  • 1. Data: 2007-02-17 13:28:44
    Temat: Urząd celny zatrzymał przesyłke z USA
    Od: t...@p...onet.pl

    w środku jest aparat cyfrowy wartosci około 200 $ ,
    przysłali wezwanie aby napisac wartosc przesyłki w celu
    zaplacenia cła i numer katalogowy towaru ?
    Paczke wysłał znajomy z usa , nie firma
    czy wystarczy napisac że aparat to prezent i jest urzywany
    aby zwrócili paczke?

  • 2. Data: 2007-02-17 13:52:23
    Temat: Re: Urząd celny zatrzymał przesyłke z USA
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Napisz im, ze jest to prezent i nie znasz wartości ani numeru katalogowego, a
    nie masz kontaktu z darczyńcą, by te dane uzupełnić.

  • 3. Data: 2007-02-19 07:18:39
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gmail.com>

    Dnia Sat, 17 Feb 2007 14:52:23 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Napisz im, ze jest to prezent i nie znasz wartości ani numeru katalogowego, a
    > nie masz kontaktu z darczyńcą, by te dane uzupełnić.

    Ciekawe co zaznaczył nadawca paczki na "liście przewozowym".

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://warszawa.3mam.net

  • 4. Data: 2007-02-19 09:56:06
    Od: dep <d...@s...pl>

    t...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]
    > zaplacenia cła i numer katalogowy towaru ?
    > Paczke wysłał znajomy z usa , nie firma
    > czy wystarczy napisac że aparat to prezent i jest urzywany

    wysyłałeś polamerem?

  • 5. Data: 2007-02-20 00:05:46
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2007-02-17 14:52 użytkownik Robert Tomasik napisał :
    > Napisz im, ze jest to prezent i nie znasz wartości ani numeru
    > katalogowego, a nie masz kontaktu z darczyńcą, by te dane uzupełnić.

    Bez sensu. Wtedy dowalą cło i VAT na podstawie wartości wymyślonej przez
    samych siebie. Dużo lepiej jest określić samemu wartość i na poparcie
    mieć wartość określoną przez nadawcę, ZTCW celnicy mogą chcieć faksu od
    nadawcy. OIDP nie cli się przesyłek o wartości do 40 dolarów. Na
    przyszłość należy koniecznie określać wartość przesyłki przy nadawaniu.
    I prezent czy nie prezent oraz używany czy nowy nie ma żadnego znaczenia.

    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 6. Data: 2007-02-20 09:45:00
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Jasne, tylko celnicy lubią w to wliczać koszty przesyłki.
    JaC

    > OIDP nie cli się przesyłek o wartości do 40 dolarów.

    It has removed 3109 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 7. Data: 2007-02-26 16:33:32
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > przyszłość należy koniecznie określać wartość przesyłki przy nadawaniu.
    > I prezent czy nie prezent oraz używany czy nowy nie ma żadnego znaczenia.

    Kiedy napisałem ze nie znam wartosci do dostałem od nich odpowiedz że podanie
    wartosci jest konieczne do zwolnienia z cła :)
    wogóle ile % jest takiego cła od elektroniki ?
    Napisałem wartosc 150 $ że jest to prezent , urzywany etc ...

  • 8. Data: 2007-02-28 09:18:54
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    No to masz przechlapane.
    Nie z uwagi na cło (którego może nie ma) czy nawet VAT.
    Przede wszystkim z uwagi na konieczność wypełnienia dokumentu SAD.
    JaC

    > Napisałem wartosc 150 $

    It has removed 3154 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!