  • 1. Data: 2010-11-30 20:09:27
    Temat: Opieka nad dzieckiem, a kilka prac?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    tak przy okazji wątku o Opiece zastanawiam się, co z kimś, kto pracuje
    kilka godzin u pracodawcy A, a następnie kilka godzin u pracodawcy B.
    Czy Opiekę bierze seryjnie u obydwu? Czy też tylko u jednego może?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-11-30 23:41:28
    Temat: Re: Opieka nad dzieckiem, a kilka prac?
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/30/2010 2:09 PM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    > kilka godzin u pracodawcy A, a następnie kilka godzin u pracodawcy B.
    > Czy Opiekę bierze seryjnie u obydwu? Czy też tylko u jednego może?

    u każdego
    analogicznie jak z urlopem wypoczynkowym.

  • 3. Data: 2010-12-01 06:05:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.12.2010 00:41, witek pisze:
    > u każdego
    > analogicznie jak z urlopem wypoczynkowym.

    Ale musi to być tego samego dnia?

    I jak się sprawdza czy np. żona nie wzięła w innym zakładzie pracy?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-12-01 08:16:54
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > I jak się sprawdza czy np. żona nie wzięła w innym zakładzie pracy?

    Pracownik u siebie w kadrach przedstawia zaświadczenie z zakładu żony, że
    żona nie będzie brała tych dni.
    Jeśli nie przedstawi takiego zaświadczenia, to nie dostanie wolnego, bo w
    domyśle będzie to oznaczało, ze bierze żona.
    I vice versa.

    K.

  • 5. Data: 2010-12-01 19:23:24
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Krzysztof w <news:id50ak$hmr$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Pracownik u siebie w kadrach przedstawia zaświadczenie z zakładu żony, że
    > żona nie będzie brała tych dni.

    Zaświadczenie, że nie będzie? Zawsze się mi wydawało, że zaświadczenie
    dotyczy tego co było/jest a nie tego co *może* będzie kiedyś.

    > Jeśli nie przedstawi takiego zaświadczenia, to nie dostanie wolnego, bo w
    > domyśle będzie to oznaczało, ze bierze żona.

    W jaki sposób pracownik A ma otrzymać zaświadczenie z innego _swojego_
    zakładu pracy, że jego małżonek, który nie ma żadnego związku z _tym_
    zakładem pracy, nie korzystał?
    A może ma obskoczyć wszystkie zakłady pracy, w których małżonek nie pracuje
    i _nie będzie pracował_...?

    > I vice versa.

    A może *verte*?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2010-12-01 19:31:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-01 20:23, 'Tom N' pisze:

    > A może *verte*?

    Wystarczy złożyć odpowiednie oświadczenie. :)

    --
    spp

  • 7. Data: 2010-12-01 20:03:09
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał

    > Zaświadczenie, że nie będzie? Zawsze się mi wydawało, że zaświadczenie
    > dotyczy tego co było/jest a nie tego co *może* będzie kiedyś.

    Skup się :)
    Jeśli facet przychodzi do kadr i mówi, że chciałby dostać 2 dni opieki nad
    dzieckiem, to powinien przynieść oświadczenie z zakładu pracy żony, że żona
    zarówno nie brała jak i nie będzie brała tychże dni. Przecież to logiczne.
    Jeśli nie przyniesie takiego zaświadczenia, to nie dostanie wolnego.
    Ew. może iść Twoim tokiem rozumowania i "na zaś" przynieść oświadczenie, że
    owe 2 dni będzie kiedyś tam brała żona i wówczas sam takich dni nie
    dostanie. Ale skoro i tak wie, że nie dostanie, to po kija w ogóle ma
    przynosić takie oświadczenie? Komu to wówczas potrzebne i do czego?

    > W jaki sposób pracownik A ma otrzymać zaświadczenie z innego _swojego_
    > zakładu pracy, że jego małżonek, który nie ma żadnego związku z _tym_
    > zakładem pracy, nie korzystał?

    Wybacz, ale nie rozumiem, o co Ci tutaj chodzi.
    Może najpierw napisz kto chciałby dostać owe 2 dni - pracownik pracujący w
    kilku zakładach czy jego żona.

    > A może ma obskoczyć wszystkie zakłady pracy, w których małżonek nie
    > pracuje
    > i _nie będzie pracował_...?

    Jak wyżej - chyba sam za bardzo nie wiesz, o co Ci chodzi, bo komplikujesz
    wyjątkowo proste sprawy, które załatwia się w ten sposób od lat :)

    K.

  • 8. Data: 2010-12-01 20:14:16
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/1/2010 2:03 PM, Krzysztof wrote:
> [...]
    > że żona zarówno nie brała jak i nie będzie brała tychże dni. Przecież to
    > logiczne. Jeśli nie przyniesie takiego zaświadczenia, to nie dostanie

    Skup się.
    Jak zakład pracy ma wystawić zaświadczenie, że żona nie będzie brała
    tych dni. Co on wróżka czy jak.
    Co najwyzej żona może oświadczyć, że nie brała i nie bedzie brała.

  • 9. Data: 2010-12-01 20:22:42
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "witek" <w...@g...pl> napisał

    > Jak zakład pracy ma wystawić zaświadczenie, że żona nie będzie brała tych
    > dni.

    Normalnie, a co to za filozofia?
    Oświadcza się, że pania Iksińska nie korzystała z przysługujących jej dni
    [...] i nie będzie z nich korzystać w roku xxxx.
    Poszperaj w googlach, a trafisz może na bardziej profesjonalny wzór, przy
    czym sens jest taki, jak wyżej.

    > Co on wróżka czy jak.

    Pardon?
    Uważasz, że pracownik_bierze_sobie dni wolne bez powiadomienia pracodawcy?
    Czy może jednak pracodawca tych dni_udziela_?

    > Co najwyzej żona może oświadczyć, że nie brała i nie bedzie brała.

    Może i sama to zrobić, co za problem.
    Pod warunkiem, że oświadczenie to będzie uprawdopodobnione przez zakład
    pracy.
    Bo napisać sobie cokolwiek to każdy może.

    K.

  • 10. Data: 2010-12-01 20:27:59
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-01 21:22, Krzysztof pisze:

    > Może i sama to zrobić, co za problem.
    > Pod warunkiem, że oświadczenie to będzie uprawdopodobnione przez zakład
    > pracy.
    > Bo napisać sobie cokolwiek to każdy może.

    I właśnie dlatego dlugo w Polsce będziemy operować zaświadczeniami a nie
    oświadczeniami. :(

    BTW
    Oświadczenie o chęci korzystania z tych wolnych dwóch dni _nie_musi_ być
    w żadnej mierze uprawdopodobniane przez kogokolwiek - brak podstaw
    prawnych do takich działań.

    --
    spp