  • 131. Data: 2010-08-10 15:14:36
    Temat: Re: wspolnota mieszkaniowa typu kuriozum
    Od: MAG <m...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik 1634Racine napisał:
    > Big Jack in news:4c5efab6$1@news.home.net.pl
    t.pl

    > daję glowe, że to nie zarzad wystosowal takie pismo do wynajetego przez
    > siebie administratora,ale to radosna szeptana tworczosc szefowej
    > wspolnoty. To oczywiscie nie ma wiekszego znaczenia dla calej sprawy.

    Nie ma czegoś takiego jak "szefowa wspólnoty"! Co najwyżej
    przewodnicząca zarządu wspólnoty.

    Pozdrawiam,
    MAG

  • 132. Data: 2010-08-10 15:19:17
    Od: MAG <m...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik RadoslawF napisał:

    > Masz rację, tyle że jak ktoś mi zwraca uwagę abym nie otwierał
    > okna i tu wstawia jakąś argumentację zamiast tracić czas
    > na przekonywanie że nie ma racji wygodniej jest powiedzieć
    > proszę bardzo. Zwłaszcza jak ktoś zauważył w upały okna
    > się raczej zamyka. W domu otwarte mam tylko lufciki a wietrzenie
    > odbywa się głównie w nocy czyli w czasie kiedy temperatura
    > na zewnątrz jest niższa niż wewnątrz.
    > Na propozycję zmiany wycieraczki lub przemalowania
    > drzwi bo komuś nie konweniuje odpowiedź nie będzie już taka
    > sama i równie grzeczna.

    Zwłaszcza, że drzwi to prywatna własność w przeciwieństwie do korytarza,
    okien i reszty na nim.

    Pozdrawiam,
    MAG

  • 133. Data: 2010-08-10 18:05:58
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *MAG* napisał(-a):

    > To kto ma wydawać polecenia administratorowi? Administrator jest
    > wykonawcą poleceń zarządu, który z kolei jest wykonawcą woli ogółu
    > właścicieli.

    Jak będzie stosowna uchwała, to mogą sobie te okna nawet zamurować. Jak
    nie ma, to niech sobie fiksatka jebnie baranka.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 134. Data: 2010-08-10 21:15:20
    Od: MAG <m...@n...poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Jak będzie stosowna uchwała, to mogą sobie te okna nawet zamurować. Jak
    > nie ma, to niech sobie fiksatka jebnie baranka.

    A kto ją wybrał, żeby reprezentowała interesy wspólnoty? Na to akurat
    musiała być uchwała.

    Pozdrawiam,
    MAG

  • 135. Data: 2010-08-11 06:18:17
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    >W wiadomości
    zeta.pl
    > *Danusia* napisał(-a):
    >
    > [...]
    > To ja podzielę sie swoim doświadczeniem, a nie dywagacjami. Okno pokoju w
    > którym cały czas przebywam wychodzi dokładnie na południe. W pokoju
    > telewizor, komputer i prowadzenie normalnego życia. Mam rolety w oknie,
    > kompletnie nieprzejrzyste. Jak się je opuści, to ciemno jak w grobie.

    Człowieku gdzie byłeś jak były lekcje z fizyki???
    Wewnętrzna roleta w pokoju jest całkowicie nieprzydatna gdy świeci na nią
    słońce. Wystarczy dotknąć ją ręką (to potrafi nawet dziecko), można się
    sparzyć taka jest gorąca i stanowi wspaniały grzejnik ogrzewający
    pomieszczenie. Skuteczne są albo rolety zewnętrzne, albo żaluzje.
    Ale najskuteczniejszy jest rozum i nabyta wiedza. Nie istnieje takie
    pomieszczenie w którym powietrze nie nagrzewa się do temperatury na zewnątrz
    jeżeli jest otwarte okno. Okno tylko uchylone oznacza że czas nagrzewania
    się wydłuży. To podstawowa wiedza z fizyki żadne tajemnice.

  • 136. Data: 2010-08-11 06:26:30
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *MAG* napisał(-a):

    > A kto ją wybrał, żeby reprezentowała interesy wspólnoty? Na to akurat
    > musiała być uchwała.

