  • 1. Data: 2010-11-30 19:59:46
    Temat: Zapis w umowie dot. wypowiedzenia
    Od: "VanVonVen" <vanvonven@USUN__TO.interia.pl>

    Witam

    Mam pytanie jak interpretować zapis z umowy:
    "Najemca MOZE wypowiedziec umowe w terminie 1 miesiaca na koniec miesiaca
    kalendarzowego"

    Czy to oznacza, że na miesiac przed rozwiazaniem umowy MUSZE bezwglednie
    zlozyc wypowiedzenie, czy de facto moge zrobic to na jeden dzien przed
    rozwiazaniem.
    W umowie jest uzyty wyraz MOZE, zatem nie stanowi to chyba o bezwglednym
    zachowaniu miesiecznego wypowiedzenia.
    Dobrze rozumuje?

    Pozdr.
    Van

  • 2. Data: 2010-11-30 20:10:03
    Temat: Re: Zapis w umowie dot. wypowiedzenia
    Od: Maverick <n...@g...pl>

    VanVonVen pisze:
> [...]
    > rozwiazaniem.
    > W umowie jest uzyty wyraz MOZE, zatem nie stanowi to chyba o bezwglednym

    IMHO powinien być użyty "ma możliwość wypowiedzieć z terminem 1 miesiaca
    ze skutkiem na koniec miesiąca" - i taki sens bym tam widział.

    A wiec:
    składasz wypowiedzenie pomiedzy 1-30 kwietnia - mozesz mieszkac do 30
    maja (i placic).

    --
    Filcowisko
    http://daffodilum.blogspot.com/

  • 3. Data: 2010-11-30 20:18:35
    Od: "VanVonVen" <vanvonven@USUN__TO.interia.pl>

    Użytkownik "Maverick" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > A wiec:
    > składasz wypowiedzenie pomiedzy 1-30 kwietnia - mozesz mieszkac do 30 maja

    Jesli chodzi o moj punkt widzenia, to chcialbym wlasnie wypowiedziec umowe z
    dnia na dzien, stad moje pytanie czy powyzszy zapis umozliwia takowe
    dzialanie.
    Btw, sprawa nie dotyczy mieszkania.

    Pozdr.
    Van

  • 4. Data: 2010-11-30 20:22:18
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 30-11-2010 o 21:18:35 VanVonVen <vanvonven@usun__to.interia.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > umowe z
    > dnia na dzien, stad moje pytanie czy powyzszy zapis umozliwia takowe

    Wypowiedzenie z czasem rozwiazania jednego okresu rozliczeniowego. W tym
    wypadku 1 miesiaca
    Z dnia na dzien sie nie da

    leon

  • 5. Data: 2010-11-30 20:27:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "VanVonVen" <vanvonven@USUN__TO.interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozwiazaniem.
    > W umowie jest uzyty wyraz MOZE, zatem nie stanowi to chyba o bezwglednym

    Słowo "może" należy odnosi do wypowiedzenia. Przy takim sformułowaniem
    okres wypowiedzenia zawsze jest dłuższy lub równy miesiąc. Jesli złożysz w
    ostatnim dniu miesiąca, to bedzie miesiąc, a jeśli wcześniej, to liczy się
    miesiąc i do końca tego drugiego.

  • 6. Data: 2010-12-01 01:04:03
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

> [...]

    > Mam pytanie jak interpretować zapis z umowy:
    > "Najemca MOZE wypowiedziec umowe w terminie 1 miesiaca na koniec miesiaca
    Zapis jest nieszczęśliwie sformułowany, choć intencja jasna. Zwykle ludzie
    mądrzy i roztropni niejasności w treści umowy uściślają przed jej
    podpisaniem, nie zaś po.

> [...]
    > rozwiazaniem.
    > W umowie jest uzyty wyraz MOZE, zatem nie stanowi to chyba o bezwglednym
    Nie.
    Okres wypowiedzenia umowy wynosi miesiąc, biegnie od początku danego
    miesiąca kalendarzowego i kończy się z jego upływem. Złożenie wypowiedzenia
    musi nastąpić najpóźniej ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego
    rozpoczęcie biegu wypowiedzenia.

    --
    Jotte