  • 1. Data: 2002-05-14 20:13:22
    Temat: wypowiedzenie umowy
    Od: "hocus" <n...@d...gliwice.pl>

    Witam!

    Miałem podpisaną z pewną firmą umowę na świadczenie usług dostępu do
    internetu. W regulaminie świadczenia usług, będącym integralną częścią
    umowy, był zapis, że firma ma obowiązek poinformować klienta o zmianie
    cennika z dwumiesięcznym wyprzedzeniem. Nie było natomiast żadnego zapisu
    mówiącego o terminie wypowiedzenia umowy.
    Tymczasem na początku tego miesiąca otrzymałem pismo, w którym poinformowano
    mnie o istotnej zmianie cen. Jednocześnie umieszczono w piśmie następującą
    informację:
    "Jeśli nie akceptują Państwo przedstawionej propozycji proszę powyższe pismo
    potraktować jako wypowiedzenie łączącej nas umowy ze skutkiem na dzień 31
    maja 2002 roku."
    Czy jeśli zdecyduję się korzystać nadal z usług tej firmy mogę domagać się
    od nich dopełnienia wspomnianego dwumiesięcznego terminu (czyli - zachowanie
    dotychczasowej - dużo niższej - miesięcznej opłaty za usługi w przyszłym
    miesiącu)?
    Czy jeśli to zrobię - ta firma może potraktować swoje pismo (będące w
    zasadzie nową ofertą uzupełnioną o przytoczony wyżej fragment) jako podstawę
    do wypowiedzenia mi umowy z końcem tego miesiąca?

    Pozdrawiam
    Hocus