  • 1. Data: 2004-01-02 16:38:11
    Temat: Kto wg. kodeksu pracy powinien sporządzić remanent ?
    Od: "martyn.pl" <m...@o...pl>

    Kto wg. kodeksu pracy powinien sporządzić remanent ? tj. pracownik czy
    pracodawca tz. do kogo należy zliczenie towaru będacego na magazynie ?
    Proszę o podanie podstawy prawnej.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-01-02 17:29:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik martyn.pl napisał:
    > Kto wg. kodeksu pracy powinien sporządzić remanent ? tj. pracownik czy
    > pracodawca tz. do kogo należy zliczenie towaru będacego na magazynie ?

    Takich rzeczy nie ma w kodeksie pracy.

    > Proszę o podanie podstawy prawnej.

    I może jeszcze numery totka na sobotę?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-02 17:46:39
    Od: "martyn.pl" <m...@o...pl>

    Nie znam się na prawie nie mam pojęcia gdzie to jest zapisane ale zapewne
    gdzieś jest jakś wzmianka o spisie towaru jeśli nie znasz odpowiedzi na
    pytanie poprostu nie podawaj durnych odpowiedzi . Wymaga tylko troszkę
    kultury od Ciebie. Zadałem pytanie i wymagam sensownej odpowiedzi a nie w
    stylu "numerów lotka".
    PS: Przepraszam poprostu nie lubie chamstwa.

  • 4. Data: 2004-01-02 17:53:27
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "martyn.pl" <m...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:bt4app$4hk$1@news.onet.pl

> [...]
    > odpowiedzi a nie w stylu "numerów lotka".
    > PS: Przepraszam poprostu nie lubie chamstwa.

    Ogólnie to masz rację. Tylko "ogólnie" gdyż *nie masz*
    *prawa niczego wymagać* . *Wymagać* będziesz
    *gdy zapłacisz za poradę* . Tu jest grupa dyskusyjna
    i *Ty możesz prosić* , a ktoś jeśli będzie miał chęć
    i wiedzę *może* Ci odpowiedzieć, ale *nie musi* .

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Młodzież w stanie nietrzeźwym może spowodować potomstwo."

  • 5. Data: 2004-01-02 17:59:55
    Od: "Mecenas" <m...@n...pl>

    > Kto wg. kodeksu pracy powinien sporządzić remanent ? tj. pracownik czy
    > pracodawca tz. do kogo należy zliczenie towaru będacego na magazynie ?
    > Proszę o podanie podstawy prawnej.

    Inwentaryzację zarządza pracodawca na wniosek głównego księgowego.
    Są wyjątki i one wynikają z kodeksu pracy np. przepisy wykonawcze do art.
    126 .Rada Ministrów wydała przepisy:
    Dz.U.96.143.663

    ROZPORZĄDZENIE

    RADY MINISTRÓW

    z dnia 4 października 1974 r.

    w sprawie wspólnej odpowiedzialności materialnej pracowników za powierzone
    mienie.

    Dz.U.96.143.662

    ROZPORZĄDZENIE

    RADY MINISTRÓW

    z dnia 10 października 1975 r.

    w sprawie warunków odpowiedzialności materialnej pracowników za szkodę w
    powierzonym mieniu.

    Narazie tyle powinno wystarczyć. Pozdrawiam

    Michał

  • 6. Data: 2004-01-02 18:01:16
    Od: <l...@p...fm>

    > Takich rzeczy nie ma w kodeksie pracy.
    Ale sa w przepisach wykonawczych do kp i reguluja tryb inwentaryzacji przy
    odp. wspolnej za mienie powierzone - rozporzadzenie rady ministrow z dnia 4
    października 1974 r.w sprawie wspólnej odpowiedzialności materialnej
    pracowników za powierzone mienie.

    par 8,16,22i n. powolanego rozp.

    > I może jeszcze numery totka na sobotę?

    No z tym moze byc faktycznie problem.

    Dan.

