  • 91. Data: 2010-08-09 09:34:35
    Temat: Re: wspolnota mieszkaniowa typu kuriozum
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/i3og4t$a97$1@node1.ne
    ws.atman.pl
    *RadoslawF* napisał(-a):

    > Wniosek: ludzie inteligentni nie walczą z sąsiadami,
    > za cenę dobrych stosunków z nimi warto chodzić duszną
    > klatką schodową.

    Dobre stosunki też mają swoją cenę i granicę i nie wiem czy warto dla
    nich dać się kompletnie zwariować i sterroryzować, a widząc uległą
    postawę terroryzowanego taki siepacz nie odmówi sobie eskalacji co raz
    to nowych żądań (np. pomalowania drzwi wejściowych na ten sam kolor, o
    czym czytałem chyba na tej grupie. taki esteta a la Stanisław Anioł)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 92. Data: 2010-08-09 09:41:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    RadoslawF napisa?(a):

    > Zgadzam się, metry mieszkania to kiepski wskaźnik naliczania
    > opłat za wywóz śmieci, liczenie osób zameldowanych w wielu
    > przypadkach również. Bo często ktoś kto jest formalnie
    > zameldowany mieszka faktycznie gdzie indziej.
    > Najbardziej sprawiedliwa metoda to liczenie od osoby faktycznie
    > mieszkającej (pomieszkującej 20 na 30 dni również), ale jak
    > widać nie dla wszystkich. Ktoś mający kawalerkę będzie
    > optował za liczeniem z metra a ktoś kto sam mieszka
    > na 80 mkw będzie wolał jednak od osoby. :-)
    > Zwykłe dbanie o swoje własne interesy.

    Można liczyć po prostu od mieszkania ;) W każdym razie mnie chodziło
    głónie o to aby ryczałty liczyć od czegoś co jest bezwzględnie
    policzalne a nie uznaniowo-lokatorsko ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 93. Data: 2010-08-09 10:12:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof pisze:

    > Od ilości zameldowanych osób zasadniczo,

    Liczby - chyba że mierzysz ludzi na kilogramy lub metry sześcienne ;)

    I nie zameldowanych a zamieszkujących.

    > zwłaszcza w sytuacji, gdy każda
    > z nich z różnych powodów (częstość przebywania w domu, wiek, sposób
    > życia itp.) generuje różną ilość śmieci.
    > Najlepsza byłaby opłata za daną objętość wyrzucanych śmieci (w
    > niektórych krajach są takie rozwiązania)

    Łatwe do zmierzenia przy domach jednorodzinnych. W blokach jest problem.

  • 94. Data: 2010-08-09 10:14:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    januszek pisze:

    > Od ilu dni w miesiacu konczy sie goscina a zaczyna zamieszkanie i
    > dlaczego? Jakie masz umocowanie aby to oceniac?

    Analogia: stały mieszkaniec wyjeżdżający na weekendy "za miasto".

  • 95. Data: 2010-08-09 10:16:47
    Od: "Mordzia" <m...@n...eu>

    > Nie. To jest faktura za wykonaną usługę.

    > To niekoniecznie od razu musi być duża nadwyżka.

    > Ile można ukraść aby nie nazwać tego kradzieżą?

    A ile może pomieszkiwać gość, żeby nie nazwać tego nadużyciem?

  • 96. Data: 2010-08-09 10:18:57
    Od: "Mordzia" <m...@n...eu>

    > Zasadniczo temperatura powietrza zacienionego jest taka sama, jak
    > nasłonecznionego, pomijając może jakieś lokalne anomalie, jak na przykład
    > nagrzanie się powietrza od 100-stopniowego parapetu.

    Z fizyki to chyba miałeś pałę,

  • 97. Data: 2010-08-09 10:23:08
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-09 12:16, Mordzia pisze:

    > A ile może pomieszkiwać gość, żeby nie nazwać tego nadużyciem?

    Na pewno nie 20 dni co miesiąc.

    --
    MZ

  • 98. Data: 2010-08-09 10:34:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-09 12:16, Mordzia pisze:

    > A ile mo?e pomieszkiwa? go??, ?eby nie nazwa? tego nadu?yciem?

    No właśnie - kolejna luka prawna - trzeba to koniecznie ustawowo
    uregulować. :(

    --
    spp

  • 99. Data: 2010-08-09 11:15:20
    Od: "Mordzia" <m...@n...eu>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na pewno nie 20 dni co miesiąc.

    No więc ile, jeśli 20 to już za dużo.

  • 100. Data: 2010-08-09 11:17:12
    Od: "Mordzia" <m...@n...eu>

    "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:i3olil$5e3$1@news.onet.pl...

    > No właśnie - kolejna luka prawna - trzeba to koniecznie ustawowo
    > uregulować. :(

    Podobnie jak to:
    "Ile można ukraść aby nie nazwać tego kradzieżą?"
    Bo rozumiem, że teściowa z tygodniową wizytę też okrada wspólnotę.