  • 141. Data: 2010-08-11 22:00:28
    Temat: Re: wspolnota mieszkaniowa typu kuriozum
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Big Jack napisał(a) :
    > Na margiesie dodam, że w tej chwili temp. zewnętrza jest 28,8st, wew.
    > 26,8st. Mała rzecz, a cieszy :) Przy zamkniętym oknie i opuszczonej
    > rolecie byłoby napewno więcej, co pokazały lata poprzednie

    2 stopnie różnicy? Przeprowadź ten sam eksperyment "miszczu" jak
    na zewnątrz będzie 38 w cieniu, a w domu 25. O tym właśnie
    rozmawiamy.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 142. Data: 2010-08-12 06:33:05
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *Zbynek Ltd.* napisał(-a):

    > 2 stopnie różnicy? Przeprowadź ten sam eksperyment "miszczu" jak
    > na zewnątrz będzie 38 w cieniu, a w domu 25. O tym właśnie
    > rozmawiamy.

    Generalnie to rozmawiamy o durnej babie co jej się nie podobają otwarte
    okna na klatce schodowej. A jak na zewnątrz będzie 38 (mimo że nie
    bedzie), to wewnątrz nie będzie ani 25, ani nawet 30. Chyba że ostatnio
    do takiego pomieszczenia zaglądałeś w styczniu i od tego czasu jest ono
    zamknięte na cztery spusty. Jak do kogoś nie dociera, to wyjaśniam: w
    pomieszczeniu systematycznie użytkowanym zamknięte okna nie zapewnią
    _dużo_ niższej temperatury niż w przypadku kiedy są otwarte okna.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 143. Data: 2010-08-12 06:38:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Big Jack pisze:
> [...]
    > pomieszczeniu systematycznie użytkowanym zamknięte okna nie zapewnią
    > _dużo_ niższej temperatury niż w przypadku kiedy są otwarte okna.

    Wszystko zależy jeszcze od pomieszczenia - z doświadczeń
    przeprowadzonych wiem, że nieotwarcie okna na ostatnim pietrze w wielu
    budynkach spowoduje, że w pomieszczeniu będzie temperatura wyższa w
    pokoju niż na zewnątrz, wtedy wietrzenie ma jak najbardziej uzasadnienie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 144. Data: 2010-08-12 07:57:24
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Gdybyś miał rację to w Hiszpani, Włoszech czy Grecji w lecie w czasie
    największych upałów wszyscy mieliby otwarte okna. Niestety jest odwrotnie a
    osoba która wtedy otwiera okna jest uważana za psychiczną, o czym może
    zaświadczyć każy Polak który był tam na wczasach w lecie.

  • 145. Data: 2010-08-12 08:01:23
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości

    > Generalnie to rozmawiamy o durnej babie co jej się nie podobają otwarte
    > okna na klatce schodowej.

    Nie. Generalnie rozmawiamy o durnej babie która tak nagrzała swoje
    mieszkanie że aż chce pozbyć sie nadmiaru stopni Celsjusza kosztem sąsiadów
    wypuszczając je na klatke schodową.
    Przyczyną nie jest konflikt o otwieranie okna na klatce, tylko nagrzanie
    swojego mieszkania przez ciemną babę do tego stopnia że nie można w nim
    wytrzymać.

  • 146. Data: 2010-08-12 09:54:31
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Danusia* napisał(-a):

    > Nie. Generalnie rozmawiamy o durnej babie która tak nagrzała swoje
    > mieszkanie że aż chce pozbyć sie nadmiaru stopni Celsjusza kosztem
    > sąsiadów wypuszczając je na klatke schodową.

    Bzdura. Nikt nie wypuszczał ciepła na klatkę schodową.

> [...]
    > nagrzanie
    > swojego mieszkania przez ciemną babę do tego stopnia że nie można w

    Powtórzona bzdura. Cytuję: "Az tu nagle konflikt jak z filmu
    slapsticowego: w miescie były upaly, moja znajoma non stop otwierała na
    oścież, zazwyczaj tylko uchylone, duze okno na klatce schodowej. Ona
    otwiera - przewodniczaca wspolnoty domyka." Jak nie wierzysz to sprawdź
    i nie manipuluj
    eta.pl

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 147. Data: 2010-08-12 10:43:01
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Big Jack napisał(a) :

    > Generalnie to rozmawiamy o durnej babie co jej się nie podobają otwarte
    > okna na klatce schodowej. A jak na zewnątrz będzie 38 (mimo że nie
    > bedzie)

    Chcesz się spierać o 1,4 stopnia?

    >, to wewnątrz nie będzie ani 25, ani nawet 30.

    No to ile według Ciebie będzie? 36 tak? Bo u Ciebie w pokoju jest
    tylko 2 niżej niż na zewnątrz?

    > Jak do kogoś nie dociera, to wyjaśniam: w
    > pomieszczeniu systematycznie użytkowanym zamknięte okna nie zapewnią
    > _dużo_ niższej temperatury niż w przypadku kiedy są otwarte okna.

    Jak do kogoś nie dociera, to wyjaśnię:
    W prawidłowo wykonanym budynku, nie w kontenerze mieszkalnym na
    środku placu, w systematycznie używanym pomieszczeniu można zapewnić
    temperaturę o 11 stopni niższą niż panujące na zewnątrz do 36
    stopni. Wystarczy nie dopuścić do wentylacji pomieszczenia
    rozgrzanym powietrzem i maksymalnie wentylować przy wieczornym
    spadku temperatury zewnętrznej do 27 i przed porannym jej wzrostem
    do 27 stopni. Co też i czyniłem w lipcu. Ale i tak to pewnie do
    niektórych nie dotrze.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 148. Data: 2010-08-12 12:14:10
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *Zbynek Ltd.* napisał(-a):

> [...]
    > spadku temperatury zewnętrznej do 27 i przed porannym jej wzrostem
    > do 27 stopni. Co też i czyniłem w lipcu. Ale i tak to pewnie do

    Zapomniałeś dodać żeby w tym pomieszczeniu nie przebywać, nie używać
    jakichkolwiek sprzętów emitujących ciepło. Wszak my sami tylko przez
    swoją obecność też powodujemy jego dogrzewanie. Ciekawe że nikt tego
    czynnika nie chce brać pod uwagę w swoich rozważaniach, tylko myśli że
    jak przewietrzy pokój dwa razy na dobę, to może się tam zebrać cała
    familia i będzie się upajać kojącym chłodem przez cały dzień. A że może
    być być nawet 11st mniej to ja mam dowód za ścianą, w pokoju o którym
    pisałem wcześniej i o tym przekonywać mnie nie trzeba.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 149. Data: 2010-08-12 15:52:40
    Od: "Mordzia" <m...@n...eu>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i40j81$dkd$1@news.onet.pl...

> [...]
    > spadku temperatury zewnętrznej do 27 i przed porannym jej wzrostem
    > do 27 stopni. Co też i czyniłem w lipcu. Ale i tak to pewnie do

    Mieszkasz może w piwnicy?

  • 150. Data: 2010-08-12 15:53:32
    Od: "Mordzia" <m...@n...eu>

    Użytkownik "Danusia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a osoba która wtedy otwiera okna jest uważana za psychiczną, o czym może
    > zaświadczyć każy Polak który był tam na wczasach w lecie.

    Zapomniałaś nadmienić o drobnym szczególe, jakim jest klimatyzacja.