  • 7. Data: 2004-01-02 18:46:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "martyn.pl" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Wbrew pozorom Maddy wypowiedziała się na temat, choć nieco pokrętnie. Po
    prostu szukasz odpowiedzi na głupie pytanie, co w konsekwencji prowadzi do
    głupich odpowiedzi. Wyobraź sobie spółkę prawa handlowego. Ona jest osobą
    prawną a nie fizyczną. Jak sobie wyobrażasz to dokonanie przez osobę
    prawną remanentu? Taż na zdrowy rozsądek wiadomo, że remanent muszą zrobić
    pracownicy. Pracownicy wyznaczeni przez pracodawcę w godzinach pracy.
    Pracodawca może ewentualnie wyznaczyć innych pracowników, niż magazynierzy
    (ale magazynierzy powinni być o tym poinformowani i dopuszczeni do
    remanentu). W krańcowym przypadku może sam wziąć w tym udział, o ile jest
    osobą fizyczną i rozmiary działalności mu na to pozwalają.

  • 8. Data: 2004-01-02 23:50:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2004, martyn.pl wrote:

    >+ Nie znam się na prawie

    ..."przyjmnięto"...

    >+ ale zapewne gdzieś jest jakś wzmianka o spisie towaru

    ...albo nie ma. Wróć: oczywiście wzmianki są, tylko być
    może *w tym zakresie o który pytasz* może być o nie trudno.
    Wiesz, niektórzy to narzekają jak im się *za dużo* każe
    robić "przepisowo". Ja tam się cieszę że nie trzeba w celu
    spisania towarów ściągać ekipy z certyfikatem wydanym
    przez US, GUS i Wysokiego Komisarza Do Spraw Małych
    Firm. Za jakieś 5 kEU/dobę oczywiście ;)

    >+ jeśli nie znasz odpowiedzi

    ...to najpierw pomyśl.

    >+ na pytanie poprostu nie podawaj durnych odpowiedzi .

    ...to się nazywa "interpretacja", i przy prawie bez niej
    ani rusz ;) UMIESZ podać odpowiedź na pytanie Maddy ?
    No to sobie spróbuj odpowiedzieć o co pytałeś... ;)

    [...]
    >+ Zadałem pytanie i wymagam sensownej odpowiedzi

    Brakuje załącznika. Żeby "wymagać", oczywiście ;>
    FYI: Maddy jest "zawodowym podatkologiem stosowanym". Przyjmij
    na wiarę bez dowodu ;)

    >+ a nie w stylu "numerów lotka".

    Kiedy to czasem nie jest NAJGORSZA metoda, nazywa się "sprowadzeniem
    do absurdu". Widzę że trzeba ci wielkimi literami opisać...

    >+ PS: Przepraszam poprostu nie lubie chamstwa.

    Ykhm... Jak człowieka ponosi to bezmyślnie ocenia swój
    stan emocjonalny, zamiast wypowiedzi dyskutanta ;)

    wKF: nie dałoby się załatwić żebyś odpowiadał *pod* cytatem,
    najlepiej przyciętym ? Łatwiej się w googlu takie dyskusje
    czyta... ;) !

    [...]
    >+ > > Proszę o podanie podstawy prawnej.
    >+ >
    >+ > I może jeszcze numery totka na sobotę?

    ...i to by było na tyle :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-01-02 23:59:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2004, martyn.pl wrote:

    >+ Kto wg. kodeksu pracy powinien sporządzić remanent ? tj. pracownik czy
    >+ pracodawca tz. do kogo należy zliczenie towaru będacego na magazynie ?

    Przepisy wymagają żeby *przedsiębiorca* miał zrobiony remanent.
    Kropka. Niech się martwi (jak o wszystko :)).
    Jak spróbujesz z powyższego wyciągnąć wniosek że to pracodawca
    ma OSOBIŚCIE go robić, to... no... :)

    >+ Proszę o podanie podstawy prawnej.

    Już wiesz :), Maddy ci wyłożyła ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-01-03 07:24:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > stylu "numerów lotka".
    > PS: Przepraszam poprostu nie lubie chamstwa.

    ...u innych.

    Monopolista?

    Maddy

    --