  • 1. Data: 2010-08-08 05:39:26
    Temat: Oszustwo AG-Rek
    Od: "Franek" <w...@g...pl>

    Koleżanka dała się naciąć firmie z Anglii Ag-rek. Miała zostać statystką. Weszła
    na stronę interetową. Wypełniła swoje dane. Niedoczytała regulaminu który był
    mało widoczny i teraz dostaje emailowe wezwania do zapłaty na 50 zł. Pomijam
    fakt, że nie wolno za pośredniczenie pracy pobierać pieniędzy, ale tłumaczę jej,
    że nie ma możliwości prowadzenia postępowania sądowego na podstawie
    wydrukowangeo regulaminu i emailowych wezwań do zapłaty. Mam rację?

  • 2. Data: 2010-08-08 06:18:08
    Temat: Re: Oszustwo AG-Rek
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Franek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że nie ma możliwości prowadzenia postępowania sądowego na podstawie
    > wydrukowangeo regulaminu i emailowych wezwań do zapłaty. Mam rację?

    juz cos w TV mowili o tej firmie, pewnei bedzie tak jak z pobieraczkiem...

  • 3. Data: 2010-08-08 09:59:57
    Od: "Konrad" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > był
    > mało widoczny i teraz dostaje emailowe wezwania do zapłaty na 50 zł.

    A to ciekawe bo regulamin jest bardzo dobrze widoczny (wręcz wytłuszczony)
    natomiast jednym z punktów w formularzu jest "Przeczytałem i akceptuję
    regulamin". Nigdzie też nie pisze że firma prowadzi jakiś nabór do pracy.
    Czy twoja koleżanka jest niepełnosprawna umysłowo?

    K.

  • 4. Data: 2010-08-08 17:43:34
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Franek" <w...@g...pl> wrote in message
    > ale tłumaczę jej,
    > że nie ma możliwości prowadzenia postępowania sądowego na podstawie
    > wydrukowangeo regulaminu i emailowych wezwań do zapłaty. Mam rację?

    nie masz
    zawarla umowe i ta umowa obowiazuje
    firma jednak nie ma jak udowodnic ze to ona ja zawierala, wiec nie beda
    mogli wyegzekwowac naleznosci

  • 5. Data: 2010-08-08 19:45:09
    Od: "Franek" <w...@g...pl>

    > nie masz
    > zawarla umowe i ta umowa obowiazuje
    > firma jednak nie ma jak udowodnic ze to ona ja zawierala, wiec nie beda
    > mogli wyegzekwowac naleznosci
    No dobrze, to załóżmy że ona się np. przyznaje że to ona zawarła z nimi umowę.
    Jak taka firma konstruuje pozew i jak udowadnia wszystkie te okoliczności? To
    zwykła rozprawa. Nie mogłoby być postępowanie uproszczone?

  • 6. Data: 2010-08-08 19:48:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Franek pisze:
    > No dobrze, to załóżmy że ona się np. przyznaje że to ona zawarła z nimi umowę.
    > Jak taka firma konstruuje pozew i jak udowadnia wszystkie te okoliczności? To

    Skoro pozwana się przyznaje, to w czym widzisz problem?

    > zwykła rozprawa. Nie mogłoby być postępowanie uproszczone?

    Na pewno będzie uproszczone, bo kwota nie przekracza 10 000zł.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-08-08 19:52:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 08 Aug 2010 21:48:49 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Skoro pozwana się przyznaje, to w czym widzisz problem?

    Umowa jest nieważna ex lege.

    --
    :) Olgierd ||
    Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl

  • 8. Data: 2010-08-08 19:54:03
    Od: "Franek" <w...@g...pl>

    > Na pewno będzie uproszczone, bo kwota nie przekracza 10 000zł.
    No ale w jaki sposób. Załączniki to wydrukowany regulamin i wydrukowane emaile?
    Czemu umowa nie ważna z mocy prawa?

  • 9. Data: 2010-08-08 19:57:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Umowa jest nieważna ex lege.

    Albowiem ponieważ? ;)

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-08-08 20:28:24
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 08 Aug 2010 21:57:58 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Albowiem ponieważ?

    Wątkodawca wyłuszczył to w wyraźny sposób.