  • 1. Data: 2007-02-17 16:36:08
    Temat: Krajowy Rejest Dłużników - jak sie wypisać
    Od: "Fuzzy" <n...@d...pl>

    Witam,

    Mam firmę i dostałem właśnie zawiadomienie z KRD że mój kontrahent podał
    mnie do ich bazy i że będę tam figurował.
    Problem polega na tym, że wg mnie należność nie istnieje i jeśli mnie poda
    do sądu, to chętnie to udowodnię. On jednak mnie nie pozwał tylko wezwał do
    zapłaty i wysłał dane do KRD, a ci mu uwierzyli.

    Jak zmusić go albo KRD do wykreślenia mnie z rejestru dłużników?
    Czy to nie narusza moich dóbr osobistych i renomy firmy?

    Fuzzy

  • 2. Data: 2007-02-17 17:03:04
    Temat: Re: Krajowy Rejest Dłużników - jak sie wypisać
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Fuzzy wrote:
> [...]
    > do sądu, to chętnie to udowodnię. On jednak mnie nie pozwał tylko wezwał do
    > zapłaty i wysłał dane do KRD, a ci mu uwierzyli.

    Jak dla mnie Art. 212 KK

  • 3. Data: 2007-02-17 17:25:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Fuzzy wrote:

    > Jak zmusić go albo KRD do wykreślenia mnie z rejestru dłużników?
    > Czy to nie narusza moich dóbr osobistych i renomy firmy?

    Aha - a oprócz 212KK przeciwko fałszywie pomawiającemu to do KRD
    przedstawiasz uzasadnienie, że zobowiązania nie ma i KRD ma obowiązek
    Cię wykreślić: USTAWA z dnia 14 lutego 2003 r. o udostępnianiu
    informacji gospodarczych, art. 13, ust. 2, punkt 5.

  • 4. Data: 2007-02-17 20:33:04
    Od: Pawel Kraszewski <P...@K...net>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > Cię wykreślić: USTAWA z dnia 14 lutego 2003 r. o udostępnianiu
    > informacji gospodarczych, art. 13, ust. 2, punkt 5.

    Ostatnio lewym uchem (dosłownie) słuchałem jakiegoś szkolenia BIG-u (robiłem
    porządki na komputerach w sali w której było akurat szkolenie) - dodatkowo
    nakładają oni jakieś kosmiczne kary za wpisanie niepoprawnych informacji
    (OIDP 30.000 PLN)

    --
    Pawel Kraszewski
    www.kraszewscy.net

  • 5. Data: 2007-02-17 21:10:48
    Od: g...@g...pl

> [...]
    > nakładają oni jakieś kosmiczne kary za wpisanie niepoprawnych informacji

    Masz rację, jeśli wpisany przedstawi dowody na to, że wpisując go do KRD podano
    nieprawdziwe dane, wpisującemu grozi kara do 30 tys.

  • 6. Data: 2007-02-17 21:14:05
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > dodatkowo
    > nakładają oni jakieś kosmiczne kary za wpisanie niepoprawnych informacji
    > (OIDP 30.000 PLN)

    To idzie na tym zarobić :-)

    +inż.leva+

  • 7. Data: 2007-02-25 22:42:14