  • 11. Data: 2007-02-19 09:58:40
    Temat: Re: wykupienie mieszkań w TBS-ie
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Tak, ale to nic nie zmieni w Twoim pytaniu.
    Przykładowo jeden z TBS-ów w W-wie i w Radomiu.
    JaC

    > a to interesujące, masz może namiary na te TBS-y?

    It has removed 3103 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 12. Data: 2007-02-19 10:41:07
    Od: "Zbigniew Lewandowski" <z...@i...slupsk.pl>

    > Tak, ale to nic nie zmieni w Twoim pytaniu.
    > Przykładowo jeden z TBS-ów w W-wie i w Radomiu.
    > JaC

    zainteresowało mnie to ponieważ sam jestem najemcą mieszkania w TBS.
    Słyszałem opinię, że na podstawie aktualnie obowiązującego prawa
    nie ma żadnej możliwości wykupienia mieszkania w TBS.

    Natomiast Twoja informacja mówi, że istnieje taka możliwość bez konieczności
    zmiany prawa - i to mnie bardzo zainteresowało.
    Szczególnie jak rozwiązano sprawę np.: pomocy publicznej - czyli
    niskooprocentowanego
    kredytu dla TBS, do którego dopłaca skarb państwa, a później odsprzedaży
    mieszkania osobie fizycznej (za jaką cenę?)? albo warunków odsprzedaży dla
    przykładowo
    trzeciego najemcy tego samego mieszkania (co ze spłatą kredytu przez
    2 poprzednich najemców?)? :)

    pozdrowienia
    Zbych

  • 13. Data: 2007-02-19 11:58:37
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Konkretne TBS-y uzyskały na to konkretną zgodę od minister budownictwa.
    W ten sposób przyszli mieszkańcy wpłacając swoje środki uwolnili zamrożone środki
    publiczne na budowę dalszych mieszkań.
    Tym niemniej - co zapewne ważne - te konkretne mieszkania nie mogły być i nie były
    budowane w oparciu o kredyt z KFM, a
    z innych środków (jak np. pożyczka od gminy, przedpłaty przyszłych mieszkańców).

  • 14. Data: 2007-02-19 12:15:38
    Od: "Zbigniew Lewandowski" <z...@i...slupsk.pl>

> [...]
    > nie były budowane w oparciu o kredyt z KFM, a
    > z innych środków (jak np. pożyczka od gminy, przedpłaty przyszłych

    Teraz prawie wszystko jasne - czyli nadal nie można wykupić mieszkań w TBS,
    chyba że TBS
    buduje ze środków komercyjnych (nie dotowanych) i sprzedaje w cenach
    rynkowych :) czyli to
    TBS, który buduje, także mieszkania jak normalny developer - zatem nie
    rozumiem na co była
    potrzebna zgoda ministerstwa?

    Pozdrowienia
    Zbych

  • 15. Data: 2007-02-19 23:16:03
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Cokolwiek na potwierdzenie Twoich słów...

    Ale o co Ci chodzi. Spłacone mieszkanie jest Twoją własnością i tyle. SM
    może co najwyżej Ci chodnik odśnieżyć.