    From: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wypowiedzenie umowy przez pracodawce
    Date: Thu, 2 Jul 2009 12:10:58 +0200

    Witam!

    W firmie ktorej pracuje nastal kryzys, byly zwolnienia, szykuja sie
    na rozwiaizanie firmy.

    Zatrudniony jestem/bylem na czas nieokreslony, pracuje tu na umowe na
    czas nieokreslony niespelna 3 lata (zabraklo 3 miesiecy), wczesniej
    robilem tu staz 3 miesieczny i nastepnie okres probny 3 miesieczny (po
    czym dostalem umowe na czas nieokreslony). Mam miesieczny okres
    wypowiedzenia poniewaz pracuje niecale 3 lata, jak by bylo powyzej to
    bym mial 3 miesieczny, przynajmniej tak mi powiedzial pracodawca.

    W necie natomiast wyczytalem, ze powinienem dostac wynagrodzenie za
    caly przepracowany lipiec oraz za 2 miesiace z gory, tak wiec
    powinienem dostac 3 miesieczne wynagrodzenie, czy to prawda ?
    Jezeli tak to dostaje od razu w lipcu za 3 miechy czy co miesiac
    jedna wyplate tak jak bym tu pracowal ?

    No i ostatnie, przysluguje mi 26 dni urlopowych, nie wiedzialem, ze
    mnie zwolnia i jak zwykle bralem sobie urlop "na zas/z gory",
    wykorzystalem 17 dni urlopu i zostalo mi 9 dn urlopu. Slyszalem ze
    pracodawca jest sklonny zaplacic za niewykorzystany urlop, ale to
    chyba chodzi o urlop wypoczynkowy, nie do konca roku, tylko za okres
    kiedy pracuje sie w tej firmie ? Czyli srednio na miesiac wychodzi
    2.15 dnia urlopu wypoczynkowego, a wiec do konca lipca 15 dni. A ja
    juz wykorzystalem 17 ! Co teraz ? Innym daja kase za niewykorzystany
    kazdy dzien urlopu a mi zabiora za 2 dni bo wykorzystalem za
    duzo ? Wykorzystalem bo skad moglem wiedziec ze zostane
    zwolniony, czy tu jest jakas regula prawna ktora to okresla ?

    Slyszalem cos o kilku dniach, ktore powinien dac pracodawca na
    poszukiwanie pracy, 2 albo 3, albo jak pracuje ponizej 3 lat to 1
    dzien na posuzkiwanie pracy, ile to dni ? Czy dajac te dni pracodawca
    zabiera dni z urlopu wypoczynkowego ? Jezeli nie zabiera z
    wypoczynkowego a w moim przypadku mogliby mi zabrac kase za 2 dni
    urlopu wypoczynkowego wykorzystane za duzo (o czym pisalem powyzej)
    to czy moge oddac te 1/2/3 dni urlopu na poszukiwanie pracy w zamian
    za potracanie mi z wyplaty za wykorzystanie nadmiaru dni urlopowych ?

    Sorki za rozpisanie sie ale nie dalem rady krocej :) Mam nadzieje ze
    ktos bedzie na tyle biegly, ze bedzie potrafil mi troszke wyjasnic.

    --
    Pozdrowienia,
    Sesjusz www.mkhobby.com