na prawde do konca lipca to ja juz bede
    mial 3 lata, tak jak mi poradzil szanowny Herald: staż liczy się na

  • 19. Data: 2009-07-02 13:37:56
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 2 lipca 2009 (15:24:33) napisano:

    > Teraz się zastanów: masz 5 pensji do wzięcia. Trzeba się schylić ;-)

    Hehe :) Dzieki, bede to wyjasnial, trzeba sie schylic, wyjasnic to i
    najwazniejsze - jeszcze przepracowac do konca wrzesnia :) Musze to
    przeliczyc, obcieli nam premie, jak bym od razu znalazl robote to
    pewnie bede mial wieksze wynagrodzenie i lepiej na tym wyjde, tutaj
    juz bym tylko ogladal jak wszystko zamykają, z drugiej strony nie
    lubie byc wysterowywany, musi byc wszystko idealnie. Dzieki
    jeszcze raz.

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej aka Sesjusz

  • 20. Data: 2009-07-02 13:46:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Maciej K. aka Sesjusz pisze:
> [...]
    > juz bym tylko ogladal jak wszystko zamykają, z drugiej strony nie
    > lubie byc wysterowywany, musi byc wszystko idealnie. Dzieki

    Zawsze może im zaproponować że Cię zwolnią z obowiązku świadczenia pracy
    ;-) Oczywiście z zachowanie prawa do wynagrodzenia ;-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813