  • 1. Data: 2010-08-07 11:39:29
    Temat: Zwrot opłaty sądowej ?
    Od: mauser50 <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Złożyłem pisemny wniosek do Spółdzielni Mieszkaniowej o udostępnienie mi
    jako uprawnionemu spółdzielcy wglądu do jednej z umów jaką Zarząd SM
    zawarł z podmiotem gospodarczym X. Zarząd powołując się na zapis art. 18
    par. 3 prawa spółdzielczego odmówił mi wglądu do przedmiotowej umowy.
    Ja korzystając również z zapisów wyżej cytowanego przepisu złożyłem w
    wymaganym terminie do Sądu Rejestrowego wniosek o zobowiązanie SM do
    udostępnienia tej umowy. Sąd wezwał mnie do uiszczenia opłaty w
    wysokości 300 zł jako opłaty Sądowej i ja taką opłatę uiściłem.

    Moje pytanie jest następujące:

    Czy w przypadku gdy Sąd Rejestrowy uzna moje racje i zobowiąże SM do
    udostępnienia mi przedmiotowej umowy to czy będzie mi przysługiwać prawo
    do zwrotu wpłaconej kwoty opłaty sądowej przez Spółdzielnie
    Mieszkaniową, która odmówiła mi takiego wglądu? Jeśli tak to czy muszę
    wobec tego złożyć jakiś dodatkowy wniosek do Sądu z takim roszczeniem
    czy też Sąd samoistnie zasądzi zwrot poniesionych przeze mnie kosztów?