  • 1. Data: 2007-02-17 14:32:39
    Temat: [ naleznosc bezsporna ]
    Od: "Mateusz Rutkowski" <m...@g...com>

    Witam,

    kolo pol roku temu zamowilem ksiazke w jednej z ksiegarni. W
    rzeczywistosci usluga nie zostala zrealizowana. Produkt nigdy nie
    dotarl a tymczasem na poczte elektroniczna otrzymalem nastepujaca
    notyfikacje:

    ->
    Zgodnie z art. 26 Ustawy o rachunkowości z dnia 29-09-1994r (Dz .U. nr
    121 poz. 591 z p.z.) przesyłam potwierdzenie salda występującego w
    systemie księgowym na dzień 31-01-2007 i prosimy uprzejmie o jego
    potwierdzenie w terminie 21 dni.

    saldo do zaplaty: 60 PLN

    W celu akceptacji salda bądź jego odrzucenia proszę wejść na stronę
    transakcyjną skąd dokonywał Pan zamówienia.

    W przypadku nieotrzymania w terminie potwierdzenia salda, zostanie ono
    przyjęte do ksiąg jako należność bezsporna.
    ->

    Stad moje pytanie:
    1) jak moge reagowac na pismo ktore w rzeczywistosci moze wyslac kazdy
    z netu? moim zdaniem tego typu korespondencja powinna zostac wyslana
    za pomoca listu poleconego conajmniej

    2) z jakiej racji musze placic za usluge ktora nigdy nie zostala
    wykonana?

    3) czy ktos moglby przyblizyc mi pojecie naleznosci bezspornej?

    Dzieki za czas i uwage,
    Matt

  • 2. Data: 2007-02-17 15:50:31
    Temat: Re: [ naleznosc bezsporna ]
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mateusz Rutkowski wrote:

> [...]
    >
    > W przypadku nieotrzymania w terminie potwierdzenia salda, zostanie ono
    > przyjęte do ksiąg jako należność bezsporna.

    Stary numer :) Brak odpowiedzi nie jest potwierdzeniem, więc niech się
    bujają. Ale czasem działa ;)

    > Stad moje pytanie:
    > 1) jak moge reagowac na pismo ktore w rzeczywistosci moze wyslac kazdy
    > z netu? moim zdaniem tego typu korespondencja powinna zostac wyslana
    > za pomoca listu poleconego conajmniej

    Olej to... Ewentualnie wezwij do zaniechania przetwarzania danych osobowych.

    > 2) z jakiej racji musze placic za usluge ktora nigdy nie zostala
    > wykonana?

    Jak chcesz być wredny, możesz zgłosić na policji próbę wyłudzenia.

  • 3. Data: 2007-02-19 12:45:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Feb 2007, Andrzej Lawa wrote:

    > Stary numer :) Brak odpowiedzi nie jest potwierdzeniem, więc niech się
    > bujają. Ale czasem działa ;)

    Numer ma źródło w czym innym: dla *pewnych* podmiotów tak jest jak
    napisali :)
    Mianowicie ustawa o rachunkowości zobowiazuje do powiadomienia o saldach,
    niewysłanie własnego powiadomienia może skutkować "przyjęciem" j.w.
    Ale nie sądzę żeby Meteusz prowadził pełną księgowość :)

    Jak widzisz wyżej, to zależy kto jest otrzymującym :)
    *niektóre* podmioty powinny w odpowiedzi posłać wlasną wersję wydarzeń :)

    > Olej to...

    ...nie mówię że nie :)

    > Ewentualnie wezwij do zaniechania przetwarzania danych osobowych.

    Ale to będzie również skuteczne jak ichnie "wezwanie do uzgodnienia":
    skoro Mateusz potwierdza że ZAMÓWIŁ (a że nieskutecznie, to inna
    sprawa), to przedsiębiorca ma prawo trzymania danych niezbędnych
    w celu określenia statusu transakcji (po polsku: faktu że do skutku
    doszła lub nie, niezależnie czy strony się zgadzają czy nie jak
    to było).

    > Jak chcesz być wredny, możesz zgłosić na policji próbę wyłudzenia.

    Pewnie obronią pomyłką, prawda? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-02-19 17:57:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    [ciach]

    > Mianowicie ustawa o rachunkowości zobowiazuje do powiadomienia o saldach,
    > niewysłanie własnego powiadomienia może skutkować "przyjęciem" j.w.
    > Ale nie sądzę żeby Meteusz prowadził pełną księgowość :)

    No, ale wtedy to pewnie byłaby jakaś księgowa, która automatycznie by
    odpisała, że tamci mają błędne saldo, a szefowi by nawet głowy tym nie
    zawracała ;)

    [ciach]

> [...]
    > w celu określenia statusu transakcji (po polsku: faktu że do skutku
    > doszła lub nie, niezależnie czy strony się zgadzają czy nie jak

    Ale zawsze ładnie brzmi ;)

    >>> 2) z jakiej racji musze placic za usluge ktora nigdy nie zostala

    > Pewnie obronią pomyłką, prawda? :)

    Może tak, może nie - zwłaszcza, jeśli tych "pomyłek" będzie więcej. A
    wtedy to i skarbówka może się zainteresować - bo skoro mają taki bajzel
    w saldach, to licho wie, gdzie jeszcze mają coś namotane ;)