    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspolnota mieszkaniowa typu kuriozum
    Date: Thu, 12 Aug 2010 12:43:01 +0200

    Big Jack napisał(a) :

    > Generalnie to rozmawiamy o durnej babie co jej się nie podobają otwarte
    > okna na klatce schodowej. A jak na zewnątrz będzie 38 (mimo że nie
    > bedzie)

    Chcesz się spierać o 1,4 stopnia?

    >, to wewnątrz nie będzie ani 25, ani nawet 30.

    No to ile według Ciebie będzie? 36 tak? Bo u Ciebie w pokoju jest
    tylko 2 niżej niż na zewnątrz?

    > Jak do kogoś nie dociera, to wyjaśniam: w
    > pomieszczeniu systematycznie użytkowanym zamknięte okna nie zapewnią
    > _dużo_ niższej temperatury niż w przypadku kiedy są otwarte okna.

    Jak do kogoś nie dociera, to wyjaśnię:
    W prawidłowo wykonanym budynku, nie w kontenerze mieszkalnym na
    środku placu, w systematycznie używanym pomieszczeniu można zapewnić
    temperaturę o 11 stopni niższą niż panujące na zewnątrz do 36
    stopni. Wystarczy nie dopuścić do wentylacji pomieszczenia
    rozgrzanym powietrzem i maksymalnie wentylować przy wieczornym
    spadku temperatury zewnętrznej do 27 i przed porannym jej wzrostem
    do 27 stopni. Co też i czyniłem w lipcu. Ale i tak to pewnie do
    niektórych nie dotrze.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]