  • 21. Data: 2010-12-03 08:58:39
    Temat: Re: wypadek drogowy
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:ida766$t06$3@news.net.icm.edu.pl...

    > A to hasło do logowania ?

    A w jaki sposób sprawia Ci to dyskomfort? :)
    Adres e-mail już przecież jakiś masz, podajesz go na stronie, na ten adres
    wysyłają Ci link do aktywacji, potem tylko ustanawiasz sobie hasło i
    finito.

    K.

  • 22. Data: 2010-12-03 10:58:07
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > A w jaki sposób sprawia Ci to dyskomfort? :)

    Hasło ? Nie potrzebuję go w ogóle

    > Adres e-mail już przecież jakiś masz,

    Skąd tak absurdalna teza ? :-)

    > podajesz go na stronie,

    Po co ?

    > na ten adres wysyłają Ci link do aktywacji,

    Po co ?

    > potem tylko ustanawiasz sobie hasło

    Po co ?

    >i finito.

    Nie finito, bo:
    1. musiałem udostępnić swój email
    2. musiałem założyć w ichnim serwisie konto

    To tylko utrudnienie korzystania, wymuszanie określonego dysponowania swoim
    dobrem, narażanie się na kłopoty.

  • 23. Data: 2010-12-03 11:23:47
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał

    > Hasło ? Nie potrzebuję go w ogóle.

    Ty nie, portal wymaga, więc pytanie - czy jest to dla Ciebie dyskomfort?

    > Skąd tak absurdalna teza ? :-)

    Nie absurdalna, tylko biorąc pod uwagę bardzo wysokie prawdopodobieństwo,
    że człowiek korzystający z internetu będzie również posiadał jakiś adres
    e-mail :) No ale fakt, są przecież ludzie nie posiadający komórek czy nawet
    kont bankowych ;-)

    > Nie finito, bo:
    > 1. musiałem udostępnić swój email

    No i?

    > 2. musiałem założyć w ichnim serwisie konto

    Całość trwa mniej więcej 20-30 s.

    > To tylko utrudnienie korzystania, wymuszanie określonego dysponowania
    > swoim dobrem, narażanie się na kłopoty.

    Jakie utrudnianie, jakie kłopoty?
    Abstrahując od tego, że masz tę usługę za darmo (a ktoś jednak musiał
    stworzyć taką bazę danych), więc naprawdę narzekanie, że się musiało
    poklikać kilka razy myszą jest trochę na wyrost :)

    K.

  • 24. Data: 2010-12-03 18:07:29
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 3 Dec 2010 08:11:34 +0100, niusy.pl napisał(a):

    > Nie słyszałem o takich przepisach.

    Co nie znaczy że ich nie ma.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 25. Data: 2010-12-04 21:35:13
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl>

    > Co nie znaczy że ich nie ma.

    No ale to wskaż je

  • 26. Data: 2010-12-05 00:23:19
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl>

> [...]
    > że człowiek korzystający z internetu będzie również posiadał jakiś adres
    > e-mail :) No ale fakt, są przecież ludzie nie posiadający komórek czy

    Sprawa jest bardzo prosta: jakbym używał emaila to emailem wysłałbym
    zapytanie.

    > No i?

    No i zostałby udostępniony.

    > Całość trwa mniej więcej 20-30 s.

    No i ?

    > Jakie utrudnianie,

    Pisałem już czego wymaga a co nie jest zupełnie potrzebne

    > jakie kłopoty?

    Wszystkie wynikające z zupełnie niepotrzebnego użycia poczty elektronicznej.
    Pisałem już, że trzeba posiadać konto poczty i udostępnić jego adres a to
    dopiero początek bo jeszcze ta poczta musi zadziałać.

    > Abstrahując od tego, że masz tę usługę za darmo (a ktoś jednak musiał
    > stworzyć taką bazę danych), więc naprawdę narzekanie, że się musiało
    > poklikać kilka razy myszą jest trochę na wyrost :)

    Dla mnie za darmo bo płacą wszyscy ubezpieczeni ??? No i co to ma do sensu
    zakładania konta w serwisie, które być może użyję tylko raz w życiu, bo jak
    będę chciał użyć po raz kolejny to już będzie nowa wersja serwisu, w którym
    oczywiście znowu będzie trzeba założyć konto ? Pierdoły do kwadratu i tyle

  • 27. Data: 2010-12-05 00:58:30
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Fri, 3 Dec 2010 12:23:47 +0100, Krzysztof napisał(a):

> [...]
    > stworzyć taką bazę danych), więc naprawdę narzekanie, że się musiało
    > poklikać kilka razy myszą jest trochę na wyrost :)
    Całość procedury faktycznie jest prosta i niezbyt czasochłonna (sam
    przeszedłem, z ciekawości, sprawdziłem swoje auto) jednak nie mogę dojść po
    co podawanie adresu poczty, po co logowanie. Tak jakby wyniki zapytania nie
    mogły się pokazać na stronie. Przed złośliwym zarzucaniem serwera
    zapytaniami nie wiem czy obroni, można to załatwić w inny sposób. A co do
    darmowości usługi: nie, nie mamy jej za darmo. Nawet przed skorzystaniem z
    niej już zapłaciliśmy, ubezpieczając obowiązkowo OC lub każdego roku na
    jdalej na koniec I kwartału.

    --
    pozdro
    poreba

  • 28. Data: 2010-12-05 06:07:29
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 4 Dec 2010 22:35:13 +0100, niusy.pl napisał(a):

    > No ale to wskaż je

    Ee, po co, ja się w to nie wgłębiam bo nie mam potrzeby. Jak ci zależy
    to sam poszukaj, ja nie szukałem. Być może jest to nie do znalezienia,
    bo "przepisy wewnętrzne" itp. dupochrony.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 29. Data: 2010-12-05 07:34:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.12.2010 01:23, niusy.pl pisze:
    > No i co to ma do sensu zakładania konta w serwisie

    Sensem może być choćby zabezpieczanie przed wyciąganiem masowym danych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 30. Data: 2010-12-05 11:20:21
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "poreba" <d...@p...pl> napisał

    > A co do
    > darmowości usługi: nie, nie mamy jej za darmo. Nawet przed skorzystaniem
    > niej już zapłaciliśmy, ubezpieczając obowiązkowo OC lub każdego roku na
    > jdalej na koniec I kwartału.

    Pardon? A co ma jedna opłata do drugiej? OC to opłata za usługę
    ubezpieczenia, a tutaj jest korzystanie z usługi znalezienia danych.
    Usługi te oferują zupełnie inne podmioty. To tak, jakbyś zapłacił za chleb
    w piekarni i z tego powodu żądał darmowej marchewki w warzywniaku, bo już
    płaciłeś za chleb.
    Pomijam już fakt, że można tam sprawdzać dane nie tylko swoich własnych
    samochodów.

    K.