    Wybrała ją wspólnota, to jasne. Ale czy reprezentuje jej interesy, czy
    swoje własne wykorzystując pozycję, to już takie pewne nie jest, bo
    mówienie, że wszystkich jest tylko mówieniem. Poza tym chodziło o
    uchwałę na zamknięte/zamurowane/zabite/cokolwiek okna, a nie o tryb
    wyboru pani która jest łącznikiem między lokatorami a zarządcą czy innym
    administratorem.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 137. Data: 2010-08-11 06:43:39
    Od: Paweł <o...@m...com>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości

    > Powiedzmy, ze srednio moga kojarzyc niektorzy ze wspolnoty, że facet
    > pomieszkuje 20 dni z 30-tu w miesiacu.

    Nie pomieszkuje a mieszka.
    Ja na przykład 10 dni w miesiącu jeżdżę w delegacje i nie ma mnie w domu.
    Czy to oznacza, że też pomieszkuję i mam za nic nie płacić?

    --
    Paweł

  • 138. Data: 2010-08-11 08:09:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Paweł napisa?(a):

    > Ja na przykład 10 dni w miesiącu jeżdżę w delegacje i nie ma mnie w domu.
    > Czy to oznacza, że też pomieszkuję i mam za nic nie płacić?

    Nikt tu nie mówi o niepłaceniu za nic tylko o tym, że nieprecyzyjna
    definicja tego od czego nalicza się ryczałt pozostawia wolne pole do
    interpretacji i co za tym idzie pozwala właśnie na niepłacenie.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 139. Data: 2010-08-11 12:19:16
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Danusia* napisał(-a):

> [...]
    > się
    > sparzyć taka jest gorąca i stanowi wspaniały grzejnik ogrzewający

    Aż z przerażeniem pomacałem swoją roletę (biała). Cóż, nie jest tak
    nagrzana jakbyś chciała to widzieć. Mowy nie ma o parzeniu. Nawet
    kąpiele dla noworodków robi się cieplejsze. I pewnie dlatego, że
    wiekszość ciepła odbija nie dopusczając go do wnętrza, pomieszczenie nie
    nagrzewa się tak jakby to miało miejsce gdyby jej nie było. Gorzej,
    gdyby jej nie było, wszystko co by było oświetlone słońcem byłoby
    grzejnikiem. Dlatego istotne jest niedopuszczanie aby słońce operowało.
    Nawet czasem spotyka się w lecie auta z pozasłanianymi szybami. I nie po
    to żeby się nie zaświetlił papier fotograficzny, ale w tym celu żeby
    słońce nie nagrzewało wnętrza przez bezpośrednie operowanie i gdzie nie
    ma ujścia nagrzane powietrze. Dla poparcia tego co piszę odsyłam do
    przeanalizowania jak i dlaczego zbudowana jest klatka meteorologiczna. Z
    wzajemnością również odsyłam na lekcje fizyki

    > Skuteczne są albo rolety zewnętrzne, albo żaluzje.

    Rolety zewnętrzne - zgoda. Żaluzje? O zewnętrznych nie słyszałem, a
    wewnętrzne będą się sprawdzać gorzej niż rolety.

> [...]
    > zewnątrz jeżeli jest otwarte okno. Okno tylko uchylone oznacza że czas
    > nagrzewania się wydłuży. To podstawowa wiedza z fizyki żadne

    Co do wiedzy i rozumu, to ja pozwolę sobie dorzucić swoje doświadczenie.
    Nikt mi nie wmówi, że w poprzednich latach przy opuszczonych roletach i
    zamkniętym oknie miałem chłodniej niż w tym roku przy opuszczonych
    roletach i otwartym oknie. A co jest bardziej komfortowe - siedzieć w
    smrodzie też gorącym, czy nawet w nieco wyższej tempertaurze ale przy
    ciągłej cyrkulacji powietrza, to już pozostawiam do oceny indywidualnej.
    Na margiesie dodam, że w tej chwili temp. zewnętrza jest 28,8st, wew.
    26,8st. Mała rzecz, a cieszy :) Przy zamkniętym oknie i opuszczonej
    rolecie byłoby napewno więcej, co pokazały lata poprzednie

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 140. Data: 2010-08-11 18:38:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-11 10:09, Użytkownik januszek napisał:

    > Nikt tu nie mówi o niepłaceniu za nic tylko o tym, że nieprecyzyjna
    > definicja tego od czego nalicza się ryczałt pozostawia wolne pole do
    > interpretacji i co za tym idzie pozwala właśnie na niepłacenie.

    Definicja jest precyzyjna tylko ty udajesz że jest inaczej.
    Ilość osób mieszkających i pomieszkujących powinna być
    zgłoszona spółdzielni w celu właściwego naliczenia opłat
    zależnych od osób mieszkających.