  • 1. Data: 2004-01-02 19:16:12
    Temat: wydanie publikacji - warunki prawne
    Od: "Wacek" <W...@p...onet.pl>

    Mam materiał na książkę oraz warsztat, który jest w stanie wydać ją w
    odpowiednim nakładzie.
    Czy wydanie publikacji jest uwarunkowane spełnieniem pewnych wymagań
    prawnych - czy kto chce i co chce może wypuscić na rynek ?
    Z góry dziękuję za wskazówki.

  • 2. Data: 2004-01-02 19:47:58
    Temat: Re: wydanie publikacji - warunki prawne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wacek" <W...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Wydać możesz, co Ci się żywnie podoba, o ile tylko znajdziesz nabywcę
    swojego dzieła i nie naruszysz tym prawa. Pamiętaj jednak o ustawie z dnia
    7 listopada 1996 r. o obowiązkowych egzemplarzach bibliotecznych. Przez
    określenie "publikacja" rozumie ona dzieła zwielokrotnione dowolną
    techniką w celu rozpowszechnienia, a w szczególności: piśmiennicze, jak:
    książki, broszury, gazety, czasopisma i inne wydawnictwa ciągłe; druki
    ulotne, afisze, graficzne i graficzno-piśmiennicze, jak: mapy, plakaty,
    plany, wykresy, tabele, rysunki, ilustracje, nuty, audiowizualne
    utrwalające dźwięk; obraz lub obraz i dźwięk, jak: płyty, taśmy, kasety,
    przeźrocza, mikrofilmy, mikrofisze; zapisane na nośnikach elektronicznych
    i oprogramowanie komputerowe.

    Wydawca, który udostępnia publicznie egzemplarze publikacji na obszarze
    Rzeczypospolitej Polskiej lub za granicą, obowiązany jest do nieodpłatnego
    przekazania uprawnionym bibliotekom pewnej liczby egzemplarzy publikacji
    (egzemplarze obowiązkowe). Bibliotece Narodowej w Warszawie i Bibliotece
    Jagiellońskiej w Krakowie przekazuje się po dwa egzemplarze obowiązkowe.
    Pozostałym bibliotekom uprawnionym przekazuje się po jednym egzemplarzu
    obowiązkowym. Biblioteki, mają obowiązek wieczystego archiwizowania
    jednego egzemplarza obowiązkowego. Kto uchyla się od obowiązku przekazania
    uprawnionej bibliotece lub Filmotece Narodowej w Warszawie egzemplarza
    obowiązkowego, podlega karze grzywny. (stanowi to wykroczenie, więc do
    5.000 zł grzywny).

    Wykaz bibliotek uprawnionych do otrzymania egzemplarzy obowiązkowych
    znajdziesz w Rozp. Min. Kultury i Sztuki z dnia 6 marca 1997 r. w sprawie
    wykazu bibliotek uprawnionych do otrzymywania egzemplarzy obowiązkowych
    poszczególnych rodzajów publikacji oraz zasad i trybu ich przekazywania.

  • 3. Data: 2004-01-02 21:13:43
    Od: "Wacek" <W...@p...onet.pl>

> [...]
    > wykazu bibliotek uprawnionych do otrzymywania egzemplarzy obowiązkowych
    > poszczególnych rodzajów publikacji oraz zasad i trybu ich przekazywania.

    Dzieki serdeczne za wyczerpującą pomoc. To chyba wsztystko o co mi chodziło.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2004-01-03 10:51:51
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Wacek wrote:

> [...]
    > Czy wydanie publikacji jest uwarunkowane spełnieniem pewnych wymagań
    > prawnych - czy kto chce i co chce może wypuscić na rynek ?

    "Mam materiał na książkę" to trochę mało informacji. Brakuje
    najważniejszych: co to za materiał i kto jest autorem. Jeśli ty to nie
    ma problemu jak ci już odpisali. Jeśli ktoś inny to oczywiście będzie
    potrzebna umowa z autorem.