  • 1. Data: 2009-07-01 21:04:08
    Temat: ksero/odpis z Akt KW - jak otrzymać (odmowa)
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    czy ktoś umiałby proszę udzielić rzetelenej informacji, kto i przy jakich
    warunkach może uzyskać a) kopię / b) odpis ze wskazanych dokumentów ksiąg
    wieczystych wskazanej nieruchmości?

    Dowiedziałam się u prawnika, że należy wykazać tzw "interes prawny" wraz z
    celem.
    w Sądzie jednak odmówili, bo wymagają przedstawienia "tytułu prawnego" (o
    ile nie przekęcam nazwy). Można je jedynie (po zamówieniu z archiwum)
    przejrzeć.

    Dodam też, że zgodnie z zaleceniem prawnika, wykazaliśmy ów 'interes prawny'
    w postaci posiadanego dokumentu przyznania tej nieruchomości nieżyjącemu
    krewnemu, plus uzasadnienie (tutaj mniej więcej, że rodzina chce
    potwierdzenia, że uwarunkowania prawne, z racji jakich własność jest w
    innych rękach, są (były) właściwie, zgodne z pawem i niepodważalne).
    Czy wnioskujący - w takiej sytuacji - muszą być spadkobiercami (mieć
    'interes' dosłownie?), aby dociekać takiej kwestii? Czy rodzina nieżyjącego
    nie prawa dociekać takiej kwestii z innych powodów, niż dziedziczenie?

    Proszę o pomoc, jak możemy uzyskać kopie takich dokumentów z akt KW.
    (Czy prawnik w naszym imieniu ma większe możliwości w tej kwestii, czy też
    dla Sądu w kwestii 'damy'/'nie damy' dysponuje takimi samymi prawami, jak
    udzielający pełnomocnictwa?)

    dziękiiii..

  • 2. Data: 2009-07-02 13:15:31
    Temat: Re: ksero/odpis z Akt KW - jak otrzymać (odmowa)
    Od: kuba <j...@g...com>

    yapann pisze:

> [...]
    > też dla Sądu w kwestii 'damy'/'nie damy' dysponuje takimi samymi
    > prawami, jak udzielający pełnomocnictwa?)

    To nie ma znaczenia.
    A zagadnienie ciekawe. Czy przejrzenia odmawia Ci pani pracująca w
    sekretariacie czy ktoś poważniejszy, np. przewodniczący wydziału?
    rozumiem, że KW jest prowadzona w formie papierowej a nie elektronicznej?

    pozdrawiam
    kuba

  • 3. Data: 2009-07-02 18:53:58
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Użytkownik "kuba" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > odmawia Ci pani pracująca w sekretariacie czy ktoś poważniejszy, np.
    > przewodniczący wydziału?
    'archiwista'
    ale czy dobrze rozumiem, że ów jakiś przewodniczący wydziału będzie bardziej
    wiarygodny / bardziej poinformowany / czy bardziej jaki ... ? Myślałam, że
    nie ma jakiś skonmplikowanych reguł w wydawaniu kopii akt .... ale może się
    mylę.. (?)

    Nie odmawiają przejrzenia, ale wydania kopi/odpisu (nas 'przejrzewanie' nie
    urządza, są to dokumenty po niemiecku).

    > rozumiem, że KW jest prowadzona w formie papierowej a nie elektronicznej?
    tak, są to archiwa lat 40-58 (elekronicznie mają dopiero późniejsze
    (Bydgoszcz))

  • 4. Data: 2009-07-02 19:16:47
    Od: MałGosia <w...@o...pl>

    kuba napisał
> [...]
    > sekretariacie czy ktoś poważniejszy, np. przewodniczący wydziału?
    > rozumiem, że KW jest prowadzona w formie papierowej a nie

    On chce przejrzec _dokumenty|_ znajdujace sie przy ksiedze, a nie
    ksiege. Musi miec zgode wlasciciela. Jesli nie ma, to czasami wystarczy
    wykazac interes prawny, ale na to zgode wydaje przewodniczacy wydzialu.
    I nie zawsze sie zgadza.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 5. Data: 2009-07-02 20:38:17
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Użytkownik "MałGosia" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > chce przejrzec _dokumenty|_ znajdujace sie przy ksiedze, a nie ksiege
    nie przejrzeć
    otrzymać odpis lub najpiej kopię

    > . Musi miec zgode wlasciciela.
    właściciela czego - czy można jasniej ?

    > wykazac interes prawny,
    a można poprosić o wyjaśnienie tego terminu?

  • 6. Data: 2009-07-02 21:39:05
    Od: kuba <j...@g...com>

    yapann pisze:

    [...]

    Nie są to skomplikowane reguły, ale zawsze lepiej zinterpretuje je
    prawnik. Często jest tak, że ludzie niżej postawieni robią problemy z
    niczego. Poza tym ostateczny głos w tej sprawie należy do
    przewodniczącego wydziału / prezesa sądu.

    > Nie odmawiają przejrzenia, ale wydania kopi/odpisu (nas 'przejrzewanie'
    > nie urządza, są to dokumenty po niemiecku).

    Tak, rozumiem oczywiście. Aby uzyskać odpis dokumentu z akt księgi
    trzeba wykazać, że jest się "osobą zainteresowaną w sprawie", co jest
    pojęciem szerszym (mniej restrykcyjnym) niż pojęcie "interesu prawnego".
    Musisz wykazać, czemu nie wystarcza Ci zwykła procedura przejrzenia - w
    tym przypadku będzie to fakt, który podałeś - a mianowicie, że są one
    spisane po niemiecku.

    Spróbuj w tej sprawie porozmawiać z osobami, o których napisałem wyżej,
    nie ma sensu przewidywać rezultatu, bo zapytanie nic Cię to nie
    kosztuje, a ich stanowisko jest ostateczne.

    pozdrawiam
    kuba

  • 7. Data: 2009-07-03 10:26:15
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    yapann pisze:
> [...]
    > ale czy dobrze rozumiem, że ów jakiś przewodniczący wydziału będzie
    > bardziej wiarygodny / bardziej poinformowany / czy bardziej jaki ... ?

    Regulamin urzędowania sądów powszechnych z dnia 23 lutego 2007 Dz.U. z
    2007r. Nr 38, poz. 249

    Paragraf 90 do 98