  • 1. Data: 2008-07-10 08:30:53
    Temat: Spozywanie alkoholu w miejscu publicznym
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Znajomy ma sklepik, ktory dziala tylko latem. Wykupil (uzyskal) w gminie
    pozwolenie na sprzedaz alkoholu i na spozywanie na miejscu (muzial
    zarejestrowac bar czy cos takiego). Paru klientow stalo pod sklepikem
    (barem) i saczylo piwo, przyszli smutni panowie z SM i zaczeli sie ciskac,
    ze nie wolno. Znajomy (wlasciciel) pokazal zezwolenia, to oni juz mieli
    tylko uwage, ze alkohol powinien byc pity wewnatrz.

    W zwiazku z powyzszym, mam pytania: gdzie znajde informacje o tym gdzie
    mozna (nie mozna) spozywac alkohol, co to jest "miejsce publiczne" i kto
    moze karac (sprawdzac) czy ktos pije alkohol?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-07-10 08:51:13
    Temat: Re: Spozywanie alkoholu w miejscu publicznym
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > W zwiazku z powyzszym, mam pytania: gdzie znajde informacje o tym gdzie
    > mozna (nie mozna) spozywac alkohol,

    W ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przciwdziałaniu alkoholizmowi.
    Zdarza się, że są loklane akty gminne.

    >co to jest "miejsce publiczne" i kto

    Co do zasady, ustawa się tym nie posługuje. Wyszczególnia konkretne miejsca.

    > moze karac (sprawdzac) czy ktos pije alkohol?

    Instytucje uprawnione do ścigania wykroczeń (Policja, SM, SOK). Do
    nakładania grzywien za to, instytucje inne niż Policja, muszą mieć określone
    to w rozporządzeniu ministra. SM i SOK ma. Zresztą jakby nie miały do
    nakladania mandatów to kierowałyby od razu do sądu.

  • 3. Data: 2008-07-10 08:59:57
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > W zwiazku z powyzszym, mam pytania: gdzie znajde informacje o tym gdzie
    > mozna (nie mozna) spozywac alkohol,

    generalnie konkretow powinienes szukac w rozporządzenie w sprawie zasad i
    warunków sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych,
    najprawdopodobniej lokalnym czyli gminnym

    natomiast musi byc to specjalnie wydzielone miejsce na zwewnatrz sklepu,
    ewentualnie na jego terenie

  • 4. Data: 2008-07-10 20:15:27
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W zwiazku z powyzszym, mam pytania: gdzie znajde informacje o tym gdzie
    > mozna (nie mozna) spozywac alkohol, co to jest "miejsce publiczne"

    W podanej ci już ustawie nie ma czegoś takiego jak "miejsce publiczne".
    Zabrania sie spożywania na ulicach, placach i w parkach.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 5. Data: 2008-07-10 22:13:23
    Od: "Jackare" <1...@p...pl>

    i kto
    > moze karac (sprawdzac) czy ktos pije alkohol?
    >
    > Pozdrawiam

    A co w przypadku gdy piję coś z butelki owiniętej w nieprzezroczysty pakunek
    ? Jak w USA. Czy ktoś ma prawo sprawdzać co ja piję jeżeli tego nie widać
    ?Czy ktoś ma prawo karać mnie na podstawie domysłu lub założenia że piję
    alkohol i czy ktoś ma prawo na podstawie takiego domysłu sprawdzać co mam
    ukryte w pakunku ?
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2008-07-10 22:14:31
    Od: "Jackare" <1...@p...pl>

  • 7. Data: 2008-07-11 06:34:16
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > W podanej ci już ustawie nie ma czegoś takiego jak "miejsce publiczne".
    > Zabrania sie spożywania na ulicach, placach i w parkach.

    to sie zabrania, ale jest rowniez mowa o tym gdzie mozna, czyli w miejscach
    do tego wyznaczonych

  • 8. Data: 2008-07-11 07:58:44
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@p...pl> napisał
    > A co w przypadku gdy piję coś z butelki owiniętej w nieprzezroczysty
    > pakunek

    W Polsce nie ma znaczenia z czego, tylko co.

    > ? Jak w USA. Czy ktoś ma prawo sprawdzać co ja piję jeżeli tego nie widać
    > ?Czy ktoś ma prawo karać mnie na podstawie domysłu lub założenia że piję

    Jeśli stwierdzi, ze to alkohol (butelka z etyietą wódki, śmierdzi alkoholem,
    a Ty belkoczesz np.) może wystawić mandat, a jak stwierdzisz, że nie
    przyjmujesz bo to woda to sprawa trafi do sądu. Tam się wybronisz, chyba, ze
    butelka zostanie zatrzymana jako dowód rzeczowy i przedstawiona na
    rozprawie.

    > alkohol i czy ktoś ma prawo na podstawie takiego domysłu sprawdzać co mam
    > ukryte w pakunku ?

    Tak. Jeśli Twoje zachowanie wskazuje podejrzenie, że popełniasz wykroczenie
    Policja może przeprowadzić kontrolę osobistą i bagażu.
    Mozna też zrobić przeszukanie.

  • 9. Data: 2008-07-11 12:36:06
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > to sie zabrania, ale jest rowniez mowa o tym gdzie mozna, czyli w
    > miejscach do tego wyznaczonych

    Podaj może konsekwencje spożywania np.piwa w miejscu nie zabronionym ale też
    nie wskazanym jako wyznaczone ;))

  • 10. Data: 2008-07-11 12:43:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Podaj może konsekwencje spożywania np.piwa w miejscu nie zabronionym ale
    > też nie wskazanym jako wyznaczone ;))

    klatka schodowa to wg ciebie ulica, plac czy park?
    przestrzeń miedzy blokami to co?
    podwórko kamienicy?

    nie sa to miejsca wyszczegolnione jako zabronione, ani wskazane jako
    dozwolone i uwazasz, ze za picie piwa w tych miejscach mandatu nie zarobisz?