  • 1. Data: 2004-01-02 18:39:40
    Temat: sp z o.o. podniesienie kapitału - prośba o informację
    Od: "Navi" <k...@w...pl>

    Witam.
    Mam następujący problem, i pomimo przeszukania zasobów netu nie znalazłem
    odpowiedzi :(

    Opis przypadku:
    Jest sobie spzoo. z kapitałem 7000 PLN. Do 31.12.2003 Spólka Powinna
    podnieść kapitał zakładowy do 25000 PLN.
    OK, Niestety ze wspólnikiem, póki co, nie mamy takiej kasy (jeszcze), ale: w
    zeszłym roku udzieliśmy spółce pożyczek w kwocie ok 10 000 PLN każdy .
    Tak więc jeżeli dokonalibyśmy konwersji długów (Spółki wobec nas) na udziału
    byłoby OK.
    I tu
    pytanieI: Od pożyczek, Spółka zapłaciła już podatek od czyności
    cywilno-prawnych (PCC) CZY W PRZYPADKU PODNIESIENIA W SPOSÓB JAK WYŻEJ
    NALEŻY JESZCZE RAZ ZAPŁACIĆ PODATEK?

    Pytanie II: Czy umowa konwersji zobowiązań na udziały ma jakąś szczególną
    formę, i czy wymaga np. formy notarialnej, czy też wystarczy tylko pisemna?
    Pytanie III. W umowie Spółki mamy wpisane, że podniesienie kapitału do 500
    000 PLN (a co!! ;) ) nie stanowi zmiany umowy - nie musimy lecieć do
    notariusza?
    Pytanie IV: W jakim terminie (i czy w ogóle) należy zgłosić do KRS
    podniesienie kapitału?

    Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi na grupie lub na priv, wedle uznania
    ;)

    Podrawiam, i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku

    Krzysztof

  • 2. Data: 2004-01-02 19:01:36
    Temat: Re: sp z o.o. podniesienie kapitału - prośba o informacj
    Od: <l...@p...fm>

    ale: w
> [...]
    > pytanieI: Od pożyczek, Spółka zapłaciła już podatek od czyności
    > cywilno-prawnych (PCC) CZY W PRZYPADKU PODNIESIENIA W SPOSÓB JAK WYŻEJ

    Nie jestem do konca pewien ale sadze, ze podatek zaplacic trzeba bedzie.

    > Pytanie II: Czy umowa konwersji zobowiązań na udziały ma jakąś szczególną
    > formę, i czy wymaga np. formy notarialnej, czy też wystarczy tylko
    pisemna?

    Trzeba to zrobic troche inaczej. Podejmujecie uchwale o podwyzszeniu
    kapitalu zakladowego przez pokrycie wkladami pienieznymi. W oswiadczeniu o
    objeciu udzialow oswiadczacie, ze jako wierzyciel spółki obejmujecie
    okreslona liczbe udzialow w podwyższonym kapitale zakładowym po cenie
    nominalnej i potrącacie ich wartość ze swojej wierzytelności, uznając ją za
    umorzoną do wysokosci tej kwoty.

    > Pytanie III. W umowie Spółki mamy wpisane, że podniesienie kapitału do 500
    > 000 PLN (a co!! ;) ) nie stanowi zmiany umowy - nie musimy lecieć do
    > notariusza?

    Jesli umowa stanowi tez w jakim terminie to podwyzszenie moze nastapic to
    notariusz jest zbedny. jesli mowa tylko o granicy kwotowej bez podania
    granicy czasowej to bez notariusza sie nie obedzie.

    > Pytanie IV: W jakim terminie (i czy w ogóle) należy zgłosić do KRS
    > podniesienie kapitału?

    W terminie 7 dni. A zglosic trzeba bo podwyzszenie nastapi dopiero z chwila
    wpisu do rejestru.Nie ma wpisu, nie ma podwyzszenia.

    Dan.