  • 1. Data: 2008-07-10 07:52:31
    Temat: wypadek drogowy, odszkodowanie
    Od: "Mustad" <m...@w...pl>

    Witam, zostałem potrącony przez samochód w drodze do pracy jadąc rowerem.
    Rower do kasacji ("HURAGAN" na jakiej ścigał się Szurkowski czyli wiekowa) z
    ubezpieczenia sprawcy wypłacono mi 150PLN. Na Allegro taki rower-w gorszym
    stanie od mojego-można zobaczyć od 390PLN do 500PLN. Czy chociaż by na tej
    podstawie mogę żądać tej kwoty? Czy w ogóle warto się w to bawić? W
    Niemczech za potrącenie rowerzysty sprawca dostaje podobno sprawę karną? Po
    za tym materialnie ucierpiały spodenki kolarskie i sakwa rowerowa.
    Na zdrowiu niewiele ucierpiałem, miałem szczęście.
    --
    Serdecznie pozdrawiam
    Mustad

  • 2. Data: 2008-07-10 08:06:44
    Temat: Re: wypadek drogowy, odszkodowanie
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 10 Lip, 09:52, "Mustad" <m...@w...pl> wrote:
    > Czy w ogóle warto się w to bawić?

    odwolanie od decyzji zazwyczaj warto napisac... kosztuje to znaczek na
    list polecony albo wizyte osobista

    >Po za tym materialnie ucierpiały spodenki kolarskie i sakwa rowerowa.

    rowniez nalezalo wpisac we wniosku o odszkodowanie
    o ile z gory placic za takie rzeczy nie lubia, to jak przedstawisz
    fakture za zakup takich samych (podobnych?) to zazwyczaj zwracaja...

    WS

  • 3. Data: 2008-07-10 08:27:36
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    Użytkownik "Mustad" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rowerowa.
    > Na zdrowiu niewiele ucierpiałem, miałem szczęście.

    To na co czekasz zgłaszaj wszystko jako swoja szkodę. To jest psi obowiązek
    naprawić wszystko z OC (po to własnie jest OC). Zauwaz że twoją szkodą jest
    nie tylko rower sakwy i strój, ale także czas który poświecasz na
    załatwianie tego wszystkiego (masz go za darmo czy kosztem czegoś tam !?). A
    jesli kwestionują wysokośc wartości roweru to zarządaj jego naprawy. Masz do
    tego prawo. (likwidacja szkody z OC polega na przywróceniu stanu
    wyjściowego, a ty ewentualnie możesz łaskawie zgodzić sie na kasę zamiast
    roweru jaki miałeś).

    A.

  • 4. Data: 2008-07-10 08:38:05
    Od: "Mustad" <m...@w...pl>

    wielkie dzięki za pomoc

    --
    Serdecznie pozdrawiam
    Tadeusz Musiał

    Użytkownik "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:g54h7s$pdu$1@news.onet.pl...

  • 5. Data: 2008-07-10 08:42:15
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 10 Lip, 10:27, "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > tego prawo. (likwidacja szkody z OC polega na przywróceniu stanu
    > wyjściowego, a ty ewentualnie możesz łaskawie zgodzić sie na kasę zamiast

    nie do konca tak jest...
    jesli koszt naprawy przekracza wartosc z dnia szkody, to nie maja
    obowiazku naprawiac - moga wyplacic rownowartosc
    a ustalenie wartosci... to jest glowny problem ;)

    wiecej
    http://www.rzu.gov.pl/vademecum-ubezpieczonego/czest
    o-zadawane-pytania/Ubezpieczenia_komunikacyjne_odpow
    iedzialnosci_cywilnej_OC_Szkoda_majatkowa_na_mieniu_
    __160

    WS

  • 6. Data: 2008-07-10 08:45:17
    Od: "Mustad" <m...@w...pl>

    Otóż to ustalenie równowartości to jest problem, gdyż takie rowery to już
    tylko na ALLEGRO i pewnie w muzeum. Proponowałem żeby poszukali na Allegro,
    ale chyba nie mieli ochoty, pytali swojego rzeczoznawcy.
    --
    Serdecznie pozdrawiam
    Tadeusz Musiał

  • 7. Data: 2008-07-10 09:04:06
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 10 Lip, 10:45, "Mustad" <m...@w...pl> wrote:
    > Otóż to ustalenie równowartości to jest problem, gdyż takie rowery to już
    > tylko na ALLEGRO i pewnie w muzeum. Proponowałem żeby poszukali na Allegro,
    > ale chyba nie mieli ochoty, pytali swojego rzeczoznawcy.

    dostales juz jakies rozliczenie na papierze?

    bo zazwyczaj pierwsza propozycja ubezpieczalni przy szkodzie
    calkowitej to zanizona wartosc pojazdu, zawyzona wartosc wraku i
    proponuja wyplacenie roznicy i zabranie sobie wraku...

    byc moze stad to 150PLN...

    pozostaje wtedy odwolanie + propozycja zeby wrak sobie zabrali, albo
    pomogli go sprzedac za wyliczona wartosc ;)

    WS

  • 8. Data: 2008-07-10 09:15:21
    Od: "Mustad" <m...@w...pl>

    Rzeczoznawcy, który oglądał rower zgłosiłem, ze oczekuje takiego samego.
    Zakład naprawczy rowerów odmówił naprawy bo właściwie dobre to był dzwonek,
    widelec, mostek, szczeki hamulcowe no i dętki i opony, może jeszcze
    ośki.Dostałem przekaz pocztowy z numerem szkody
    Dobry pomysł z tą sprzedażą za wyliczona wartość, tylko ja przyjąłem
    pieniądze, może należało nie przyjmować?
    Serdecznie pozdrawiam
    Tadeusz Musiał

  • 9. Data: 2008-07-10 09:32:44
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 10 Lip, 11:15, "Mustad" <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > widelec, mostek, szczeki hamulcowe no i dętki i opony, może jeszcze
    > ośki.Dostałem przekaz pocztowy z numerem szkody

    no to pozostaje poprosic o rozliczenie szkody i przeanalizowac...
    jesli zostawili Ci rozwalony rower, to raczej wyplacili roznice
    wartosc roweru - cena wraku (na pelna wartosc i pozostawienie
    rozbitego nie ma co liczyc... - na odszk. majatkowych nie mozna
    zarabiac ;) )

    > Dobry pomysł z tą sprzedażą za wyliczona wartość, tylko ja przyjąłem
    > pieniądze, może należało nie przyjmować?

    mozesz potraktowac to jak kwote bezsporna a o reszte powalczyc piszac
    jakies sensowne/uzasadnione odwolania...

    WS

  • 10. Data: 2008-07-10 10:35:26
    Od: "Mustad" <m...@w...pl>

    no to poproszę, dzięki wielkie